Bukefalos 28 år!

Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Beror på till vad? De är ju båda bra på olika sätt :)

VV: Hur kan det vara så inibängen dyrt att permanenta sig? :eek:
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Brutal tandvärk i hela munnen :(
Kan inte gå till tandläkaren heller för jag är skyldig dem pengar :(
Hoppas kunna betala den i slutet av dec men jag har så ont...
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Men så kan det ju inte fungera?
Ring och prata med dem?

VV: hoppas på fler billiga saker i kalendern, då ökar chansen att det blir en riktigt dyr också :D
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Brutal tandvärk i hela munnen :(
Kan inte gå till tandläkaren heller för jag är skyldig dem pengar :(
Hoppas kunna betala den i slutet av dec men jag har så ont...

Riktigt löjligt att tandvård ska kosta så mycket att folk måste tvingas gå med värk än hjälp att få bukt med det :(
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Jag har enorma problem med mina tänder men det finns inte en chans i helvetet att jag får ordning på dem.
Tandvården i uppsala är värdelös och lurar folk (mig!) på pengar! :mad: :cry:
Dessutom är jag numera livrädd för tandläkare - min gamla kunde laga utan problem, den förra kunde inte ens undersöka utan bedövning p.g.a. att det gjorde så infernaliskt ont när hon höll på - dessutom var hon sjukt otrevlig!! "Du är ju tatuerad, så det här kan ju inte göra ont!" dumjävel!
Jag går hellre till gynekolog numera.
Det enda som har varit värre än dessa jäkla tandläkare var senaste försöket till spiralinsättning.

Suck.
Jag får gå med sneda, trasiga, ickefungerande tänder tills jag blir tandlös antar jag :(
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Jag har inte varit hos tandläkaren på typ 7-8 år kanske O_o
Sist var det nåt litet hål som ev kunde försvinna eller bli värre.
Slarvar ju med tandborstningen med.
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Blir så jävla stressad! Läkaren skulle ringt mellan 8-9. Var det nån som ringde, nejdå icke. Så jag ringde vårdcentralen som vanligt, ska bli uppringd senare. Behöver få veta vad som strulade till telefontiden och få en ny.

Måste prata med läkaren, min mage fungerar bara inte :(
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Trött som attans idag.
Ska laga mat åt dotra men vettesjutton vad.
Nåja det blir nog bra
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Till mig själv, jag insåg att det var kiropraktor jag behövde så nu är jag knäckt på alla möjliga sätt och visst är det bättre nu men fasen det för ont i musklerna och bäckenet :(

Sonic: jourtandis ! Dom ska alltid ta emot trots gamla skulder hos ordinarie tandis. Även vid skulder hos jouren. Jag hoppas det löser sig, tandvärk är inte alls skönt :(
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Men hos jouren, måste man inte betala direkt då?
Såna pengar har inte jag :)
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Men hos jouren, måste man inte betala direkt då?
Såna pengar har inte jag :)

Nej det behöver man inte. Faktura ;) Nu vet jag inte men om soc är inblandade i din ekonomi så måste dom betala den dessutom då all akutvård ska betalas av dom :) Bara att lämna in fakturan till dom och så slipper du tänka på det.

vv: bättre i dag men inte helt ok, stel i nacken och fortfarande huvudvärk, men "att göra listan" är lång och kan inte vänta en dag till, biter ihop och kör på!
 
Senast ändrad:
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Brutal tandvärk i hela munnen :(
Kan inte gå till tandläkaren heller för jag är skyldig dem pengar :(
Hoppas kunna betala den i slutet av dec men jag har så ont...

Du vet det säkert redan men, alla har tandbidrag som man kan utnyttja. 300:-/år. Tandläkarna brukar tydligen heller inte vara så duktiga på att fråga om man vill använda det. Jag kände inte till det förrän för någon månad sen, det var det som fick min tumme ur att gå till tandläkaren efter sisådär 5 års uppehåll...
 
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

300kr är ett skämt. Det räcker på sin höjd till en halv undersökning utan röntgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
401
Senast: Pilot
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 213
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 526
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp