Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vilken otur! Stackars dig! Jag hoppas att det blev lindrigare än befarat och att det läker snabbt. :heart
Känns så sjukt fånigt att en sån dum grej ska göra så himla ont. Men nu har jag iaf tagit mig hem från jobbet, min partner har varit nere i källaren och hämtat upp mina kryckor och köpt lite godis åt mig. Blev ju såklart ingen ridning ikväll :( så får vara hemma och växla mellan högläge, kyla och försiktig rörelse.
 
Gjorde box step over men trampade snett ordentligt i landningen och istället för att rädda upp det med den andra foten trampade jag snett med den också :banghead:
Neej vad surt! Hoppas verkligen att det är något som känns illa just nu men som läker snabbt. :heart
 
Betydligt bättre känsla under kvällens crossfit, det var väl för väl det! :p Det var ett roligt pass med lite annorlunda upplägg som gjorde det utmanande men ändå på en hållbar nivå liksom.

Del 1: Rörlighetsövningar + en cirkel med utfall, situps, militärpress och plankan + teknikträning militärpress och hang power clean (typ som en frivändning, men man börjar med stången precis ovanför knäna istället för på marken)

Del 2:
  • 8 min AMRAP där målet var att göra så många militärpressar som möjligt med lätt vikt. Varje gång man bröt skulle man göra 50 double unders innan man påbörjade nästa set militärpress. Jag hann med 4 rundor och totalt 39 pressar.
  • 4 minuters vila
  • 8 min AMRAP där målet var att göra så många hang power cleans som möjligt med lätt vikt. Varje gång man bröt skulle man göra 30 benböj innan man påbörjade nästa set cleans. Jag hann med 5 rundor och totalt 43 cleans.
Det tog rejält på framförallt armar och axlar men även rygg, mage och ben. Ja, och så flåset då! Kul och bra helkroppspass :)
 
Jag vill förresten slå ett slag för min massagepistol, såhär på torsdagskvisten! Jag fick en Theragun i 30-årspresent av min sambo, som väl (med rätta) hade tröttnat på att höra mig gnälla om hur mycket träningsvärk jag har. Jag får verkligen extrema mängder träningsvärk extremt lätt och har försökt med allt från magnesium till stretching till extra protein, utan upplevt resultat. Men nu jäklar! Har varit noga med att köra en omgång med Theragun efter crossfit nästan varje kväll och det var faktiskt länge sedan jag hade sådär förlamande mycket träningsvärk. Jag märker stor skillnad i framförallt benen, som jag annars skulle få så ont i att jag knappt kan gå. Jag använder den även på min stela nacke (ffa trapezius) och bröstrygg och hallelujah! :bow:

Så, nu vet ni vad ni ska önska er av tomten!
 
Jag vill förresten slå ett slag för min massagepistol, såhär på torsdagskvisten! Jag fick en Theragun i 30-årspresent av min sambo, som väl (med rätta) hade tröttnat på att höra mig gnälla om hur mycket träningsvärk jag har. Jag får verkligen extrema mängder träningsvärk extremt lätt och har försökt med allt från magnesium till stretching till extra protein, utan upplevt resultat. Men nu jäklar! Har varit noga med att köra en omgång med Theragun efter crossfit nästan varje kväll och det var faktiskt länge sedan jag hade sådär förlamande mycket träningsvärk. Jag märker stor skillnad i framförallt benen, som jag annars skulle få så ont i att jag knappt kan gå. Jag använder den även på min stela nacke (ffa trapezius) och bröstrygg och hallelujah! :bow:

Så, nu vet ni vad ni ska önska er av tomten!

Jag gillar också min massagepistol! Ett tag sen jag använde den nu men skulle behöva i nacke och på axlar och skuldror.
 
Jag har jätteont i min axel. Ni vet som när man lyft ngt alldeles för tungt över huvudet. Men jag har inte gjort något. Promenerat, men det borde inte resultera i detta? 🤔 Kan knappt lyfta armen så det är väl tur att jag bara planerat promenader denna veckan. 🙄
 
Rekommenderar inte nytvättade tighta gymleggings i kombination med nyrakade insmorda ben och enorm träningsvärk i armar/axlar/rygg. :wtf:

Ni som vet vet.
2C67B9A5-555E-44BE-B6CE-BA62660ACC7C.jpeg

Får den här känslan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 790
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 296
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 369
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 091
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp