Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort de två strechövningar jag fick tips om. Frysboxen hälsar att det var total katastrof och jag är glad att ingen såg mig :rofl:

Men mina nya tights levererade! Sitter bra även när jag hoppar hopprep 💪🏻 från reload!
IMG_20220122_101251.jpg
 
Gjort de två strechövningar jag fick tips om. Frysboxen hälsar att det var total katastrof och jag är glad att ingen såg mig :rofl:

Men mina nya tights levererade! Sitter bra även när jag hoppar hopprep 💪🏻 från reload!
Visa bifogad fil 84452
Du ser så stark ut! :love:

--
Jag taggar överkroppspass idag, superpepp på roliga ryggövningar. Insåg sen att det också är axelpressdag 😅
Kul men alltid tungt. Se om jag kan sätta 20kg 3x10. Is today the day??
 
Dagens pass.

Uppvärmning EMOM 12 min
1. 10 Burpees
2. Shuttlerun
3. 10 Wallball
4. 45 Sek DU (hopprep)

På tid 30 min

100 DU / 300 Su (dubbel eller singel hopp)

4 rundor
15 Wallball
15 Burpee target (hoppa upp, nudda riggen)

100 DU / 300 SU

4 rundor
15 wallball
15 burpee target

100 DU / 300 SU

Mina knän är blå!! Jag älskar inte burpees.
 
Laddar för ett lättare rump/ryggpass. Har ont i knän och ländrygg men vet vad det kommer ifrån så bara att ta tag i lite rehabövningar.
 
Något jag vart väldigt dålig på är boxjumps, tror mitt problem har vart att jag var för stel. Men ju mjukare jag blir och hjärnan inser att den vågar. Ju högre och bättre går det. En film från igår. Vågade ta mig upp på 2 ST 10kg plattor.

 
Jag har sprungit intervaller med grupp idag. 4 x 400 m, 3 x 300 m, 6 x 200 m. En minuts vila mellan alla. Jobbigt men kul! Underbart väder med - 1, vindstilla och ljust (lite soldis). Enda minuset var att det var halt på vissa sträckor men det drabbade bara upp- och nedjoggen. Där vi sprang intervallerna var underlaget bra (eller så la jag inte märke till det då).
 
Något jag vart väldigt dålig på är boxjumps, tror mitt problem har vart att jag var för stel. Men ju mjukare jag blir och hjärnan inser att den vågar. Ju högre och bättre går det. En film från igår. Vågade ta mig upp på 2 ST 10kg plattor.

Wow vad snyggt!! Det ser supersmidigt ut!!
 
Gymmat med maken som sällskap för första gången, har tjatat sedan -13 att han ska skaffa gymkort och plötsligt hände det:D
Körde helkroppspass för att han skulle få lite bas han kan bygga på själv.
Va riktigt kul att ha sällskap:love:
 
Något jag vart väldigt dålig på är boxjumps, tror mitt problem har vart att jag var för stel. Men ju mjukare jag blir och hjärnan inser att den vågar. Ju högre och bättre går det. En film från igår. Vågade ta mig upp på 2 ST 10kg plattor.

Imponerande!

Jag har tappat mina box jumps totalt efter lockdown tyvärr. Jag har aldrig någonsin haft problem med dem förut, inte ens som nybörjare tyckte jag att de var läskiga, men efter att Covid ordnade så att jag inte kunde göra dem på 14 månader har jag blivit jätterädd! Det är fullständigt ologiskt och jag blev SÅ förvånad över hur det bara låste sig totalt i hjärnan när det var dags att göra dem för första gången efter lockdown, men så är det tyvärr. Hoppas kunna hitta tillbaka till dem så småningom.
 
Dagens pass för mig såg ut som följer:

Del 1: 10 marklyft med hantel, 10 halva burpees (= ingen armhävning i bottenläget), 20 plankan med axelklapp. 3 rundor.

Del 2: 10 beat swings, 10 rodd i ringar, 5 pike push ups. 2 rundor.

Del 3: 24 minuters EMOM, i par:
  • 12 pull ups alt. rodd i ringar
  • 24 burpees
  • 12 handstand push ups (de flesta av oss gjorde pike push ups här)
  • 24 hantelsnatch
Han som designar våra pass verkar ha fått dille på burpees, ännu mer än vanligt. Jösses vad mycket burpees jag gjort under de här 2,5 veckorna som jag varit tillbaka! Idag kändes de dock riktigt bra och lätta, även när jag var inne på morgonens 95:e burpee, så övning ger färdighet antar jag :D Kroppen kändes överlag väldigt bra idag vilket var en positiv överraskning eftersom jag har väldigt mycket träningsvärk och kände mig lite seg under promenaden till gymmet. Nöjd! :)
 
Dagens pass för mig såg ut som följer:

Del 1: 10 marklyft med hantel, 10 halva burpees (= ingen armhävning i bottenläget), 20 plankan med axelklapp. 3 rundor.

Del 2: 10 beat swings, 10 rodd i ringar, 5 pike push ups. 2 rundor.

Del 3: 24 minuters EMOM, i par:
  • 12 pull ups alt. rodd i ringar
  • 24 burpees
  • 12 handstand push ups (de flesta av oss gjorde pike push ups här)
  • 24 hantelsnatch
Han som designar våra pass verkar ha fått dille på burpees, ännu mer än vanligt. Jösses vad mycket burpees jag gjort under de här 2,5 veckorna som jag varit tillbaka! Idag kändes de dock riktigt bra och lätta, även när jag var inne på morgonens 95:e burpee, så övning ger färdighet antar jag :D Kroppen kändes överlag väldigt bra idag vilket var en positiv överraskning eftersom jag har väldigt mycket träningsvärk och kände mig lite seg under promenaden till gymmet. Nöjd! :)
OMG!! Jag döööör bara vid tanken på så många burpees!! Så jäkla starkt!!!
 
Jag pratade även med en av instruktörerna idag och har bestämt mig för att investera i 3 månaders PT-pass med honom med början i mars. Fokus blir att bygga upp mitt stukade självförtroende och plocka fram mer muskeldefinition.

Det är alldeles för dyrt egentligen och det kommer att innebära att jag lägger smått orimliga summor på min träning det kommande halvåret, men jag känner verkligen att det är värt det. Dels för att det är mitt första riktiga träningsår sen 2019 ("riktiga" som i att jag kan träna på det sätt jag vill, inga restriktioner) och dels för att det stundande bröllopet bidrar med mer träningsmotivation än jag nånsin upplevt. Inte för att jag inte är nöjd med mig själv som det är idag, jag skulle utan problem kunna knata ner för altargången imorgon om det vore så, men jag känner mig jäkligt peppad och nyfiken på hur mycket starkare jag kan bli och har aldrig känt att jag kunnat rättfärdiga en sådan här "satsning" tidigare. Passande nog fick jag en oväntad löneförhöjning precis före jul vilket kommer att täcka den månatliga kostnaden för PT:n, så jag har kommit överens med mig själv om att det är okej.

Jag är så fruktansvärt taggad på allt vad träning heter just nu, så det här ska bli sjukt spännande! :bump:
 
Jag pratade även med en av instruktörerna idag och har bestämt mig för att investera i 3 månaders PT-pass med honom med början i mars. Fokus blir att bygga upp mitt stukade självförtroende och plocka fram mer muskeldefinition.

Det är alldeles för dyrt egentligen och det kommer att innebära att jag lägger smått orimliga summor på min träning det kommande halvåret, men jag känner verkligen att det är värt det. Dels för att det är mitt första riktiga träningsår sen 2019 ("riktiga" som i att jag kan träna på det sätt jag vill, inga restriktioner) och dels för att det stundande bröllopet bidrar med mer träningsmotivation än jag nånsin upplevt. Inte för att jag inte är nöjd med mig själv som det är idag, jag skulle utan problem kunna knata ner för altargången imorgon om det vore så, men jag känner mig jäkligt peppad och nyfiken på hur mycket starkare jag kan bli och har aldrig känt att jag kunnat rättfärdiga en sådan här "satsning" tidigare. Passande nog fick jag en oväntad löneförhöjning precis före jul vilket kommer att täcka den månatliga kostnaden för PT:n, så jag har kommit överens med mig själv om att det är okej.

Jag är så fruktansvärt taggad på allt vad träning heter just nu, så det här ska bli sjukt spännande! :bump:
Pengar man investerar i en PT är aldrig bortkastade! Har tränat med PT i runt 16 månader. Innan dess hade jag i princip aldrig gått till ett gym. En gång i veckan, minus ett gäng missade på grund av sjukdom och liknande. Det är egentligen först NU som jag känner mig bekväm med (och tycker att det är kul) att gå och träna själv. Och sen jag började mår min rygg mycket bättre. Nu tänkte jag gå från 30 minuter pass till 45 minuter, plus försöka få in två pass i veckan. 💸💸💸

Dyrt, ja. Värt det? JA!
 
Pengar man investerar i en PT är aldrig bortkastade! Har tränat med PT i runt 16 månader. Innan dess hade jag i princip aldrig gått till ett gym. En gång i veckan, minus ett gäng missade på grund av sjukdom och liknande. Det är egentligen först NU som jag känner mig bekväm med (och tycker att det är kul) att gå och träna själv. Och sen jag började mår min rygg mycket bättre. Nu tänkte jag gå från 30 minuter pass till 45 minuter, plus försöka få in två pass i veckan. 💸💸💸

Dyrt, ja. Värt det? JA!
Nä det är ju så, jag vet ju att det är väldigt väl investerade pengar! Är det något man kan lägga pengar på med gott samvete är det väl ändå sin hälsa tänker jag. Jag tränade ganska frekvent med PT i 3 år innan jag började på crossfit så jag vet hur värdefullt det är som så, men det är just den här kombinationen av dyrt crossfitmedlemskap + dyra PT-pass som får mig att tveka lite. Vi snackar liksom ca 3000 kr i månaden på "bara" träning... Får trösta mitt bankkonto med att jag åtminstone inte har häst, barn, hund eller andra dyra hobbies ;)
 
Nä det är ju så, jag vet ju att det är väldigt väl investerade pengar! Är det något man kan lägga pengar på med gott samvete är det väl ändå sin hälsa tänker jag. Jag tränade ganska frekvent med PT i 3 år innan jag började på crossfit så jag vet hur värdefullt det är som så, men det är just den här kombinationen av dyrt crossfitmedlemskap + dyra PT-pass som får mig att tveka lite. Vi snackar liksom ca 3000 kr i månaden på "bara" träning... Får trösta mitt bankkonto med att jag åtminstone inte har häst, barn, hund eller andra dyra hobbies ;)
En häst kostar lätt 5000 i månaden! Så du kommer ha en billig hobby om man jämför :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 942
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 378
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 453
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 256
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp