Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hos oss finns några olika alternativ, bland annat ett som bara ger tillgång till lunchpass, något som ger tillgång till x antal pass i veckan och ett som ger tillgång till allt. Och så 10-kort. Jag började med ett sånt kort för det var mest prisvärt när man gjorde ett pass i veckan. När jag gick upp på två pass i veckan ändrade jag och band upp på ett år.
Åh, vad smidigt.
Vi hr något prova på 10 pass med. men annars är det vad jag vet, allt eller inget.
 
Håll i hatten nu, idag har jag tränat på gymmet på egen hand för första gången :bump:

Googlade lite färdiga pass och tog ett sånt som jag modifierade. Har löptränat en del på morgonen innan jobbet och brukar inte ha några problem då att jag inte äter innan men här fanns det verkligen inte mycket att ta av så om jag kör någon mer dag innan jobbet får jag nog äta ngt först.

Värmde upp med lite stretch, lätta rehabövningar, plankan och scap push ups.

Körde sen tre varv av
3 min rodd
10 tåhävningar
6 push ups (mot 25” låda)
8 pressar med skivstång
10 dead bugs alt. 10 good mornings med skivstång (men svårt med tekniken där alltså)
10 air squats med gummiband mellan knäna

Inget perfekt pass, men pulsen gick upp, jag blev svettig och kroppen är trött så mission accomplished?
 
Har ni olika medlemskap beroende på hur mycket ni tränar?
Hos oss finns det bara ett alternativ och då ingår både open och pass.
Ja precis, man kan välja mellan max 3 pass i veckan samt obegränsat. Prisskillnaden är ca 4-500 kr i månaden. Jag tror att de tjänar ganska bra på det eftersom det då blir mindre avskräckande för nya medlemmar rent ekonomiskt sett, och det var precis så det gick till när jag började :D
 
Ja precis, man kan välja mellan max 3 pass i veckan samt obegränsat. Prisskillnaden är ca 4-500 kr i månaden. Jag tror att de tjänar ganska bra på det eftersom det då blir mindre avskräckande för nya medlemmar rent ekonomiskt sett, och det var precis så det gick till när jag började :D
Aha. Jag började för att jag fick ett årskort som tack efter min Lia-period. Så jag är väl aningen bortskämd kan jag tänka. Men har möjlighet att köra studentkort när mitt gratiskort går ut i Juni :p
 
Håll i hatten nu, idag har jag tränat på gymmet på egen hand för första gången :bump:

Googlade lite färdiga pass och tog ett sånt som jag modifierade. Har löptränat en del på morgonen innan jobbet och brukar inte ha några problem då att jag inte äter innan men här fanns det verkligen inte mycket att ta av så om jag kör någon mer dag innan jobbet får jag nog äta ngt först.

Värmde upp med lite stretch, lätta rehabövningar, plankan och scap push ups.

Körde sen tre varv av
3 min rodd
10 tåhävningar
6 push ups (mot 25” låda)
8 pressar med skivstång
10 dead bugs alt. 10 good mornings med skivstång (men svårt med tekniken där alltså)
10 air squats med gummiband mellan knäna

Inget perfekt pass, men pulsen gick upp, jag blev svettig och kroppen är trött så mission accomplished?
Wohoo! :banana: Jag tycker du är så inspirerande som vågar testa dig fram och tränar på, det är kul att läsa :)
 
Jag jobbar på med mitt post pregnancy-program. Vecka 7 av 16 nu och idag fick jag äntligen göra några övningar som verkligen fick musklerna att jobba! :) Inget speciellt egentligen, dead bugs och ”lateral step-up” (stå med ena foten på en låg pall, tryck upp så att höfterna blir parallella och sen ner igen). Skönt att få göra lite ”riktig träning” :laugh: Lite andra övningar också, och så en halvtimmes promenad på det.

Nöjd, även om jag längtar som en galning till riktigt rejäl träning!! Men jag tycker jag har rätt bra kontakt med både rumpan och bålen även om allt är svagt än så länge.
 
Så besviken, måste ställa in onsdagens PT-pass pga hemkarantän. PRECIS när jag kommit igång ordentligt :arghh: om jag inte blir sjuk tänkte jag försöka mig på ett hemmapass istället, det blir dock absolut inte samma sak.

Sjukstuga.. Kom hem ifrån jobbet igår och frös som en gris. Frusit hela natten och blir typ genomsvettig av att gå 10steg, ligger på för mig hög temp 37.7
Lille sonen har feber och maken mår som jag.
Så nu är det karantän 5 dagar. Kul.
Usch, stackare! Jag fasar så för att samma sak ska hända mig, har klarat mig bra hittills (peppar peppar) så det känns nästan bara som en tidsfråga...
Jag jobbar på med mitt post pregnancy-program. Vecka 7 av 16 nu och idag fick jag äntligen göra några övningar som verkligen fick musklerna att jobba! :) Inget speciellt egentligen, dead bugs och ”lateral step-up” (stå med ena foten på en låg pall, tryck upp så att höfterna blir parallella och sen ner igen). Skönt att få göra lite ”riktig träning” :laugh: Lite andra övningar också, och så en halvtimmes promenad på det.

Nöjd, även om jag längtar som en galning till riktigt rejäl träning!! Men jag tycker jag har rätt bra kontakt med både rumpan och bålen även om allt är svagt än så länge.
Du är också inspirerande som vågar testa dig fram och tränar på, så det så! :D
 
Usch, stackare! Jag fasar så för att samma sak ska hända mig, har klarat mig bra hittills (peppar peppar) så det känns nästan bara som en tidsfråga...

Du är också inspirerande som vågar testa dig fram och tränar på, så det så! :D
Jo, jag har verkligen skött mig, men sambon jobbar på ett bygge med massor av folk i rörelse, så det var nog oundvikligt nu med senaste mutationen.. men vi ska iofs utomlands om 17 dagar, så det är nog lika bra att göra bort det nu :)
 
Illamående och yr efter dagens crossfitpass 🙃

Efter lite olika cirkelövningar som uppvärmning körde vi passet som heter Barbara. Den som är bekant med crossfit vet att de pass som har människonamn är döpta efter div. atleter eller veteraner och tenderar att vara lite extra långa och jobbiga på alla sätt. Jag kan bekräfta att detta stämmer. Barbara går ut på att man gör 5 varv av följande:
  • 20 pull ups
  • 30 armhävningar
  • 40 situps
  • 50 benböj
Ingen vila mellan övningarna, men 3 min vila mellan varje varv. Varje varv bör ta mellan 3-5 minuter att göra.

Jag såg redan innan att de flesta under dagens tidigare pass hade dragit ner på repsen efter första rundan för att hinna/orka, och efter att ha kört en hel runda själv insåg jag snabbt att jag skulle behöva göra detsamma om jag inte ville vara där hela natten. Tror knappt att det var någon som körde passet i sin helhet faktiskt. De flesta av oss skalade också ner övningarna och gjorde t.ex jumping pull ups istället för vanliga och armhävningar på knä eller mot en låda.

Nu sitter jag hopsjunken i en liten hög på hallgolvet och känner mig ungefär som man gör när man gjort 60 jumping pull ups, 110 armhävningar (på knä), 160 situps och 220 benböj :yuck: Ska försöka kravla mig in i duschen någon gång... Snart...
 
Och här är en som precis klarat av en vecka i karantän.. 😳 Jag har klättrat på väggarna! (även rensat ur garderoben, dammtorkat hela min stora bokhylla, dammsugat soffan, städat bakom tvättmaskinen osv..) 🙄 inte mått värre än en vanlig lättare förkylning..

Så jag är lycklig idag efter att ha ridit en härlig barbackarunda med pålletösen i solen och myst med vovvekompisen! 😍
 
Här kör jag efter ett program från styrkelabbet, så det är mycket armhävningar och chins i olika utförande. Provade box jump i veckan, vilket kändes okej med låg höjd så det får sakta trappas in i träningen. Fick ju trots allt mitt 4e barn för drygt 4 månader sen så jag undviker både tunga vikter och för mycket hopp. Men när man gjort armhävningar eller chins i olika utförande så är kroppen rätt seg ändå efter :rofl: . Jag tränar ju dock aldrig till failure, funkar dåligt med fyra barn varav en bebis att ständigt ha träningsvärk.

Lyckades göra tre halvkassa armhävningar på tå i helgen, vilket är en bra ökning sen jag provade sist då jag typ föll med näsan rätt ner i golvet då kroppen inte orkade hålla uppe sig :o:rofl:
 
Illamående och yr efter dagens crossfitpass 🙃

Efter lite olika cirkelövningar som uppvärmning körde vi passet som heter Barbara. Den som är bekant med crossfit vet att de pass som har människonamn är döpta efter div. atleter eller veteraner och tenderar att vara lite extra långa och jobbiga på alla sätt. Jag kan bekräfta att detta stämmer. Barbara går ut på att man gör 5 varv av följande:
  • 20 pull ups
  • 30 armhävningar
  • 40 situps
  • 50 benböj
Ingen vila mellan övningarna, men 3 min vila mellan varje varv. Varje varv bör ta mellan 3-5 minuter att göra.

Jag såg redan innan att de flesta under dagens tidigare pass hade dragit ner på repsen efter första rundan för att hinna/orka, och efter att ha kört en hel runda själv insåg jag snabbt att jag skulle behöva göra detsamma om jag inte ville vara där hela natten. Tror knappt att det var någon som körde passet i sin helhet faktiskt. De flesta av oss skalade också ner övningarna och gjorde t.ex jumping pull ups istället för vanliga och armhävningar på knä eller mot en låda.

Nu sitter jag hopsjunken i en liten hög på hallgolvet och känner mig ungefär som man gör när man gjort 60 jumping pull ups, 110 armhävningar (på knä), 160 situps och 220 benböj :yuck: Ska försöka kravla mig in i duschen någon gång... Snart...
Åh jäklar, låter vidrigt jobbigt! Starkt kämpat 💪
 
Har känt mig påkörd av en bil alternativt som en riktigt gammal tant som suttit still för länge sedan mitt kiropraktorbesök i måndags men idag har det känts bra. Gjort mina rehabövningar som jag ska. Gick ut och sprang några km i lugn takt med fokus på teknik. Fick ju egentligen träna så länge jag inte har akut ont men det säger ju sig självt egentligen. Kändes bra ändå, känner av det lite nu efteråt men ingen av oss trodde ändå att det kommer ge sig på ett besök. Most likely kommer jag behöva någon typ av iläggssula i skorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 942
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 378
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 453
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 256
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp