Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså! Ett benpass för de som springer gav mig nya tankar igår och ska nu strax prova igen.

Sedan, balansen är bättre. Känns skönt. Synd bara armbågarna fortfarande gör ont. Börjar fundera om det är kylan?
Benträning är svinbra för löpning!! Jag märker stor skillnad sedan jag börjat styrketräna regelbundet (2-3styrkepass/v och 2-3löppass/v) Får en helt annan ork i benen och hållningen blir ju bättre av styrketräningen med och det gör ju att man orkar hålla upp sej genom löpningen med.
 
Vi har börjat med 4-minuters-gympa på jobbet! Perfekt efter lunch :) 2 min planka (jag kör varianten liggandes på rygg och sen sänka höger arm och vänster ben och sen alternera) och 2 min annan övning som man väljer, jag kör liggandes på magen och lyfter upp armar och ben. Jobbigt men skönt att göra och skönt när det är klart! Motverkar matkoma och trötthet på em :)
Vilken bra idé!
 
Jag körde hemmagympa/styrka i måndags, backpass med löpargruppen i tisdags och ett tröskelpass på löpbandet igår. Men nu blir det vila idag och imorgon då jag ska springa terränglopp på lördag. Men jag velar som sjutton över vad jag ska ha på fötterna på loppet. Väderleksrapporten säger att området ska få snö idag och imorgon. Natten mot lördag och på lördag ska det regna. Så det blir nog mysigt… Har ett par Ice Bug med broddar. De är kanon om det är halt men i övrigt gillar jag inte alls löpkänslan i dem. Jag tycker de är platta och stumma. Sen har jag även ett par terrängskor från Nike. Problemet är bara att de är så väldigt välanvända att även de nu känns platta och stumma. Helst hade jag velat ha mina snabb-distansskor men de är inte alls vattentäta så då lär jag bli dyblöt om fötterna redan innan start. Och det lär ju inte vara skönt. Men i övrigt tror jag att de vore perfekta. Men kanske att jag får ta med mig alla tre och bestämma mig när jag väl är på plats och ser hur det ser ut och känns.
 
Jag körde hemmagympa/styrka i måndags, backpass med löpargruppen i tisdags och ett tröskelpass på löpbandet igår. Men nu blir det vila idag och imorgon då jag ska springa terränglopp på lördag. Men jag velar som sjutton över vad jag ska ha på fötterna på loppet. Väderleksrapporten säger att området ska få snö idag och imorgon. Natten mot lördag och på lördag ska det regna. Så det blir nog mysigt… Har ett par Ice Bug med broddar. De är kanon om det är halt men i övrigt gillar jag inte alls löpkänslan i dem. Jag tycker de är platta och stumma. Sen har jag även ett par terrängskor från Nike. Problemet är bara att de är så väldigt välanvända att även de nu känns platta och stumma. Helst hade jag velat ha mina snabb-distansskor men de är inte alls vattentäta så då lär jag bli dyblöt om fötterna redan innan start. Och det lär ju inte vara skönt. Men i övrigt tror jag att de vore perfekta. Men kanske att jag får ta med mig alla tre och bestämma mig när jag väl är på plats och ser hur det ser ut och känns.
Ta med alla tre, bättre att ha med sig och kunna bestämma på plats än att stå på startlinjen och känna sej nedslagen av fel pjucks.
 
Ta med alla tre, bättre att ha med sig och kunna bestämma på plats än att stå på startlinjen och känna sej nedslagen av fel pjucks.
Ja, det får nog bli så. Eller så panikköper jag ngt imorgon (inga julklappar till barn eller familj. Mamma behöver ytterligare ett par joggingskor). 😂
 
Jag är inte en person som lyfter tunga marklyft eller liknande eftersom jag inte tycker det är roligt. Vad jag däremot tycker är roligt i träningen är att utmana kroppen i olika övningar. Tex som denna på bilden, just denna övning gick ut på att byta ben på bollen. Som f.ö behöver pumpas :angel:
Och ja, huset är svinkallt på vintern så vi måste ha flyttbara element i de flesta rummen på nedervåningen (hej dyra elräkningar vintertid :crazy:)

263083628_320180163263614_1298239585574240397_n.jpg
 
Vet ni vad jag gjorde igår? Jag sprang halvmilen för första gången på gud vet när! Jag löptränade mycket före ryggen kraschade och har sprungit ett par halvmaror men har varit sjukt försiktig med löpning under min rehab. Men igår kände jag att jag ville testa och det var ju fantastiskt :love: Stort för mig och min sketna kropp!
 
Vet ni vad jag gjorde igår? Jag sprang halvmilen för första gången på gud vet när! Jag löptränade mycket före ryggen kraschade och har sprungit ett par halvmaror men har varit sjukt försiktig med löpning under min rehab. Men igår kände jag att jag ville testa och det var ju fantastiskt :love: Stort för mig och min sketna kropp!
Härligt!!!
 
Jobbade i dag så det blev ett oplanerat pass när jag ändå va på plats, va ju liksom ändå klädd och klar:D Full fokus på överkropp idag, gött ibland även om jag har förkärlek för ben/rumpa.
 
Jag har varit på konferens i tre dagar. Köpte spontant en rese-yogamatta på black friday och var taggad på att yoga. Tyvärr gled jag direkt med händerna i hunden. Helt värdelöst. Och den var inte ens speciellt smidig att ha med sig då den inte var lätt att vika.
Men blev i alla fall lite yinyoga dessa dagar.

Kommer definitivt att lägga mer pengar och mer research inför ev annan rese-yogamatta.
 
Hey tråden!
Jag har varit aktiv här innan, men tyckte att det blev så väldigt negativ stämning ett tag, jag har varit inne och läst då och då och upplever tråden mycket mer positiv igen! :)

Jag är aktiv genom fotboll, löpning, gym, ridning, lånehund, lite mtb på sommaren och jag älskar att vandra!
Behöver en stark kropp för att må bra pga gamla skador.. Sen tycker jag ju att det är förbannat kul att träna också! ^^

Kör just nu en adventskalender med löpning, så lite mer löpning än vanligt fram till jul, kul och utmanande! :D
 
Löparskor med dubb. Vilka ska ”man” ha? Bor i Stockholm så brukar inte ha några extrema snömängder utan mest is.
 
Hade ett PT-pass idag. Jag sa till min PT att dagens största bedrift var att jag över huvud taget dök upp. December är dödande för både kropp och själ så ett tag framåt ska vi bara boka helger och förmiddag. Kan hon inte så hoppar vi en vecka. Jag återkommer med motivation i februari-mars någon gång!
 
Jag sprang ett 5 km terränglopp idag! Herrejösses så jobbigt det var!! Jag var inte helt beredd på hur pass mkt off road det skulle vara. Och snö och halt och en jäkla massa backar. Så det gick inte fort men pulsen dunkade på rött stup i kvarten. Upplevde mig ändå stark och tog en del i backarna uppför. Även de få sträckorna på platten kunde jag få upp tempot lite bättre och kunde avancera lite. Jobbigaste partierna var ändå när vi sprang på stranden där sanden var ojämn och man sjönk väldigt djupt. Hade mina dubbade Ice Bug på mig och var så jäkla supernöjd med dem!! Jag hade sjukt bra fäste!! Och de kändes hur bra som helst att springa i! Jag fattar inte hur jag har kunnat vara negativ till dem förut. Så jag är så supernöjd med loppet :love: och förvånades återigen över hur nära pallplats jag var (placeringsmässigt. De tre första var dock sjukt snabba, unga förmågor i en klass helt för sig).
 
Löparskor med dubb. Vilka ska ”man” ha? Bor i Stockholm så brukar inte ha några extrema snömängder utan mest is.
Jag har ett par Icebug Oribi. Har knappt använt dem förut (bara ett par enstaka ggr). Idag var första gången som jag använde dem på lopp och i snöslask. Dock var det inte isigt på ngt ställe. Men jag är supernöjd med fästet som de gav i de hala backarna uppför. De var super!
 
Köp ett dubbkit från Best Grip och montera på ett par löparskor som nästan är redo att pensioneras. Det är mitt bästa tips.
Känns det stabilt? Jag tycker inte ens om att promenera med dubbar så kan inte riktigt tänka mig att jag skulle gilla känslan att springa med det. 🤔
 
Jag har ett par Icebug Oribi. Har knappt använt dem förut (bara ett par enstaka ggr). Idag var första gången som jag använde dem på lopp och i snöslask. Dock var det inte isigt på ngt ställe. Men jag är supernöjd med fästet som de gav i de hala backarna uppför. De var super!
Ska kika på sånna! 😀
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
96 97 98
Svar
1 948
· Visningar
62 203
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 125
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 209
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 855
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp