Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
En ridtur i mörker och snöväder med dottern blev det igår kväll :) Planen idag var ridning på lunchen men jag tror jag planerar om och lägger mig i soffan och lyssnar på ljudbok och vilar ryggen på lunchen istället. Tänkte vara förnuftig någon gång :p Men promenad ikväll hoppas jag få till.
 
Frustrerad över hur mkt det kommer att krävas för att orka springa längre pass på vardagsmorgnarna. Tvivlar på att jag kommer få till så mkt längre än 4 km.

Alltså HUR lyckas man att springa så mycket som 100 meter på morgnarna, när det är den allra mörkaste tiden på året och allmänt oskönt väder?!?!! Jag är nöjd om jag är vid någotsånär medvetande och kan förstå och konstruera enkla meningar före kl 08 på morgonen, men att träna då - utomhus, i januari - känns fysiskt och psykiskt helt ofattbart för mig. Min största respekt för 4 km alltså, oavsett tempo! :eek:
 
Alltså HUR lyckas man att springa så mycket som 100 meter på morgnarna, när det är den allra mörkaste tiden på året och allmänt oskönt väder?!?!! Jag är nöjd om jag är vid någotsånär medvetande och kan förstå och konstruera enkla meningar före kl 08 på morgonen, men att träna då - utomhus, i januari - känns fysiskt och psykiskt helt ofattbart för mig. Min största respekt för 4 km alltså, oavsett tempo! :eek:

Eller hur :rofl: Jag har försökt träna på morgonen, både styrka och löpning, men jag presterar långt ifrån så som jag vill. Jag är så långt ifrån en morgonmänniska man kan komma. Här har vi snö och is just nu också så det är knappt kul att vara ute och gå.... Rida går ganska bra på morgonen, men det tar ett tag att komma igång för både kropp och knopp.
Så jag håller med dig! All respekt för @Lillgrådis som klarar att springa alls på morgonen :bow:
 
Alltså HUR lyckas man att springa så mycket som 100 meter på morgnarna, när det är den allra mörkaste tiden på året och allmänt oskönt väder?!?!! Jag är nöjd om jag är vid någotsånär medvetande och kan förstå och konstruera enkla meningar före kl 08 på morgonen, men att träna då - utomhus, i januari - känns fysiskt och psykiskt helt ofattbart för mig. Min största respekt för 4 km alltså, oavsett tempo! :eek:

Haha :rofl: Läste upp detta för min man och han relaterar, han är knappt levande innan 8 på morgonen :D

Jag tycker också du ska vara nöjd med att du tar dig ut 4 km @Saigon! :bow:
 
Träna med on ear hörlurar. Yay eller nay?

På gym eller promenad och PW så funkar det absolut!
Jag använder dock för det mesta mina såna här och alltid när jag springer.
De sitter som ett smäck i öronen så ingen risk att de skulle ramla ur vilket hade varit ett stort irritationsmoment under en löprunda.

107511.png
 
Var ute på en löprunda på morgonen. 5,8 km blev det. Idag kändes det segt och kroppen fick nog anstränga sig mer än vanligt för pulsen låg lite högre än vanligt vid det tempot jag höll. Släppte dock runt 4 km så hade kunnat springa en bit till men får vara rädd om kroppen så sprang sista biten hemåt istället. Så imorgon blir det nog slappedag med nån lugn promenad bara (försöker hålla 10.000 steg om dagen) och simmar jag på torsdag så blir det ett lugnt pass i pensionärstempo med lång stund i bastun efteråt :)
 
Ska testa träna med on ear idag. Är lite rädd att det blir svettigt om öronen men det blir nog väl :p

@MM den modellen såg ju ganska käck ut! Vad kan den kallas tro?
 
Ska testa träna med on ear idag. Är lite rädd att det blir svettigt om öronen men det blir nog väl :p

@MM den modellen såg ju ganska käck ut! Vad kan den kallas tro?

Den heter Sudio tre sport. Dyra men jag tycker de är kanon! Finns några hundralappar billigare i Ullared om du har vägarna förbi där nån gång. Det finns billigare modeller från andra märken som är liknande (just öronpluggen är viktig med utformningen så de stannar kvar på sin plats + öronstorlek :p) men jag har vissa krav på mina lurar och dessa uppfyller dem.
 
Den heter Sudio tre sport. Dyra men jag tycker de är kanon! Finns några hundralappar billigare i Ullared om du har vägarna förbi där nån gång. Det finns billigare modeller från andra märken som är liknande (just öronpluggen är viktig med utformningen så de stannar kvar på sin plats + öronstorlek :p) men jag har vissa krav på mina lurar och dessa uppfyller dem.

In ear sitter nästan aldrig kvar på mig men med den där extra bågen borde det gå.
Ska till ullared i februari, ska kolla där!
 
In ear sitter nästan aldrig kvar på mig men med den där extra bågen borde det gå.
Ska till ullared i februari, ska kolla där!

Bågen gör jobbet :up: Vanliga in ear är hopplösa!
De kostar 499 kr i Ullared och verkar stående i sortimentet så att säga. Finns i svart, vitt och rosa där.
 
Jag blir med PT i februari också, Ptn hade missuppfattat uppsägningstiden lite och jag hade såklart inte läst avtalet själv :angel: Det börjar bli riktigt roligt, jag orkar mer, övningarna är roligare och känns mer "på riktigt" än de första veckorna. Från mars planerar jag att köra igång med nåt av styrkebyråns program. :)
 
Jag går med brodd pga min dåliga balans plus att jag är livrädd för att ramla. Tyvärr har jag fått ett litet bakslag på trampdynan (som kändes rätt ok) Det kan även hänga ihop med att jag cyklade ganska tungt igår.
Spinning idag. Det är verkligen tokjobbigt.(Men kul)
Kände inget i foten under passet. Nu känns det lite mer. I morgon är det dags för laser iaf.
 
Tack för allt pepp! Det är guld värt med en sådan här tråd! :love:

Efter julens ledighet med träning på guldtider blev det en så skarp kontrast till vardagens skitpass rent ut sagt. Och mitt utvilade jag under ledigheterna trodde det skulle bli världens plättlättaste sak att köra dubbelt så långa morgonpass. Det är väl bara att gå upp ännu tidigare liksom? Men jag trillade raskt tillbaka till verkligheten imorse. Det finns ju liksom en god anledning till varför jag fastnat i 4 km-rundor på morgonen. Men det hade jag lyckats förtränga.

Men jag ska göra ett nytt försök imorgon. Om jag bara kan vara liiiite snabbare upp ur sängen och ut på backen så borde jag hinna att springa lite längre. Ska försöka vara nöjd med allt över 4,5 km. Men det skulle inte förvåna mig om det blåser orkan imorgon. Ju tidigare man startar desto blåsigare verkar det vara. Åhhhhhhhhhh vad jag läääääääääängtar efter vår och sommar!!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 968
· Visningar
63 286
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 554
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 359
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 800
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp