Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör på med mina gå-spring-intervaller ett par dagar i veckan när kroppen känns ok. Idag har det blivit två korta pass, ett imorse och ett nu på kvällen.

Har även äntligen fått inviga mitt hemma-löpband ordentligt! Gillar att det är så mkt lättare att fokusera på löptekniken när man springer på det. Men jösses vad varmt det blir att springa inomhus! Trots att jag springer nere i källaren i bara bh och trosor så blir det galet varmt! Och inte alls på det där härliga viset som det blir när man springer i strålande sol.

En sak som förbryllar är att jag inte är överens med varken löpband eller klocka om vilken hastighet jag springer i. Jag tycker det går SKITFORT när jag springer i 6 min+tempo. Det känns ungefär som när jag springer i 4.30-tempo ute. Jättemärkligt! Men det kan å andra sidan kvitta. Löpbandet har jag inte tänkt att ha till att springa fort eller i ngn speciell hastighet utan tänker mer att det är bra till att ligga länge och nöta i ett lågt och jämnt tempo. Är väldigt nöjd iaf hittills med det!
 
Sprang en ca 11 km i fredags, varav första 6 km i skogen över stock och sten. Igår blev det bara några kilometers promenad med barnen på shettisen och bebisen i bärsele. I morse joggade jag 5,5 km i lugnt tempo.

På söndag ska jag springa en löptävling, kvartsmaraton, så ca 10,56 km :nailbiting: så jag kommer ta en ganska lugn vecka med lite styrketräning imorgon, en lugn löprunda på tisdag och kanske torsdag och i övrigt någon promenad är tanken! Så benen känns pigga på söndag!
 
Sprang en ca 11 km i fredags, varav första 6 km i skogen över stock och sten. Igår blev det bara några kilometers promenad med barnen på shettisen och bebisen i bärsele. I morse joggade jag 5,5 km i lugnt tempo.

På söndag ska jag springa en löptävling, kvartsmaraton, så ca 10,56 km :nailbiting: så jag kommer ta en ganska lugn vecka med lite styrketräning imorgon, en lugn löprunda på tisdag och kanske torsdag och i övrigt någon promenad är tanken! Så benen känns pigga på söndag!
Vad roligt med tävling! Och lagom distans! :) :up::banana:
 
Idag fick jag till veckans andra styrketräningspass. Raka marklyft, hantelrodd, höftlyft och så lite pulshöjande i form av explosiva knäböj med hantelpress.

Överlag testar jag mig fram lite vad som funkar. Vilka övningar, vilken intensitet osv. När jag skulle köra igång igen efter trötthetsveckorna kändes det som att jag aldrig någonsin tränat :p Prio ett är promenader, prio två är styrketräning.
 
Första dagen på min och sambons viktutmaning, båda ska gå ner så vi kör 2 olika tillvägagångssätt och så ser vi vem som går ner mest. Började dagen med ett pass där jag gick en minut, sprang en, gick en osv i tio minuter. Kändes bra och var inte så värst jobbigt, så kör det ett par gånger och ökar sedan på löpintervallerna. Hittade inte mina träningskläder så sprang i jeans, tur att det är stretch och att de är mjuka :D Men det gick det också. Mini sov gott i vagnen och vi hann precis hem innan det började regna. Bra start på dagen
 
Då hoppar jag tillbaka in i tråden igen efter att ha följt den i tysthet de senaste veckorna (månaderna?) :) Som en del av er vet är jag gravid och den här gången verkar det gå bra :love::love::love: Mitten/slutet av vecka 14 i skrivande stund och jag har äntligen fått min energi tillbaka! De första 2-3 månaderna var jag TRÖTT och orkade knappt göra något mer än att klara mig igenom dagarna. Nu orkar jag typ tusen gånger mer och har kommit igång med motion och träning igen, så skönt! Försöker hålla igång med 30-60 minuters promenad per dag och styrketräning ca 2 gånger i veckan. Hoppas att jag får fortsätta må bra så att jag kan vara aktiv, på lagom nivå såklart :D Idag gick jag uppför tre trappor och var tvungen att stanna och ta igen mig för att pulsen var så hög, så kondisen är inte riktigt vad den brukade vara ;)
Grattis!
 
Då hoppar jag tillbaka in i tråden igen efter att ha följt den i tysthet de senaste veckorna (månaderna?) :) Som en del av er vet är jag gravid och den här gången verkar det gå bra :love::love::love: Mitten/slutet av vecka 14 i skrivande stund och jag har äntligen fått min energi tillbaka! De första 2-3 månaderna var jag TRÖTT och orkade knappt göra något mer än att klara mig igenom dagarna. Nu orkar jag typ tusen gånger mer och har kommit igång med motion och träning igen, så skönt! Försöker hålla igång med 30-60 minuters promenad per dag och styrketräning ca 2 gånger i veckan. Hoppas att jag får fortsätta må bra så att jag kan vara aktiv, på lagom nivå såklart :D Idag gick jag uppför tre trappor och var tvungen att stanna och ta igen mig för att pulsen var så hög, så kondisen är inte riktigt vad den brukade vara ;)
Åh, äntligen kan jag säga grattis utan att behöva avslöja att jag smygläser i gravidtrådarna på Barn! :rofl: GRATTIS! :love:
 
Minns inte riktigt när jag skrev sist men jag har haft pigga ben på sistone och har inte lyckats hålla mig till ett lugnt tempo en enda gång. Sprang i Slottskogen i Göteborg i söndags, upp och ner för backarna, och när andningen blev normal igen fick jag supermycket energi och avslutade sista minutrarna i under 5-tempo.

Igår var jag på massage och fick laserbehandling på baksidan av benen. Konstaterade att jag var extremt kort i mina muskler så nu har jag fått ett litet stretchingprogram.

Idag ska jag springa en sväng med mina nya kolleger. Blir spännande men jag kommer frysa arslet av mig. Det är svinkallt och jag som bara har shorts och tunn tröja...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 771
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 949
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 592
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 070
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp