Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en kort och långsam löprunda på lunchen i underbart väder! Kändes riktigt bra faktiskt så nu hoppas jag sjukdomarna håller sig borta så jag kan börja löpträna mer intensivt. Skulle vilja springa 3 dagar i veckan från och med nästa vecka och styrketräna 1-2 dagar :)
 
Jag dras fortf med dåliga luftrör, hosta och ont i halsen vissa morgnar. Så det är svårt att komma igång ordentligt med löpningen. Men jag rider desto mer! Och lilla hästen är helt med på noterna och har tagit ett rejält kliv upp på utbildningstrappan senaste veckorna. Så det är kul! Men längtar efter att få komma igång på riktigt med löpningen också.
 
Kroppen är ajaj idag :cautious: Jag spenderade gårdagen på golvet, mätte och vek tyg, så nu har jag nackspärr, ömma knän, och nåt klämt i höften :meh: Känns helt orimligt att få såna krigsskador av den lilla ansträngningen så nu har jag bokat plats på yinyoga både i morgon och i övermorgon, och på ett vanligt yogapass på torsdag. Slut på semestern(säger hon och gå på två veckor ledigt).
 
Jag KAN inte komma igång efter nästan ett halvårs träningsuppehåll. Jag säger varje dag att jag ska börja, men det är supersvårt. Vill gärna ta upp cyklingen igen men min hjärna bara stoppar mig. Har aldrig vartit med om denna känslan. Har bara bestämt mig och fullföljt. Nu känns det helt omöjligt. Jag har aldrig vartiit lat innan, men nu är det ett faktum. Väldigt svårt att komma igång!!
 
Jag KAN inte komma igång efter nästan ett halvårs träningsuppehåll. Jag säger varje dag att jag ska börja, men det är supersvårt. Vill gärna ta upp cyklingen igen men min hjärna bara stoppar mig. Har aldrig vartit med om denna känslan. Har bara bestämt mig och fullföljt. Nu känns det helt omöjligt. Jag har aldrig vartiit lat innan, men nu är det ett faktum. Väldigt svårt att komma igång!!

När latmasken hugger tag i mig brukar jag typ lura mig skälv :D:devil: tänka typ ”jag tar en superlugn runda, typ 1 km i slötempo” men sen när jag bytt om kan jag ju lika gärna träna ordentligt, måste ju ändå duscha efter osv så då kör jag ändå och när jag väl kommit igång känns det oftast bra :) kanske kan funka med något liknande?
 
När latmasken hugger tag i mig brukar jag typ lura mig skälv :D:devil: tänka typ ”jag tar en superlugn runda, typ 1 km i slötempo” men sen när jag bytt om kan jag ju lika gärna träna ordentligt, måste ju ändå duscha efter osv så då kör jag ändå och när jag väl kommit igång känns det oftast bra :) kanske kan funka med något liknande?
Ja kanske! Jag hör mig själv tänka hur viktigt det är med vila. Jag kan liksom tänka på att träna, att jag ska göra det varje dag nu. Då känner jag mig så duktig att jag belönar mig med chips. Alltså jag förstår verkligen nu hur svårt det är för sådana som aldrig har tränat eller är väldigt överviktiga hur otroligt svåer det är!
 
Fast besluten att bevisa för tråden att det funkade gav jag mig ut på en cykeltur. Blev en knapp mil bara men ganska bra tempo för att vara säsongens första, 25 km/h i snitt.
Några minuters hopprep när jag kom hem.

Imorgon blir det nog hopp, sen en promenad.

Onsdag ska jag nog försöka mig på att komma lite längre, några mil på cykeln. Tycker det är svårt att cykla själv, jag hetsar som tusan, måste cykla om alla jag ser och blir helt slut. Cykling med andra blir lite lugnare men detr svårt att få ihop på veckorna.
 
Ja kanske! Jag hör mig själv tänka hur viktigt det är med vila. Jag kan liksom tänka på att träna, att jag ska göra det varje dag nu. Då känner jag mig så duktig att jag belönar mig med chips. Alltså jag förstår verkligen nu hur svårt det är för sådana som aldrig har tränat eller är väldigt överviktiga hur otroligt svåer det är!
Alla som tränar har ju sina svackor. Idag t ex så hade jag planerat en löptur som blev till soffhäng...Det är rätt ovanligt för att vara jag men jag pallade inte för jag körde nästan två timmar tungt på gymmet igår. Men ja, det är svårt att hålla i sin träning. Bra gjort att du tog ut dig idag.
 
Alla som tränar har ju sina svackor. Idag t ex så hade jag planerat en löptur som blev till soffhäng...Det är rätt ovanligt för att vara jag men jag pallade inte för jag körde nästan två timmar tungt på gymmet igår. Men ja, det är svårt att hålla i sin träning. Bra gjort att du tog ut dig idag.
Tack! Jag har ett ganska psykiskt påfrestande jobb, blir väldigt huvudtrött men inte fysiskt trött alls, behöver verklighen motionen.
 
Gymmade i söndags och sprang igår som sagt. Tänkte först gymma idag också men kom på mig själv att ha för bråttom efter sjukdom så jag vilar idag och tar en promenad med hunden på lunchen och longerar islandshästarna ikväll istället. Så kan jag gymma i morgon eller torsdag och sen springa en tur under helgen. Mer än så får det inte bli den här veckan. Är så rädd att jag börjat för tidigt så jag försöker verkligen ta det lugnt :p
 
Smyger in med ett par frågor som jag tror ni kan hjälpa mig med :)

Jag har ett elljusspår nära mig, som jag oftast promenerar ett varv på dagligen, ibland med tillägg av extra stigar som är i närheten. Nu har jag börjat ändra gångart och joggar i stället ibland 😄 Då är jag mer nyfiken på hur långt det verkligen är och undrar om tips på en app som mäter avstånd?

Den andra frågan är om tips för träning på utegym? Det finns ett med lite olika saker, men jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem?
 
Smyger in med ett par frågor som jag tror ni kan hjälpa mig med :)

Jag har ett elljusspår nära mig, som jag oftast promenerar ett varv på dagligen, ibland med tillägg av extra stigar som är i närheten. Nu har jag börjat ändra gångart och joggar i stället ibland 😄 Då är jag mer nyfiken på hur långt det verkligen är och undrar om tips på en app som mäter avstånd?

Den andra frågan är om tips för träning på utegym? Det finns ett med lite olika saker, men jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem?
Runkeeper är en enkel app om du inte har sportklocka också.

Gym har jag ingen aning om tyvärr.
 
Smyger in med ett par frågor som jag tror ni kan hjälpa mig med :)

Jag har ett elljusspår nära mig, som jag oftast promenerar ett varv på dagligen, ibland med tillägg av extra stigar som är i närheten. Nu har jag börjat ändra gångart och joggar i stället ibland 😄 Då är jag mer nyfiken på hur långt det verkligen är och undrar om tips på en app som mäter avstånd?

Den andra frågan är om tips för träning på utegym? Det finns ett med lite olika saker, men jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem?
Runkeeper och Endomondo verkar många vara nöjda med.

Övningar hittar du på youtube. https://m.youtube.com/results?search_query=övningar+utegym
 
Beställt korta löpartights, hoppas dom sitter som jag vill över låren 😅 Köpte ett par korta lösa shorts ifjol men jag har inget mellanrum mellan mina lår så jag får skav när det blir varmt och svettigt och dom åkte upp. Så jag löptränade inför halvmaran förra året i den hettan i hellånga tights :p

Anmälde mig till Vårruset nyss också. 22 maj är det dags :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 936
· Visningar
61 850
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 056
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 006
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 112
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp