Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar banne mig känna att jag är på väg tillbaka på banan igen! :) Har varit helt sänkt av stress, magkatarr, sömnbrist och pollenallergi på senaste och inte tränat crossfit på tre veckor. Gudarna ska veta att jag har hållit igång ändå - främst genom att ränna fram och tillbaka mellan nya och gamla lägenheten med en massa tunga grejer, men det har även blivit lite ridning, vandring och raska promenader. Det har börjat lugna ner sig lite både på jobbet och hemma, och även om det fortfarande känns som att jag skulle behöva lite ledighet för att komma tillbaka helt och fullt (har haft flera saker inbokade varje dag sedan veckan före påsk - det mesta jobbiga måsten) så känns det ändå som att jag börjar se ljuset i tunneln.

Igår red jag ett dressyrpass och jobbade lite i stallet, och planen är att träna crossfit imorgon innan jag åker på jobbresa i två dagar. Helst skulle jag gå på passet när jag kommer hem på fredag kväll också eftersom det ser så himla roligt ut, men jag börjar med det imorgon och så får jag se hur det känns sedan. Vi har "tyvärr" besök även hela denna helg (det är ju såklart väldigt roligt och så, men det begränsar ändå en hel del) så då kommer jag inte att få till någon regelrätt träning, men det blir förmodligen en vandringstur på 3 timmar på lördag.

Det känns så skönt att vara på andra sidan av den här hetsiga perioden!
 
Tog mig iväg till boxen! Orkade inte vara med på ett pass utan lyfte skrot istället :love: Lyckades få till bra marklyft med bibehållen teknik, utan bälte, på 80kg, vilket jag är nöjd med. Har upptäckt att mitt grepp har blivit mycket starkare. Förut tappade jag överhandsgreppet vid ca 50 kg och fick mixa greppet. Nu hade jag inga problem att dra 80kg med överhandsgrepp. = yay!

Blev också lite bänkpress, lutande bänk, shoulder flies, knäböj och en kombo av hang power clean/push press/front squat upp till 35kg.

Summa summarum, bra pass!
 
Nytt hastighetsrekord :)
7A087976-603A-4DC2-A942-C76EA31684F5.png
 
Ey, mitt inlägg blev hitflyttat! Tänkte att det egentligen borde ligga här men kände mig inte riktigt redo att ta mig tillbaka till bukes peppigaste tråd! En allsmäktig moderator ansåg dock att jag var det så HEJ HEJ IGEN!

Hälsostatus på GA är numera diagnosticerad låg ämnesomsättning, sjukskriven med utmattningssyndrom, 91kg, kroppsfettprocent 40,6%, marklyft 90kg och 2 rep max squat på 55kg. Börjat med crossfit kombinerat med styrkelyft och älskar det! Bra träningsdagar är dock helt beroende av bra pwo.

Och är i behov av pepp då motivationen varit bortblåst (och pwon slut).
 
Vad har ni för kläder när ni tränar?
Behöver nya men vet inte vad jag vill ha riktigt, tänker främst till löpning då men även till styrketräning.
 
Ey, mitt inlägg blev hitflyttat! Tänkte att det egentligen borde ligga här men kände mig inte riktigt redo att ta mig tillbaka till bukes peppigaste tråd! En allsmäktig moderator ansåg dock att jag var det så HEJ HEJ IGEN!

Hälsostatus på GA är numera diagnosticerad låg ämnesomsättning, sjukskriven med utmattningssyndrom, 91kg, kroppsfettprocent 40,6%, marklyft 90kg och 2 rep max squat på 55kg. Börjat med crossfit kombinerat med styrkelyft och älskar det! Bra träningsdagar är dock helt beroende av bra pwo.

Och är i behov av pepp då motivationen varit bortblåst (och pwon slut).
Vad bra att du hittat hit igen! Crossfit i kombination m styrkelyft låter kul!
 
Vad har ni för kläder när ni tränar?
Behöver nya men vet inte vad jag vill ha riktigt, tänker främst till löpning då men även till styrketräning.
Nu när det är förhållandevis varmare igen så kör jag bara långa löpartights och långärmad träningströja om jag springer ute. Är det riktigt kyligt kan jag ta på en väst också.
 
Vad bra att du hittat hit igen! Crossfit i kombination m styrkelyft låter kul!
Det är det! Har velat börja med crossfit sen jag såg Fittest on earth-filmerna på Netflix för några år sen. Konceptet superatlet tilltalade något fundamentalt i min hjärna :angel: (min förra PR sa åt mig att ”Jag tror man måste vara lite sjuk i huvudet för att tycka crossfit är kul - det passar nog dig!”) Och när vi flyttade i Januari fick jag äntligen möjlighet att börja och jag älskar det! Tempot, variationen, gemenskapen och smärtan passar mig alldeles utmärkt! Och sen att man även kan köra fria vikter i en annan del av boxen gör att jag kan fortsätta lyfta tungt, vilket jag också älskar :love:

Hashtag: ja crossfit är en kult och jag är frälst!
 
Nu förstår jag inte alls hur du menar... ;)

(och bara som ett generellt förtydligande för ev. andra läsare så vill jag bara betona att jag enbart flyttade inlägget för att det verkligen var ett inlägg som passade 100% bättre här än i den ursprungliga tråden)
Då vill jag, för allas trevnad, förtydliga att jag ej är kränkt av moderators agerande! Som erfaren bukefalist med många år under bältet litar jag helt och fullt på alla moderatorers omdöme och bättre vetande då de har fått förtroende av den högste. All makt åt Gunnar, vår befriare! :bow: :bow: :bow:
 
Var så nöjd med att ha nästan 0 i smärta i foten och knät. Och vips efter morgonens 5,3 km så hade jag riktigt ont. (Malande värk) Blir så
Laser och back on track på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 941
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 376
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 277
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 448
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp