Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag älskar benpass! Det brukar bli så svettigt och pulsigt, och jag gillar mycket svett och hög puls (ok, det där lät lite äckligt, men i alla fall)!

Åh, Bulgarian split squats har jag inte gjort på hur länge som helst! Pistols har jag faktiskt aldrig provat, men det kanske jag skulle testa - i ett mörkt hörn någonstans så att ingen ser när jag rasar ihop... :o

Jag gillar ju att springa, men att träna ben på gymmet är inte någon favorit precis utan ett nödvändigt ont 😅
 
Åh, jag älskar benpass! Det brukar bli så svettigt och pulsigt, och jag gillar mycket svett och hög puls (ok, det där lät lite äckligt, men i alla fall)!

Åh, Bulgarian split squats har jag inte gjort på hur länge som helst! Pistols har jag faktiskt aldrig provat, men det kanske jag skulle testa - i ett mörkt hörn någonstans så att ingen ser när jag rasar ihop... :o
Jag kan inte göra pistols :angel: Kommer inte ens ner vågrätt på ett ben! Skyller på att jag är stel - inte svag.. :angel:
 
Herregud. I am deaded. Har aldrig pushat så hårt i en wod tror jag! Jag var ensam på PT-passet (vi brukar vara 3-4 st) och hade den strängaste coachen idag som jag är lite rädd för :nailbiting: Han är trevlig men det är inget tramsande på hans pass, om man säger så.

Kolla in detta passet liksom.

Uppvärmning:
Tabata 20 sek aktiv, 10 sek vila. 4 rundor per övning.
Battle ropes - rodd - cobra/dog-stretch - slamball - lateral jumps over bar.

Sen 30 sek assault bike - 30 sek situps. 4 minuter. Ingen vila.

En riktiga WODen:
Box step ups
Kettlebell snatch
Butterfly situps
Burpees
Push ups

15 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 reps per övning. Alltså 6 rundor. Så snabbt som möjligt. Tog mig 19:45. Ville bli klar under 20 min, så yay!

Avslutning: 30 sek jägarvila, 30 sek jumping jacks. 5 min. Ingen vila.

Dom två Every 30 seconds-övningarna var inte ens med på tavlan! Han hittade helt enkelt på det under passets gång!! :arghh::rage:O_o:cry::yuck:
Allt detta på tog knappt 45 minuter. Fyyy fan!
Mycket pannben fick jag använda. Men tror jag impade lite på honom för han sa ”Jaa, bra vilja!” en gång! Kändes som en stor komplimang från honom.

Medelpuls på 160 inklusive stretch efteråt :o maxpuls 194.. 600 brända kcal. Holy crap.
Imorgon har jag PT-pass med box-ägaren. Han är också riktigt bra men är inte lika rädd för honom :D
 
Jag kan inte göra pistols :angel: Kommer inte ens ner vågrätt på ett ben! Skyller på att jag är stel - inte svag.. :angel:
Ja alltså jag gjorde några ytterst tafatta försök i ett hörn och kom väl ner hyfsat på vänster ben, men jag tror jag sparar det där tills det kommer med på ett pass någon gång så jag får lite teknikhjälp, skalade alternativ osv!
Herregud. I am deaded. Har aldrig pushat så hårt i en wod tror jag! Jag var ensam på PT-passet (vi brukar vara 3-4 st) och hade den strängaste coachen idag som jag är lite rädd för :nailbiting: Han är trevlig men det är inget tramsande på hans pass, om man säger så.

Kolla in detta passet liksom.

Uppvärmning:
Tabata 20 sek aktiv, 10 sek vila. 4 rundor per övning.
Battle ropes - rodd - cobra/dog-stretch - slamball - lateral jumps over bar.

Sen 30 sek assault bike - 30 sek situps. 4 minuter. Ingen vila.

En riktiga WODen:
Box step ups
Kettlebell snatch
Butterfly situps
Burpees
Push ups

15 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 reps per övning. Alltså 6 rundor. Så snabbt som möjligt. Tog mig 19:45. Ville bli klar under 20 min, så yay!

Avslutning: 30 sek jägarvila, 30 sek jumping jacks. 5 min. Ingen vila.

Dom två Every 30 seconds-övningarna var inte ens med på tavlan! Han hittade helt enkelt på det under passets gång!! :arghh::rage:O_o:cry::yuck:
Allt detta på tog knappt 45 minuter. Fyyy fan!
Mycket pannben fick jag använda. Men tror jag impade lite på honom för han sa ”Jaa, bra vilja!” en gång! Kändes som en stor komplimang från honom.

Medelpuls på 160 inklusive stretch efteråt :o maxpuls 194.. 600 brända kcal. Holy crap.
Imorgon har jag PT-pass med box-ägaren. Han är också riktigt bra men är inte lika rädd för honom :D
Jösses, det var inte lite det där! Men det lät ändå som ett kul pass i och med att det var så omväxlande, det brukar passa mig bra (även om man alltid vill dö sista 10 minuterna, oavsett). Bra jobbat! :up:
 
Det blev ett bra pass idag, men alltså jag saknar ju inte att vara ensam ansvarig för min egen träning! Har blivit alldeles för van vid att bli tillsagd vad jag ska göra, att ha någon som ser till att jag gör det rätt och att ha något/någon att tävla emot :laugh: Såhär blev det i alla fall:

10 min crosstrainer med lite olika motstånd som uppvärmning
Långsamma goblet squats (4 sekunder ner, 2 sekunder i bottenläget, 2 sekunder upp) 3x8 med 16 kg
KB-svingar 3x12 med 20 kg
Bulgarian split squats 3x8 med 15 kg
*försök till pistol squats, gav upp*
Hopprep 3x100
21 wall balls (6 kg), 10 burpees
15 wall balls, 10 burpees
9 wall balls, 10 burpees

Massa puls, svett och mjölksyra! Imorgon blir det ridning och stalljobb :)
 
Ja alltså jag gjorde några ytterst tafatta försök i ett hörn och kom väl ner hyfsat på vänster ben, men jag tror jag sparar det där tills det kommer med på ett pass någon gång så jag får lite teknikhjälp, skalade alternativ osv!

Jösses, det var inte lite det där! Men det lät ändå som ett kul pass i och med att det var så omväxlande, det brukar passa mig bra (även om man alltid vill dö sista 10 minuterna, oavsett). Bra jobbat! :up:

Hela passet står ju där, så bara att testa! :devil:
 
Nu har jag fått lite träningstips inför halvmaran av min kollega som löptränar otroligt mycket och ska springa helmaran i Oslo när vi andra kör halvmara eller milen. Han tyckte jag skulle springa två pass i veckan i skogen och ett långpass på 15-17 km. Ska försöka följa hans råd :) Enligt honom så kommer jag krossa min målsättning som är 2:15 om jag tränar på det viset 😅
Våra barn sover oftast hos farmor och farfar på onsdagar så jag och maken ska försöka köra långpasset då så kan vi springa tillsammans. Tar ju ändå sin tid att springa så långt.
Hur långa är skogspassen? Och det längre, är det på asfalt då? Ska bli kul att höra om du får bra effekt!
 
Det blev ett bra pass idag, men alltså jag saknar ju inte att vara ensam ansvarig för min egen träning! Har blivit alldeles för van vid att bli tillsagd vad jag ska göra, att ha någon som ser till att jag gör det rätt och att ha något/någon att tävla emot :laugh: Såhär blev det i alla fall:

10 min crosstrainer med lite olika motstånd som uppvärmning
Långsamma goblet squats (4 sekunder ner, 2 sekunders vila, 2 sekunder upp) 3x8 med 16 kg
KB-svingar 3x12 med 20 kg
Bulgarian split squats 3x8 med 15 kg
*försök till pistol squats, gav upp*
Hopprep 3x100
21 wall balls (6 kg), 10 burpees
15 wall balls, 10 burpees
9 wall balls, 10 burpees

Massa puls, svett och mjölksyra! Imorgon blir det ridning och stalljobb :)
Usch, det där lät jättejobbigt! :nailbiting: Men jag skulle förmodligen behöva göra det.. HATAR både wall balls och burpees:yuck: (och trusters..)
 
Usch, det där lät jättejobbigt! :nailbiting: Men jag skulle förmodligen behöva göra det.. HATAR både wall balls och burpees:yuck: (och trusters..)
Mm, det känns i gluteus maximus idag vill jag lova! Wall balls och burpees är faktiskt lite favoritövningar här (fråga mig inte varför), men thrusters däremot kan vara det värsta som crossfit-världen någonsin hittat på :yuck:
29:41 sprang jag Vårruset på och det är jag nöjd med! :) Så himla trångt då jag tror att väääldigt många startar i helt fel startgrupp :meh:
Bra jobbat! :)
 
Mm, det känns i gluteus maximus idag vill jag lova! Wall balls och burpees är faktiskt lite favoritövningar här (fråga mig inte varför), men thrusters däremot kan vara det värsta som crossfit-världen någonsin hittat på :yuck:

Nej fy! Jag tycker inte om övningar som jag är dålig på :angel:
Ge med lite marklyft och sled pull så är jag glad :love:
 
Passet med head coach var betydligt rimligare! Nästan lite slött :angel: Tabata hela passet. Medelpuls 110 på 50 min - 320 kcal.
Jag föredrar egentligen pass som gårdagens, pga sinnessjuk, men inser ändå att det är bra att dagens pass var mer chill. Har ju trots allt inte tränat senaste månaden. Berättade för coach om hypotyreosen idag så han har koll.
 
Löptur till sommarbetet för att kolla hästarna, sedan 1,5 varv på motionsspåret där och hem igen. Landade på ca 12 km! :up: Härligt och skönt att kuta utan vagnen! Får passa på nu för maken åker iväg på resa snart så då blir det löpvagnen med kiddot i varje gång.

Upptäckte att mina löpskor börjar gå sönder totalt efter typ tre år och många mil :angel: så jag antar att jag måste börja fundera på nya:meh: känner mig inte så pigg på att ge mig in i den djungeln och försöka fatta vad jag ska köpa. Och det lär ju inte va billigt heller:arghh:
 
Löptur till sommarbetet för att kolla hästarna, sedan 1,5 varv på motionsspåret där och hem igen. Landade på ca 12 km! :up: Härligt och skönt att kuta utan vagnen! Får passa på nu för maken åker iväg på resa snart så då blir det löpvagnen med kiddot i varje gång.

Upptäckte att mina löpskor börjar gå sönder totalt efter typ tre år och många mil :angel: så jag antar att jag måste börja fundera på nya:meh: känner mig inte så pigg på att ge mig in i den djungeln och försöka fatta vad jag ska köpa. Och det lär ju inte va billigt heller:arghh:
Jag köpte mina för ca 400 på löplabbet. Håll utkik efter reor och skippa senaste modellen så behöver det inte kosta skjortan. Jag har ett par adidas supernova med goretex. Passar mina breda fötter! Nöjd, men behöver nog något svalare i sommar.
 
Sprang långsamt i 35 min i tisdags. Kärestan ska springa halvmara på söndag så jag hängde med på hans runda. Idag tänkte jag springa långt men ångrade mig och höjde tempot istället och det blev personbästa på 10 km :). Jag vet att jag kan springa ännu snabbare, och avslutade i 4.30-tempo.
18C8FD74-5904-4BB8-981E-92B53825CB28.jpeg
 
Jag köpte mina för ca 400 på löplabbet. Håll utkik efter reor och skippa senaste modellen så behöver det inte kosta skjortan. Jag har ett par adidas supernova med goretex. Passar mina breda fötter! Nöjd, men behöver nog något svalare i sommar.

Oj, det var bra pris!! Det ska jag verkligen göra, jag bryr mig inte om senaste modellen, bara de känns bra på fötterna :)
 
Ni som löper, kör ni med mycket dämpning. Är fortfarande sugen på att testa men har bara odämpade skor, mjuka sulor och lite dropp. Har joggat lite barfota förr om åren, men det funkar nog inte om jag ska springa länge. Eller försöka springa längre 😚🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 820
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 302
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 185
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 376
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp