Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
På löpartemat: GPS/tidtagningsklocka/fitbit.... Vad använder ni? Hade gärna använt mobilen eftersom jag ändå släpar med den för att lyssna på musik. Tyvärr mäter den inte rundorna pga okänt fel (vilket är väldigt frustrerande när man gjort något bra). Har skaffat en cykeldator som jag kanske kan stoppa i fick i värsta fall, men utrustning för ändamålet hade varit fint. Men inte för dyrt!
 
På löpartemat: GPS/tidtagningsklocka/fitbit.... Vad använder ni? Hade gärna använt mobilen eftersom jag ändå släpar med den för att lyssna på musik. Tyvärr mäter den inte rundorna pga okänt fel (vilket är väldigt frustrerande när man gjort något bra). Har skaffat en cykeldator som jag kanske kan stoppa i fick i värsta fall, men utrustning för ändamålet hade varit fint. Men inte för dyrt!

Min fitbit ionic går att ladda ner musik till så behöver inte ha med mobil varken för GPS funktion eller för att kunna lyssna på musik.
Kopplar bara ihop den med lurarna så tillägget är väl trådlösa lurar då om man ska kunna lyssna på musik.
 
Min fitbit ionic går att ladda ner musik till så behöver inte ha med mobil varken för GPS funktion eller för att kunna lyssna på musik.
Kopplar bara ihop den med lurarna så tillägget är väl trådlösa lurar då om man ska kunna lyssna på musik.

Jag har inte provat det där med musik i min ionic än, men kanske ska göra ett försök :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
På löpartemat: GPS/tidtagningsklocka/fitbit.... Vad använder ni? Hade gärna använt mobilen eftersom jag ändå släpar med den för att lyssna på musik. Tyvärr mäter den inte rundorna pga okänt fel (vilket är väldigt frustrerande när man gjort något bra). Har skaffat en cykeldator som jag kanske kan stoppa i fick i värsta fall, men utrustning för ändamålet hade varit fint. Men inte för dyrt!
Det finns ju både rena löparklockor och aktivitetsarmband med gps osv. Jag har både en ren löparklocka sen tidigare, men den mäter inga steg utan är gps.
Nu använder jag en garmin forerunner 235 som både fungerar som aktivitetsarmband och löparklocka då den har gps. :) Det finns en senare modell där man kan ha musik i klockan, jag tyckte inte att det var värt pengarna eftersom jag alltid har mobilen med så kan lyssna från den istället. :)
 
På löpartemat: GPS/tidtagningsklocka/fitbit.... Vad använder ni? Hade gärna använt mobilen eftersom jag ändå släpar med den för att lyssna på musik. Tyvärr mäter den inte rundorna pga okänt fel (vilket är väldigt frustrerande när man gjort något bra). Har skaffat en cykeldator som jag kanske kan stoppa i fick i värsta fall, men utrustning för ändamålet hade varit fint. Men inte för dyrt!
Jag har en Garmin vivomove HR. ÄLSKAR den! Men jag springer ju inte :angel: finns ingen gps i den (vad jag vet) och den kan inte mäta hastighet under tiden man springer men sammanfattar efteråt. För gym och vardagsliv är den perfekt. Gillar också designen då den ser ut som en analog klocka. Och även när batteriet har laddar ur så funkar den analoga delen så då blir den en ”vanlig” klocka.

30237


Så mer ett tips till er som inte springer men ändå :angel:
 
Jag har en Garmin vivomove HR. ÄLSKAR den! Men jag springer ju inte :angel: finns ingen gps i den (vad jag vet) och den kan inte mäta hastighet under tiden man springer men sammanfattar efteråt. För gym och vardagsliv är den perfekt. Gillar också designen då den ser ut som en analog klocka. Och även när batteriet har laddar ur så funkar den analoga delen så då blir den en ”vanlig” klocka.

Visa bifogad fil 30237

Så mer ett tips till er som inte springer men ändå :angel:
Åh! En SÅN vill jag ha! :love:
 
Hej träningstråden....
Ni kanske kan hjälpa mig med tips..
Jag har fått träningsvärk.. men det var inte planerat. Igår kväll höll jag på ett par timmar med ett plantera blommor i krukor och städa altanen. Allt fint så långt.
Nu har jag världens träningsvärk på baksidan av benet precis ovan knänas baksida. Alltså långt ner på lårets baksida.
Försöker stretcha och vridit och vänt mig åt alla håll. Men hittar inget som tar riktigt bra...
Help... please...
 
Jag har inte provat det där med musik i min ionic än, men kanske ska göra ett försök :)

Funkar superbra! Mitt ena par trådlösa är lite bättre än de andra, men olika märken och olika modeller. Men det är när det är mulet. Blir så ibland när jag har de kopplade till mobilen med. Har typ 4 timmars musik nedladdat och finns plats för mer.
 
Funkar superbra! Mitt ena par trådlösa är lite bättre än de andra, men olika märken och olika modeller. Men det är när det är mulet. Blir så ibland när jag har de kopplade till mobilen med. Har typ 4 timmars musik nedladdat och finns plats för mer.
Och var kommer musiken ifrån? Går det att ladda ner spellista fr Spotify tex?
 
  • Gilla
Reactions: MM
Hej träningstråden....
Ni kanske kan hjälpa mig med tips..
Jag har fått träningsvärk.. men det var inte planerat. Igår kväll höll jag på ett par timmar med ett plantera blommor i krukor och städa altanen. Allt fint så långt.
Nu har jag världens träningsvärk på baksidan av benet precis ovan knänas baksida. Alltså långt ner på lårets baksida.
Försöker stretcha och vridit och vänt mig åt alla håll. Men hittar inget som tar riktigt bra...
Help... please...
Tror inte du kan göra så mkt mer än vänta ut det tyvärr. Lätt massage tycker jag är skönt när man har träningsvärk men jag upplever inte att det går över snabbare.
 
Hej träningstråden....
Ni kanske kan hjälpa mig med tips..
Jag har fått träningsvärk.. men det var inte planerat. Igår kväll höll jag på ett par timmar med ett plantera blommor i krukor och städa altanen. Allt fint så långt.
Nu har jag världens träningsvärk på baksidan av benet precis ovan knänas baksida. Alltså långt ner på lårets baksida.
Försöker stretcha och vridit och vänt mig åt alla håll. Men hittar inget som tar riktigt bra...
Help... please...
Massage och stretching är det enda som hjälper. Och ibuprofen då.
 
Japp det var det som var frågan- vilka stretchrörelser. Var kanske lite otydlig. Men menade att jag inte hittar några stretchrörelser som tar där.
Man kan göra lite olika, men en klassisk variant är att stå upprätt, sätt ut ena benet rakt framför dig, vinkla upp foten och fäll över med överkroppen. Då stretchar du lårens baksida. En annan grej man kan göra är att lägga sig ned på golvet nära en vägg med rumpan och upp med benen på väggen, brukar också ta bra på baksida ben.
 
Man kan göra lite olika, men en klassisk variant är att stå upprätt, sätt ut ena benet rakt framför dig, vinkla upp foten och fäll över med överkroppen. Då stretchar du lårens baksida. En annan grej man kan göra är att lägga sig ned på golvet nära en vägg med rumpan och upp med benen på väggen, brukar också ta bra på baksida ben.
Tack ska prova. Första har jag provat men ska prova den andra också.
 
Idag har jag sprungit min andra mil. 2 min snabbare sluttid och 11 s snabbare snittid. Jag tror förklaringen ligger i att jag idag sprang tidig fm istället för kväll samt ett ngt högre självförtroende. Glad över förbättringen men storknar samtidigt åt att det ska ta sådan tid att komma tillbaks. Det bränner liksom i lungorna inledningsvis och det känns som att lungkapaciteten är för alltid försämrad. Men jag hoppas verkligen att det inte är så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 159
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 186
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 806
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 360
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp