Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som löper, kör ni med mycket dämpning. Är fortfarande sugen på att testa men har bara odämpade skor, mjuka sulor och lite dropp. Har joggat lite barfota förr om åren, men det funkar nog inte om jag ska springa länge. Eller försöka springa längre 😚🤪

Jag måste ha dämpning annars avlider mina klena fotleder 😅
 
@Monkie Jag springer i Pegasus 35. Mkt dämpning och rejäl dropp (10 mm). Är dock en sko för neutralt löpsteg så dämpningen är ändå begränsad och skon är mkt lätt. Numera kan jag inte tänka mig att springa med skor med lägre dropp. Det känns som att man sitter fast då tycker jag.
 
Det blev bara 20 min löpband igårkväll. Det blåste alldeles för mkt ute för att jag skulle orka mig ut. Jag har blivit lite för bekväm för mitt eget bästa... 🙈
 
Ni som löper, kör ni med mycket dämpning. Är fortfarande sugen på att testa men har bara odämpade skor, mjuka sulor och lite dropp. Har joggat lite barfota förr om åren, men det funkar nog inte om jag ska springa länge. Eller försöka springa längre 😚🤪
Jag börjar bli gammal och tänker på mina knän ;). Springer mycket på asfalt så ordentlig dämpning var ett krav. Tycker att de är roliga att springa snabbt i, för de fjädrar liksom upp foten igen. Det gjorde inte mina gamla skor med sämre dämpning.
 
Jag måste ha dämpning annars avlider mina klena fotleder 😅
@Monkie Jag springer i Pegasus 35. Mkt dämpning och rejäl dropp (10 mm). Är dock en sko för neutralt löpsteg så dämpningen är ändå begränsad och skon är mkt lätt. Numera kan jag inte tänka mig att springa med skor med lägre dropp. Det känns som att man sitter fast då tycker jag.
Jag börjar bli gammal och tänker på mina knän ;). Springer mycket på asfalt så ordentlig dämpning var ett krav. Tycker att de är roliga att springa snabbt i, för de fjädrar liksom upp foten igen. Det gjorde inte mina gamla skor med sämre dämpning.
Då ska jag nog införskaffa något mer dämpat!! Tycker det är rätt dyrt, jag har lite svårt att veta om det är bra även om jag provspringer i butik tror jag, eftersom jag är så orutinerad. Vet att nån butik i stan mäter steget eller foten så kan ju börja där. Tack för svar!
 
Då ska jag nog införskaffa något mer dämpat!! Tycker det är rätt dyrt, jag har lite svårt att veta om det är bra även om jag provspringer i butik tror jag, eftersom jag är så orutinerad. Vet att nån butik i stan mäter steget eller foten så kan ju börja där. Tack för svar!
Löplabbet har rea på skor på hemsidan. New balance är billigast men de kan jag inget om. Adidas supernova kostar 699 just nu. Har du någon sådan affär i närheten så tycker jag att du ska sticka dit och prova!
 
Då ska jag nog införskaffa något mer dämpat!! Tycker det är rätt dyrt, jag har lite svårt att veta om det är bra även om jag provspringer i butik tror jag, eftersom jag är så orutinerad. Vet att nån butik i stan mäter steget eller foten så kan ju börja där. Tack för svar!

Jag har Nike air Zoom Pegasus 34 och dom kostar runt 800 kr. Bästa skorna jag haft hittills :)
 
Jag kör också med pegasus, men vet inte vilken årgång. Tror de är från 2017, men jag använde de bara någon gång då så de funkar än.

När jag var igång och sprang som mest varierade jag skor. Hade några lättare, mindre dämpade skor, trailskor, fivefingers och icebugs/goretex-skor till vintern. Funkade bra för mig, att springa varje pass i samma skor fick jag problem i fötterna av men det försvann när jag varierade mig.

Nu springer jag bara i Pegasusarna. Är ju fortfarande på mina gå/jogg-intervaller så det känns inte så motiverat att handla fler skor :o
 
På tal om löparskor. När bör man byta ut dom? Finns det någon tumregel? Jag har haft mina i rätt exakt ett år nu och dom har jag sprungit och gått rätt många mil i vid det här laget. Men dom bör väl funka även i år, eller?
 
På tal om löparskor. När bör man byta ut dom? Finns det någon tumregel? Jag har haft mina i rätt exakt ett år nu och dom har jag sprungit och gått rätt många mil i vid det här laget. Men dom bör väl funka även i år, eller?
Jag använder dom tills dom är trasiga eller jag känner att dämpningen är slut. Nu vet jag inte vad det finns för regel men förr sas det ju 1 år eller 100 mil. Så snabbt har jag aldrig bytt ut ett par skor förutom enstaka undantag som verkligen varit sönder.
 
På tal om löparskor. När bör man byta ut dom? Finns det någon tumregel? Jag har haft mina i rätt exakt ett år nu och dom har jag sprungit och gått rätt många mil i vid det här laget. Men dom bör väl funka även i år, eller?
Min klocka säger 65 mil och jag har sedan juni förra året sprungit 57 mil hittills. Men jag tycker det känns som att de har mkt kvar att ge fortf. Jag kommer nog forts anv dem tills jag känner att de börjar bli slitna.
 
På tal om löparskor. När bör man byta ut dom? Finns det någon tumregel? Jag har haft mina i rätt exakt ett år nu och dom har jag sprungit och gått rätt många mil i vid det här laget. Men dom bör väl funka även i år, eller?
Runkeeper säger 50 mil... Tänker att man får vara bra tung för att de ska vara slut redan då.
 
På tal om löparskor. När bör man byta ut dom? Finns det någon tumregel? Jag har haft mina i rätt exakt ett år nu och dom har jag sprungit och gått rätt många mil i vid det här laget. Men dom bör väl funka även i år, eller?

Kolla hur slitna de ser ut. Jag köpte nyligen nya och sulan är bra sliten på de gamla. Blev ett helt annat grepp med de nya!
 

Bifogade filer

  • 20190524_123958.jpg
    20190524_123958.jpg
    190,3 KB · Visningar: 29
Men inte säg så :cautious: :eek:
Det är ett bra tips! Maken köpte nya nu, antar att det är 35an?! Han promenerar bara i sina så det var inte 34 han hade innan men nu kan han inte ha pegasus längre. De passar inte hans fot! Bara att skicka tillbaka.. Så vi skulle ha köpt på oss flera med facit i hand, det var hans favoritsko..
 
Det är ett bra tips! Maken köpte nya nu, antar att det är 35an?! Han promenerar bara i sina så det var inte 34 han hade innan men nu kan han inte ha pegasus längre. De passar inte hans fot! Bara att skicka tillbaka.. Så vi skulle ha köpt på oss flera med facit i hand, det var hans favoritsko..

Men ååhh va jobbiga ni är då :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 790
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 296
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 184
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 369
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp