Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick med sambon ut på en löprunda i morse på 7,5 km. Han springer mycket snabbare än mig så nu är jag helt slut :p

Det var därmed pass nr 16 i september och enbart 4 pass kvar denna månad för att nå målet på 20 pass :banana: (För att hålla jämna steg 80 pass innan nyår). Trodde att jag skulle känna större förändring på dessa 16 pass. För inte så länge sen så tyckte jag att det hände så mycket från vecka till vecka när jag kom igång med träningen igen efter uppehåll. Men jag gissar att åldern gör sitt :p Jag har som mål att komma i samma form som jag var i sommaren 2017, men räknar med att det kanske kommer att ta fram till nyår.

Sen blir det marathon igen 2020 :love:

Imponerande att du vill springa Marathon igen! Heja dig!
Jag har sprungit två halvmaraton nu och nästa år nöjer jag mig med 10 km när vi åker till Oslo :p Känner mig taggad för att träna på att få en riktigt bra tid på milen nästa år och slippa känna pressen att behöva springa massa långpass 😅
 
Imponerande att du vill springa Marathon igen! Heja dig!
Jag har sprungit två halvmaraton nu och nästa år nöjer jag mig med 10 km när vi åker till Oslo :p Känner mig taggad för att träna på att få en riktigt bra tid på milen nästa år och slippa känna pressen att behöva springa massa långpass 😅

Långpass är verkligen sjukt jobbigt 😅 Jag tror efter nästa år att jag kommer att lägga ner långdistanserna, jag behöver bara en sista revansch 😁 Milen är en riktigt härlig distans!
 
Långpass är verkligen sjukt jobbigt 😅 Jag tror efter nästa år att jag kommer att lägga ner långdistanserna, jag behöver bara en sista revansch 😁 Milen är en riktigt härlig distans!

Ah då förstår jag! Lite så kände jag också när jag valde att springa även i år. Och jag slog förra årets tid med 15 min så nu känner jag mig nöjd :p Ja milen är väldigt lagom. Tar sån himla tid när man behöver flera långpass också, jag har liksom en del annat att göra känner jag 😅
 
Ah då förstår jag! Lite så kände jag också när jag valde att springa även i år. Och jag slog förra årets tid med 15 min så nu känner jag mig nöjd :p Ja milen är väldigt lagom. Tar sån himla tid när man behöver flera långpass också, jag har liksom en del annat att göra känner jag 😅
Men gud, det måste du ju vara jättenöjd med med tanke på hur kämpigt du hade det inför loppet! Jag insåg inte att du sprungit så mycket snabbare! :eek:
 
Men gud, det måste du ju vara jättenöjd med med tanke på hur kämpigt du hade det inför loppet! Jag insåg inte att du sprungit så mycket snabbare! :eek:

Jag vet! Helt galet att jag orkade hålla ihop och både rygg och knät samarbetade 😅 Kände liksom ryggen när jag gick från bilen så jag tänkte att detta får bara bli som det blir.
 
Ja vad intressant att höra om andras upplägg! :) När du har kört negativt lopp, har du klarat att höja tempot sen och lyckats hålla det hela vägen? Funderar på om man ska testa det lite mer på träning.

Jag håller med om att det nog är bra att prova sig fram lite! Och samtidigt inte överplanera utan gå lite på känsla och inte stirra sig blind på tider och klockor. Ibland är man ju pigg på någon sträcka och då tänker jag att det ändå är bra att passa på att kuta på lite, för det kommer ju garanterat komma tyngre bitar av loppet då man ändå måste ta det lugnare liksom:)
Ja, men enbart för att jag gått ut väldigt lugnt. Men om jag springer hemma och bara flyter med och inte styr tempot alls så går jag alltid snabbare för var kilometer. Jag är lite av en slow starter. Så jag har trott att det passar mig bäst på lopp också. Jag är lite överkänslig för att starta ”för hårt”. Men jag håller på att träna på det. Jag tror mest det sitter psykiskt.
 
Ah då förstår jag! Lite så kände jag också när jag valde att springa även i år. Och jag slog förra årets tid med 15 min så nu känner jag mig nöjd :p Ja milen är väldigt lagom. Tar sån himla tid när man behöver flera långpass också, jag har liksom en del annat att göra känner jag 😅
Men wow!! Jag hade inte heller koll på att det var så mkt snabbare!! Jäklars vad strongt!! :bow: :banana:
 
Igår var jag och mamma till simhallen. Jag simmade en km (som jag brukar) och köpte mig detta. :)
 

Bifogade filer

  • 20190924_163333.jpg
    20190924_163333.jpg
    157,5 KB · Visningar: 11
Ska strax iväg på mitt livs första yin yogapass! Ska bli spännande, hoppas det inte är för avslappnat bara, då är risken stor att jag slocknar 🤭

Yin yoga brukar vara rätt soft, men iofs ganska smärtsamt samtidigt haha. Du får återkomma vad du tyckte ;)

STORT GRATTIS till alla er som gjort grymma lopp i helgen :banana: :banana: :banana:
@FengurLaugar @Saigon @westernsuzie :banana: :banana: :banana:
Tror inte jag glömde någon?!

Efter lite slack förra veckan pga förkylning drog jag till idag med 35 min jogg/pw ute i skogen och sen 100 kb-svingar (16 kg) och 100 utfall (10 kg) på altanen när jag kom hem. Tror utfallen kommer kännas i benen imorgon :up:
 
Yin yoga brukar vara rätt soft, men iofs ganska smärtsamt samtidigt haha. Du får återkomma vad du tyckte ;)

STORT GRATTIS till alla er som gjort grymma lopp i helgen :banana: :banana: :banana:
@FengurLaugar @Saigon @westernsuzie :banana: :banana: :banana:
Tror inte jag glömde någon?!

Efter lite slack förra veckan pga förkylning drog jag till idag med 35 min jogg/pw ute i skogen och sen 100 kb-svingar (16 kg) och 100 utfall (10 kg) på altanen när jag kom hem. Tror utfallen kommer kännas i benen imorgon :up:
Smärtsamt, hjälp 🙈 Jag trodde det var någon form av avslappning, haha! Ska recensera efter passet 😊
 
Hoppar in i tråden!

Har sedan i början av september äntligen kommit igång med träningen igen. Jag har de senaste åren varit på dekis helt klart.. 60h veckor i kombination med småbarn främjar inte träning precis 😁 men nu är det andra bullar då jag startat liv 4.0

Har anmält mig till tjejvasan och ska banne mig köra något seedningslopp också för att förhoppningsvis stå i startled 3 eller 4.

Konditionen började på värre än värst, under sommaren har jag varit i så dåligt skick att tanken på att ta några springsteg har verkat totalt främmande.

Hursomhelst började under August med promenader för att komma igång och börja förbereda kroppen.

Sedan början på september har det varit fokus på konditionen. Mitt gym har virutuella spinningpass och jag som alltid dött tråkdöden av spinning har nu tack vare ”the trip” blivit vän med spinningcykeln 🤭

Fast nu har det blivit lite väl mycket med 6 spinningpass i veckan (är tröskelpass för mig) så nu kör jag varannan dag spinning och varannandag längre intensiva promenader på upp mot 1,5 h i backig terräng. Behöver lite fettförbränning också 😁

I dag på gymmet var jag dock extra motiverad och kände mig riktigt fräsch och stark, så det blev 10 minuter intervaller på stakmaskinen, en magcirkel, 40 minuter spinning, träning av armar och sedan tröskade jag ur det sista ur benen på gymmet.
 
Recension av yin yogan: oj oj oj, ajajajaaaahh. Men rätt skönt efteråt!! Kul med annorlunda träning, gött att slippa maxpuls och att råsvettas! Jag kommer gå igen!

Haha så lite smärtsamt för dig med alltså? :p Men kul att du gillade det!

Hoppar in i tråden!

Har sedan i början av september äntligen kommit igång med träningen igen. Jag har de senaste åren varit på dekis helt klart.. 60h veckor i kombination med småbarn främjar inte träning precis 😁 men nu är det andra bullar då jag startat liv 4.0

Har anmält mig till tjejvasan och ska banne mig köra något seedningslopp också för att förhoppningsvis stå i startled 3 eller 4.

Konditionen började på värre än värst, under sommaren har jag varit i så dåligt skick att tanken på att ta några springsteg har verkat totalt främmande.

Hursomhelst började under August med promenader för att komma igång och börja förbereda kroppen.

Sedan början på september har det varit fokus på konditionen. Mitt gym har virutuella spinningpass och jag som alltid dött tråkdöden av spinning har nu tack vare ”the trip” blivit vän med spinningcykeln 🤭

Fast nu har det blivit lite väl mycket med 6 spinningpass i veckan (är tröskelpass för mig) så nu kör jag varannan dag spinning och varannandag längre intensiva promenader på upp mot 1,5 h i backig terräng. Behöver lite fettförbränning också 😁

I dag på gymmet var jag dock extra motiverad och kände mig riktigt fräsch och stark, så det blev 10 minuter intervaller på stakmaskinen, en magcirkel, 40 minuter spinning, träning av armar och sedan tröskade jag ur det sista ur benen på gymmet.

Välkommen till tråden! Du verkar vara i bra gång, kul med ett långsiktigt mål i tjej-Vasan :bump:
 
Börjar känna av ryggen igen så jag får gå tillbaka till kiropraktorn snart och göra en till check. Att springa drygt 2 h på asfalt 5 dagar efter en sån rejäl rättknäckning är nog inte så sunt egentligen :angel: Ska ringa och boka tid både där och hos massör så är jag förhoppningsvis på banan snart igen och kan börja styrketräna tungt igen:love:
 
Lopp idag, 10 km!!! Nytt personbästa på milen idag igen OCH JAG SPRANG PÅ UNDER 50 MINUTER!!!! :banana:49 minuter och 58 sekunder blev det. Så jag har klarat mitt mål!!! Trots att jag varit lite småförkyld under veckan och knappt sovit pga unge som får tänder hela tiden här hemma. Är så omåttligt stolt över mig själv! Kommer nog va rätt dryg att umgås med ett par dagar faktiskt:D:o
Grymt!!
 
Hade tänkt att springa en mil idag men blev bara 6 km. Jag la upp det så att det blev väldigt flåsigt och plågsamt. Och då tyckte jag efter 6 km att det räckte. Gick ett par hundra meter och körde sedan sista 500 m i ett högt tempo. Blev belönad med nytt vo2-max av klockan (som dock ju inte kan mäta det egentligen).

Jag måste dock verkligen börja stretcha mer seriöst. Det börjar bli plågsamt nu så kort och osmidig jag är. Får problem lite här och var av det. Så det måste det bli helfokus på nu ett tag.
 
Hoppar in i tråden!

Har sedan i början av september äntligen kommit igång med träningen igen. Jag har de senaste åren varit på dekis helt klart.. 60h veckor i kombination med småbarn främjar inte träning precis 😁 men nu är det andra bullar då jag startat liv 4.0

Har anmält mig till tjejvasan och ska banne mig köra något seedningslopp också för att förhoppningsvis stå i startled 3 eller 4.

Konditionen började på värre än värst, under sommaren har jag varit i så dåligt skick att tanken på att ta några springsteg har verkat totalt främmande.

Hursomhelst började under August med promenader för att komma igång och börja förbereda kroppen.

Sedan början på september har det varit fokus på konditionen. Mitt gym har virutuella spinningpass och jag som alltid dött tråkdöden av spinning har nu tack vare ”the trip” blivit vän med spinningcykeln 🤭

Fast nu har det blivit lite väl mycket med 6 spinningpass i veckan (är tröskelpass för mig) så nu kör jag varannan dag spinning och varannandag längre intensiva promenader på upp mot 1,5 h i backig terräng. Behöver lite fettförbränning också 😁

I dag på gymmet var jag dock extra motiverad och kände mig riktigt fräsch och stark, så det blev 10 minuter intervaller på stakmaskinen, en magcirkel, 40 minuter spinning, träning av armar och sedan tröskade jag ur det sista ur benen på gymmet.
Åh va fantastiskt att kunna gå på så många spinningpass.
 
Hade tänkt att springa en mil idag men blev bara 6 km. Jag la upp det så att det blev väldigt flåsigt och plågsamt. Och då tyckte jag efter 6 km att det räckte. Gick ett par hundra meter och körde sedan sista 500 m i ett högt tempo. Blev belönad med nytt vo2-max av klockan (som dock ju inte kan mäta det egentligen).

Jag måste dock verkligen börja stretcha mer seriöst. Det börjar bli plågsamt nu så kort och osmidig jag är. Får problem lite här och var av det. Så det måste det bli helfokus på nu ett tag.
Jag får grymt stela baksida lår när jag slarvat med stretch och löptränat för mkt. Tåhävningar i trappa är ett hett tips!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 873
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 031
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 637
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 164
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp