Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
STORT GRATTIS till er båda! Milen på 50 min är mitt nästa mål! Min snabbaste mil hittills är 52:01!

Vart var halvmaran nånstans?

Jag har sprungit ett 7 km långt lopp idag, varmt var det! Tiden blev ca 37 min tror jag, jag är nöjd!

Stort grattis till dig också, grymt jobbat!!! Då tror jag absolut du klarar det! Känns som det mesta nästan är psykiskt, att man ska inse att man kan kuta på snabbare än man tror utan att typ dö :D
 
Som motvikt (pun intended) till allt detta löpande tänker jag nu - för att tvinga mig själv till ett genomföra eländet - visa exakt hur många kilon jag på olika sätt ska förflytta imorgon. Jag kommer att dö...

4BD267A2-FEF8-4D16-8A76-2D68D522F7E0.jpeg


Benpass är verkligen SÅ kul...
 
Inte i närtid, men började fundera på om jag inte ska anmäla mig till något mer under hösten! Det är ju så himla kul att springa lopp! Du då?

Okej! Ja, det är ju det! Haha de e verkligen som en såndär skämttext jag läste...under loppet: "why am I doing this? Never again!" Fem min efter loppet: "when is the next race?!" Haha!

Jag ska springa Rosa bandet-loppet nästa söndag :). Skulle sprungit LL30, men kom tyvärr inte i mål på Vansbrosimningen, så tappade sugen när det inte blev klassikern, så tar RB istället :).
 
Lopp idag, 10 km!!! Nytt personbästa på milen idag igen OCH JAG SPRANG PÅ UNDER 50 MINUTER!!!! :banana:49 minuter och 58 sekunder blev det. Så jag har klarat mitt mål!!! Trots att jag varit lite småförkyld under veckan och knappt sovit pga unge som får tänder hela tiden här hemma. Är så omåttligt stolt över mig själv! Kommer nog va rätt dryg att umgås med ett par dagar faktiskt:D:o
WOW!!! :love::bow::banana:Shit vad duktigt!!!
 
Även jag har kommit i mål idag. Skitnöjd med km 3-5 där jag sprang riktigt bra. Men lite irriterad att jag höll igen så mkt de första två km. Är lite överdrivet rädd nu för att gå ut för hårt. Men är skitnöjd med att jag igen lyckades komma bland de 25 första av 100-talet startande trots ganska medioker tid! Det ger sådan träningslust! Nu ska jag hårdträna inför nästa lopp i nov som blir ett millopp.

Veckan har resulterat i 5 pass och 32,4 km tot (fast då är inte uppvärmningen idag medräknad).
 
Okej! Ja, det är ju det! Haha de e verkligen som en såndär skämttext jag läste...under loppet: "why am I doing this? Never again!" Fem min efter loppet: "when is the next race?!" Haha!

Jag ska springa Rosa bandet-loppet nästa söndag :). Skulle sprungit LL30, men kom tyvärr inte i mål på Vansbrosimningen, så tappade sugen när det inte blev klassikern, så tar RB istället :).

Haha! Så är det verkligen! Jag undrar alltid vad sjutton jag pysslar med några kilometer in i loppet :p men jag brukar tänka ut ett svar på det i förväg för att liksom ha ett färdigt svar och peppa mig själv i loppet. På fjällmaran för några veckor sen var det ”för att jag alltid antar en utmaning!”:D Och den funkade även idag.

Kul med ett nytt lopp så snart igen! Sååå tufft att försöka sig på en klassiker! Bara tanken på vansbrosimningen ger mig dock lite kalla kårar!
 
Haha! Så är det verkligen! Jag undrar alltid vad sjutton jag pysslar med några kilometer in i loppet :p men jag brukar tänka ut ett svar på det i förväg för att liksom ha ett färdigt svar och peppa mig själv i loppet. På fjällmaran för några veckor sen var det ”för att jag alltid antar en utmaning!”:D Och den funkade även idag.

Kul med ett nytt lopp så snart igen! Sååå tufft att försöka sig på en klassiker! Bara tanken på vansbrosimningen ger mig dock lite kalla kårar!

Bra där med ett färdigt svar! Åh, fjällmara, var det den i Idre...? Det låter tufft!?

Ja! Tack! Jaså? Det är inte farligt :). Gäller bara att ha bra våtdräkt och sånt, särskilt om man är liten och tunn.. Jag blev för nedkyld, hade jag inte blivit det hade det gått bra. Har simmat tre Tjejsim tidigare, det är kul :).
 
Idag känns det som att jag sprungit i för små skor. Är nog dags att skaffa nya men dom jag har är samma som jag sprungit i hela sommaren och även halvmaran förra året. Det var väldigt varmt igår så fötterna svullnade säkert så kan vara därför. Är väldigt oskönt att ha skor på sig idag :p Känns lite i fotlederna också annars mest trött. Ska åka hem nu så det blir ett par timmar i bilen.
 
Till alla stela skrällen här i tråden; följer ni naprapatjonas på instagram? Om inte så bör ni göra det! Bra övningar och matnyttig info om hur saker och ting i kroppen funkar. :up:

Alltså han är ju superbra och inspirerande men jag har provat att följa honom flera gånger men lika många gånger avföljt. Vet inte om det liksom blir för mycket? Framför allt orkar jag nog inte med de långa (långa!) texterna på varje bild. Ibland kan det också bli lite extrema grejer, att det för mig liksom känns så svåråtkomligt trots att jag tror att syftet är det motsatta.

Sen är jag nog lite hård med vilka jag följer på instagram. Jag sållar rätt hårt och sen är det olika vilka som får vara kvar beroende på min egen status i livet och känslomässiga tillstånd, typ :p Just nu vill jag mest ha ”vanligt folk” och känner mig inte så inspirerad av atleter eller folk som är väldigt duktiga :o

Ursäkta oombedd utläggning om instagramprofiler :angel::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
96 97 98
Svar
1 942
· Visningar
62 045
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 101
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 048
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 201
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp