Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cyklat 45 min på gymmet. Varje pass är en kamp. Är bara trött och sjukt godissugen.Visa bifogad fil 39627
Vad tror du att det beror på, det här att varje pass känns som en kamp? Är det träningsformen, eller knutet till livet i största allmänhet just nu?

Jösses Amalia vad jag gick all in på gymmet igår jag var sjukt stark, intensiv och körde järnet, klarade av att ta lite tyngre vikter på två av övningarna. Det var så skönt efteråt och det var faktiskt roligt att gymma. Måste försöka hålla fast den tanken så att jag går in med positiv inställning och längtar efter att gå dit.

Det verkar som att det tar ett tag att komma in gymglädje, eller tyckte ni det var lika roligt att träna styrka när ni började mot när ni gjort det ett tag? Jag hoppas att det kommer kännas bättre och bättre.
Roligast är det nog de första veckorna medan allt fortfarande känns nytt och spännande. Sedan upplevde jag att det var ganska enkelt att hamna på en platå, så i mitt fall var det viktigt att införa någon slags ny övning/redskap/person med jämna mellanrum och se till att passen var varierande.
Det blev ingen promenad på lunchen utan en löptur! :banana: Första sen halvmaran 21 september. Har hållt uppe med löpningen pga att jag rehabat min snedhet efter kiropraktorbesöken. Men nu tog suget över så det blev en 6 km tur med hunden. Himla skönt!
Vad härligt det måste vara att kunna springa så långt (ja, allt över 3 km räknas långt för mig :D) helt spontant och njuta av det!
 
Jag körde lunchträning igår (crossfit) och förutom att jag lyckades få in en metallflisa från skivstången i tummen halvvägs genom passet (hur lyckas jag?!), vilket gjorde mig lite handikappad, gick det bra! Vi övade mycket på Power Snatch vilket jag tycker är så jääädra svårt! Men det kändes bättre än väntat och bättre än det gjort förut, tycker jag. :up:

Planen är lunch-crossfit imorgon också och ikväll blir det yoga. Jag har slarvat enormt mycket med just rörlighetsträningen på senaste, så jag kan behöva en rejäl omgång!
 
Jag körde lunchträning igår (crossfit) och förutom att jag lyckades få in en metallflisa från skivstången i tummen halvvägs genom passet (hur lyckas jag?!), vilket gjorde mig lite handikappad, gick det bra! Vi övade mycket på Power Snatch vilket jag tycker är så jääädra svårt! Men det kändes bättre än väntat och bättre än det gjort förut, tycker jag. :up:

Planen är lunch-crossfit imorgon också och ikväll blir det yoga. Jag har slarvat enormt mycket med just rörlighetsträningen på senaste, så jag kan behöva en rejäl omgång!

Jag har inte tagit mig den tid jag borde gjort med yogan heller. Ska försöka få till i alla fall ett kort pass yoga en gång i veckan. Jag behöver det!
 
Vad tror du att det beror på, det här att varje pass känns som en kamp? Är det träningsformen, eller knutet till livet i största allmänhet just nu?


Roligast är det nog de första veckorna medan allt fortfarande känns nytt och spännande. Sedan upplevde jag att det var ganska enkelt att hamna på en platå, så i mitt fall var det viktigt att införa någon slags ny övning/redskap/person med jämna mellanrum och se till att passen var varierande.

Vad härligt det måste vara att kunna springa så långt (ja, allt över 3 km räknas långt för mig :D) helt spontant och njuta av det!
Att jag av naturen är lat? Om ngn sa till mig att jag kunde sitta i soffan och få samma hälsovinster så skulle jag inte träna en timme.
 
Vad skönt att det börjat gå över, lät inte kul!
Idag kändes det bra! Lite stel i foten första km men sen släppte det och kom inte tillbaks under rundan så det blev en skön 5k runda med hunden i lite friskare tempo än jag tänkt mej men det va rådjur och harar ute och traskade på 3 ställen så hon va på tårna minst sagt:rofl:
 
Dagens crossfit alltså, fy faaasen vad tungt det var! Jag var på fullaste allvar nära att börja gråta både en och tre gånger under passets gång. :o Kroppen var inte med mig, jag kände mig svag och illamående redan efter uppvärmningen och det var så fruktansvärt frustrerande att jag inte kunde pressa mig förbi det som jag brukar kunna. Kombinerat med ett riktigt monsterpass blev det bland det värsta jag någonsin gjort.

Uppvärmning: 1 min rodd, 1 min burpees, 1 min plankan. Två varv, 20 sekunders vila emellan.

Block 1: 30 sekunder max reps pull-ups (jag körde en blandning av hela och negativa). Fyra varv, 30 sekunders vila emellan.

Block 2 gjorde vi i par, så vi turades om och gjorde hälften var av följande:

80 frivändningar
80 push press
80 burpee + box jump
80 push press
80 frivändningar

Det var framförallt push press som kändes urusla idag, mina armar ville verkligen inte och det var en kamp från första början. Som jag sa till min träningskompis: Jag hoppas nästan att jag vaknar med en förkylning eller något imorgon som kan förklara varför jag kände mig så vansinnigt svag idag 🙄 Det hjälpte inte att vi lät oss övertalas att öka på vikten lite, så vi körde med 30 kg skivstång istället för de planerade 25 kg.

Jag hade någon idé om att gå på passet imorgon bitti också, men jag tror faktiskt inte att jag klarar av det. Satsar på ett lite lugnare pass i egen regi på sambons gym istället!
 
Dagens crossfit alltså, fy faaasen vad tungt det var! Jag var på fullaste allvar nära att börja gråta både en och tre gånger under passets gång. :o Kroppen var inte med mig, jag kände mig svag och illamående redan efter uppvärmningen och det var så fruktansvärt frustrerande att jag inte kunde pressa mig förbi det som jag brukar kunna. Kombinerat med ett riktigt monsterpass blev det bland det värsta jag någonsin gjort.

Uppvärmning: 1 min rodd, 1 min burpees, 1 min plankan. Två varv, 20 sekunders vila emellan.

Block 1: 30 sekunder max reps pull-ups (jag körde en blandning av hela och negativa). Fyra varv, 30 sekunders vila emellan.

Block 2 gjorde vi i par, så vi turades om och gjorde hälften var av följande:

80 frivändningar
80 push press
80 burpee + box jump
80 push press
80 frivändningar

Det var framförallt push press som kändes urusla idag, mina armar ville verkligen inte och det var en kamp från första början. Som jag sa till min träningskompis: Jag hoppas nästan att jag vaknar med en förkylning eller något imorgon som kan förklara varför jag kände mig så vansinnigt svag idag 🙄 Det hjälpte inte att vi lät oss övertalas att öka på vikten lite, så vi körde med 30 kg skivstång istället för de planerade 25 kg.

Jag hade någon idé om att gå på passet imorgon bitti också, men jag tror faktiskt inte att jag klarar av det. Satsar på ett lite lugnare pass i egen regi på sambons gym istället!
Oj du, det lät som ett riktigt monsterpass 😯 Ibland är ju kroppen tyvärr sådär, även när man inte ens är sjuk. Inte med en liksom. Tycker det låter klokt att ta det lite lugnare imorgon istället, och komma tillbaka starkare på ett annat crossfit-pass! :up:
 
Oj du, det lät som ett riktigt monsterpass 😯 Ibland är ju kroppen tyvärr sådär, även när man inte ens är sjuk. Inte med en liksom. Tycker det låter klokt att ta det lite lugnare imorgon istället, och komma tillbaka starkare på ett annat crossfit-pass! :up:
Jo, så är det ju naturligtvis. Det var bara en så märklig känsla, jag känner mig absolut inte på topp alla pass men idag var det verkligen som att det tog stopp och jag brände ut mig innan jag ens hade kommit igång riktigt! Nåja, man lär sig nog minst lika mycket från de passen som från de bra tror jag! :)
 
:love::love::love:

B1E75A51-E3DB-4391-B8B7-30DB59FB53D6.jpeg
 
Jag körde lunchträning igår (crossfit) och förutom att jag lyckades få in en metallflisa från skivstången i tummen halvvägs genom passet (hur lyckas jag?!), vilket gjorde mig lite handikappad, gick det bra! Vi övade mycket på Power Snatch vilket jag tycker är så jääädra svårt! Men det kändes bättre än väntat och bättre än det gjort förut, tycker jag. :up:

Planen är lunch-crossfit imorgon också och ikväll blir det yoga. Jag har slarvat enormt mycket med just rörlighetsträningen på senaste, så jag kan behöva en rejäl omgång!
Skulle kanske kunna googla men frågar ändå vad Power snatch är så jag får infallsvinkel från någon som gör det?
 
Dagens crossfit alltså, fy faaasen vad tungt det var! Jag var på fullaste allvar nära att börja gråta både en och tre gånger under passets gång. :o Kroppen var inte med mig, jag kände mig svag och illamående redan efter uppvärmningen och det var så fruktansvärt frustrerande att jag inte kunde pressa mig förbi det som jag brukar kunna. Kombinerat med ett riktigt monsterpass blev det bland det värsta jag någonsin gjort.

Uppvärmning: 1 min rodd, 1 min burpees, 1 min plankan. Två varv, 20 sekunders vila emellan.

Block 1: 30 sekunder max reps pull-ups (jag körde en blandning av hela och negativa). Fyra varv, 30 sekunders vila emellan.

Block 2 gjorde vi i par, så vi turades om och gjorde hälften var av följande:

80 frivändningar
80 push press
80 burpee + box jump
80 push press
80 frivändningar

Det var framförallt push press som kändes urusla idag, mina armar ville verkligen inte och det var en kamp från första början. Som jag sa till min träningskompis: Jag hoppas nästan att jag vaknar med en förkylning eller något imorgon som kan förklara varför jag kände mig så vansinnigt svag idag 🙄 Det hjälpte inte att vi lät oss övertalas att öka på vikten lite, så vi körde med 30 kg skivstång istället för de planerade 25 kg.

Jag hade någon idé om att gå på passet imorgon bitti också, men jag tror faktiskt inte att jag klarar av det. Satsar på ett lite lugnare pass i egen regi på sambons gym istället!
Men oj, även om kroppen hade varit i form låter det där som tortyr i mina öron ;) även om jag förstår att många gillar det så mina tvivel bygger bara på att jag är sjukt otränad. Hoppas du mår bättre nu? Känns det så?
 
Igår gick jag 16 500 steg med hundarna, gick och handlade utöver det. Sprang 10 minuter på löpbandet och 30 minuters styrketräning med vikter som var precis på den gränsen att jag klarade det så det var rejält kämpigt men väldigt skönt, det börjar verkligen bli roligt nu :love:
 
Hej tråden! Jag kikar in här för att inte glömma bort er :D

Jag födde barn för 2,5 vecka sedan så nu är det en bit tillbaka till träningslivet men jag känner mig supertaggad! Bara att kunna röra sig normalt nu, det känns fantastiskt :love: Jag samlade på mig mycket vätska på slutet vilket också gjorde att jag tappade mycket av vikten snabbt, efter 1,5 vecka låg jag -16 kg från dagen innan förlossningen... :eek:O_o Inte konstigt att det känns lätt att röra sig numera!

Kroppen är såklart instabil och svag, och konditionen är ett skämt. Men överlag känner jag mig rätt bra måste jag säga, knipet känns lovande (tränar det varje dag) och jag har kunnat öka på promenaderna gradvis med bra känsla. Idag gick jag och maken drygt 5 km med barnvagnen, jätteskönt trots ruggigt novemberväder :)

Planen är att fortsätta med promenader, knipträning och bålaktivering och sen hoppas jag kunna lägga till lite styrkeövningar om några veckor :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
64 274
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 867
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 513
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 994
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp