Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
💪
 

Bifogade filer

  • 20191216_143315.jpg
    20191216_143315.jpg
    148,3 KB · Visningar: 42
Så otroligt less på min kropp. Har haft lite jobbigt med knät och det har främst märkts på gymmets benmaskiner. I helgen fick jag ondare än vanligt och har smörjt in med voltaren, kändes bättre en stund. Men i söndags hade smärtan flyttats ner till foten. Det gör inte ont hela tiden utan knäpper liksom i fotleden och knät samt trampar snett en hel del och då gör det fruktansvärt ont.

Eftersom vi har ledproblem i familjen (psoriasisartrit) är jag just nu lite orolig. Så här började min mammas problem.

Iaf så fortsätter jag gymma men mest överkropp just nu. Och cyklar en del som uppvärmning i stället för att gå.

Går inte problemen över får jag nog åka upp på vc och få en koll. Jag har aldrig haft problem med smärta i leder förut.
 
Förra veckan blev en rätt hygglig träningsvecka men den här veckan funderar jag på att sikta på kanske två pass. Ett pass blir imorgon med en kollega, och så ett pass i helgen. Jobbet går på överväxel och det är mycket som ska fixas innan jul både på jobbet och hemma.

Måste ta och fundera ut en träningsplan och hålla mig till den. Det har gått sådär den här hösten, kan man säga. :p Jag har tränat på, men inte lyckats hålla mig till ett ordentligt program. Det är ju i sig ingen fara, men jag vill ju gärna få en progression i träningen och då måste det ju vara lite uppstyrt i alla fall... :p
 
Fortsätter min test med les mills ondemand i går blev det bodypump, funkade jättebra även om jag inte har tillgång till samma utbud av vikter som om jag vore på gymmet och körde klassen. Kändes i kroppen i alla fall, var helt skakis i benen efteråt tog mig knappt nedför trappan 😁 jobbar från hemmakontoret idag så velar lite om det ska bli skidor eller spinning på lunchen
 
Blev skidor idag på lunchen, helt, helt underbart! Knappa milen i skönt vinterväder.

Men en sak som är lite underlig, jag har så hög puls vid skidåkning, ligger mellan 170-180 hela tiden? Jag är inte särskilt flåsig men känner att hjärtat pinnar på 🧐 (har pulsband)
6F3B9992-D26C-49D8-8036-E44418C86198.jpeg
 
5 km i 5-tempo på bandet, check! Blev tyvärr inget f&s igår, men förhoppningsvis blir det ett yoga-pass imorrn! Behöver omväxling och det var många år sen!
 

Bifogade filer

  • 20191218_132840.jpg
    20191218_132840.jpg
    140,4 KB · Visningar: 24
Hann inte med yoga igår men blev en promenad och så ridning då. Idag blev det ridning på lunchen och så ska jag klämma in lite yoga och ikväll gym :)
 
Blev skidor idag på lunchen, helt, helt underbart! Knappa milen i skönt vinterväder.

Men en sak som är lite underlig, jag har så hög puls vid skidåkning, ligger mellan 170-180 hela tiden? Jag är inte särskilt flåsig men känner att hjärtat pinnar på 🧐 (har pulsband) Visa bifogad fil 41922

Åh jag vill också åka skidor! :love: Har tyvärr inget svar på din fråga, min puls är hög under skidåkning men det är pga dålig kondition :D
 
1 h promenad i raskt tempo med barnvagnen blev det idag. Första halvan var det riktigt skitväder med snöblandat regn på tvären, enda fördelen är att man känner sig lite hurtig :p

Jag lyckades få till några minuters MammaMage-träning i gymmet efteråt, längre än så accepterade inte barnet en stillastående vagn 🙄
 
Prisa gud, hostan & snuvan har lämnat mig nästan helt och jag har äntligen kunnat träna! För första gången på nästan en månad har jag bytt om till träningskläder och utmanat musklerna mer än vad som krävs för cykling och promenader, och även om min come back inte alls gick enligt plan (p.g.a stängda gym, tappade nycklar och annat skoj) känns det fantastiskt såhär efteråt! Jag gjorde inte särskilt mycket, men det positiva med att inte ha tränat på ett tag är ju att det inte krävs så mycket för att det ska kännas ordentligt :angel:
 
Tredje passet för i veckan! Hinner nog med ett fjärde på söndag också!

Blev skidor igen på lunchen, denna gång kunde maken följa med, mycket trevligt! Åkte med honom och fick tillfälle att analysera min åkning lite. Jag märkte att jag tappade väldigt mycket mark mot honom i diagonalåkningen, medan jag hängde med i stakningen. Slutsats - jag har hemsk taskig teknik i diagonalen och behöver träna det. Dock nöjd att jag hängde med i stakningen då han är väsentligt mycket starkare i överkroppen än mig, så där känns det som att min teknik är hyfsad godkänd.

Pulsen rejält hög i dag med, medel 171.
 
Men en sak som är lite underlig, jag har så hög puls vid skidåkning, ligger mellan 170-180 hela tiden? Jag är inte särskilt flåsig men känner att hjärtat pinnar på 🧐 (har pulsband)

Hur hög puls man har är väldigt individuellt så en siffra säger väldigt lite om man inte har maxpuls att relatera till. Vad har du för maxpuls?
 
Skulle
Hur hög puls man har är väldigt individuellt så en siffra säger väldigt lite om man inte har maxpuls att relatera till. Vad har du för maxpuls?

Har aldrig testat det på skarpen men skulle gissa att den är kring 187 (ska man gå på den enkla formeln borde den vara 220-40)

Idag dag var jag uppe i 185 men då började det kännas otäckt, lite till och det hade börjat svartna för ögonen.

Det som är med skidåkning är att jag ligger så högt i puls utan att riktigt ta ut mig. Pulsen är högre än den känsla av ansträngning som jag kräver av kroppen. Visst jag blir trött, men jag känner mig mer sliten av ett spinningpass där jag legat mellan 160-170 i puls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
61 766
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 040
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 991
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 076
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp