Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tydligen jättemycket ångest över att jag nog inte kommer till gymmet idag. Har ju inte varit där sen förra söndagen!

Kan någon informera min hjärna att den här veckan ändå lär innehålla minst 3 gympass, 2-3 ridpass och minst en joggingrunda och därför spelar JUST IDAG inte någon roll.

Dessutom har jag ju redan bestämt att närmsta veckorna inte behöver innehålla några hysteriska gainz, ska egentligen bara nöta in lite fler reps på vikterna jag redan är på. Efter senaste månaden som innehöll massor av vikt-ökningar.

Sorry, peptalk från mig själv till stresshjärnan 😅
 
Körde crossfit idag igen. Bulgarian split squats. Jädrar vad det tar 😅 men jag är så ojämn, blir alltid instabil när den foten med ligamentskada är fram. Så måste nog satsa på lite mer rehab där fortfarande.
 
Nästan två veckors ofrivillig träningsvila pga livet och barnen och en jäkla magsjuka :down: Hade velat gå på cirkelfys ikväll men det känns inte så snällt mot kroppen att rivstarta efter sjukdom. Så istället blir det promenad idag och ett lättare styrkepass imorgon tänkte jag :)
 
Fick skippa all träning igår och läka mitt knä. Kunde gå i sakta mak men det var väl det, träna på matta var bara glömma då knäet skrek så fort det tog i nåt och inte kunde böjas ihop speciellt mkt. Det har ändå mirakulöst gått bra, blir bättre varje dag och nu kan jag gå normalt. Svullnaden har gått ner men det ser ju snyggt blålila ut. Kunde dock med vissa anpassningar få ihop två korta pass hemma idag för att kompensera för gårdagen, inte det mest effektiva men huvudsaken att det inte bir något som återigen rubbar rutinen jag kommit igång med så bra...
 
Förra veckan landade på 440 intensiva minuter och i genomsnitt 12 000 steg per dag - och detta trots att jag bara tränade ett enda pass. Bra påminnelse om hur viktig och nyttig vardagsmotionen är, även om min vardag varit lite annorlunda den senaste veckan med en fartfylld jaktlabrador som extra bonus :D

Nämnda vovve returneras till sin ägare på onsdag vilket frigör lite mer tid, och dessutom ser det ut att lugna ner sig lite på jobbet, så min förhoppning är att kunna träna tre pass crossfit denna vecka samt ta mig ut till stallet en sväng i helgen eller så. :)
 
Träningsvärken idag är fasen inte att leka med 😬 nedsittning i trav brukar vara en utmaning pga hästen rör sig stort men idag var verkligen skitjobbigt 😂 nu ösregnar det och åskar men har en tanke att om det blir uppehålla en stund så ska jag testa ett löppass igen.
 
9FB9CCE5-4C4F-4B76-BC0F-0B80DC1AC7F2.jpeg


Dagens!
Joggade 4.3km direkt efter passet också i, eh, inte så mild värme. 🥵
Tänk, jag behövde inte stressa över träningen igår... Men skönt att ha kört igen.

Imorgon ridning, kanske gym om energi finns. Annars torsdag!
 
Gjorde mitt första CF pass på länge igår. Är mitt i flytt så har tagit en paus och sedan haft lätt ångest över att komma tillbaka. Trodde jag hade tappat allt vad styrka heter, men icke.
Kan räkna antal pass under Juli på 1 hand.

Passet igår.
A-del
Bygg upp till en tung 1a, backsquat.
TC:15min

Jag har aldrig maxat och gjorde troligtvis inte denna gången heller, jag fick sluta för att tiden tog slut 😳
När det började bli tungt var tipset att gå 5-4-3-2-1 på det och öka i vikt mellan varje set. Jag hade aldrig lagt på mer än 55kg tidigare. Tiden tog slut vid 3st på 75kg, så hann inte maxa denna gång heller.

B-del
5 min airbike
4 min airsquat
3 min dubble unders
2 min toes to bar
1 min burpee to target

Idag gör min kropp ont 🙈
 
Gjorde mitt första CF pass på länge igår. Är mitt i flytt så har tagit en paus och sedan haft lätt ångest över att komma tillbaka. Trodde jag hade tappat allt vad styrka heter, men icke.
Kan räkna antal pass under Juli på 1 hand.

Passet igår.
A-del
Bygg upp till en tung 1a, backsquat.
TC:15min

Jag har aldrig maxat och gjorde troligtvis inte denna gången heller, jag fick sluta för att tiden tog slut 😳
När det började bli tungt var tipset att gå 5-4-3-2-1 på det och öka i vikt mellan varje set. Jag hade aldrig lagt på mer än 55kg tidigare. Tiden tog slut vid 3st på 75kg, så hann inte maxa denna gång heller.
Starkt jobbat! :bow:
 
Om jag kände mig lite yr före dagens crossfitpass är det inget emot vad jag känner såhär i efterhand, men jag har ändå en skön känsla i kroppen!

Del 1: 1 min roddmaskin, div. rörlighetsövningar för axlarna, 20 plankan med axelklapp. 3 varv

Del 2: 2 min max antal pull ups (jag gjorde med hopp) + 2 min max antal militärpress + 2 min max antal kcal på roddmaskin. 3 varv med 1 min vila mellan varje övning.

Del 2 var oväntat jobbig, det var fullt ös medvetslös på roddmaskinen och sen rejält tufft för axlar & armar i resten. Jag körde 22,5 kg i militärpressen och brände ut mig lite sista omgången, när axlelstyrkan tar slut tar den verkligen slut! Tyckte ändå att jag kämpade på bra och är nöjd såhär i efterhand.

Utöver detta har jag promenerat totalt 2h med hunden, så kroppen har definitivt fått sitt vad gäller rörelse idag :)
 
Tillbaka på gymmet igår för första gången sen innan semestern. Efter några minuter upptäckte jag att kolla! Det finns nya maskiner! Höll på att trilla av crosstrainern jag värmde upp på, i mina försök att spana i de nya grejerna.
Framförallt uppdaterade konditionsmaskiner, men också tillskott med benpress och en sån bänk för situps i uppförsbacke :D båda invigdes och KUL med benpress!
Idag tillbaka på jobbet och inte lika kul med trappor :angel:
 
Efter lite dividerande med mig själv blev det ett pass från styrkebyråns program Hållfast kropp. Helkropp med lite olika cirklar och superset, ganska roligt pass men jag pallade verkligen inte kettlebellsvingar så bytte ut det mot hip thrust :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 963
· Visningar
62 644
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 154
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 339
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 980
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp