Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tagit det lugnt med träningen sedan i söndags då jag haft ont i halsen och känt mig lite vissen, men det bröt som tur är aldrig ut till något mer. Himla skönt att ha upptäckt det i tid och motat olle i grind, för en gångs skull!

Idag smög jag igång lite försiktigt med ett yogapass samt en rask promenad på 45 minuter för att se hur kroppen svarade på det. Det var inga konstigheter, så jag kör ett pass på gymmet imorgon och i helgen blir det antigen ridning eller utförsåkning eller båda delar :)
 
Kroppen visade sig vara helt okej med ett pass på gymmet också, så jag kan nog släppa alla tankar på en eventuell förkylning nu. Hallelujah!

Dagens lunchpass hade fokus överkropp:

500 m rodd samt lite rörlighetsövningar som uppvärmning
Frivändningar 3*8
Bänkpress 4*5 (var tvungen att mesa lite med vikten eftersom jag var ensam, ska se till att ha med mig maken nästa gång)
Hantelsnatch 3*8
Squeeze press 3*8
V-ups 3*10
Russian twists med 9kg hantel 3*20
(de två sista kördes som superset)

Jag hade egentligen tänkt avsluta med en pulshöjande cirkel som jag kallar burpee-pyramid och går ut på att man gör 1 burpee + 9 KB-svingar, 2 burpees + 8 KB-svingar, 3 burpees + 7 KB-svingar osv tills man kommer till 9 burpess och 1 KB-sving. Jag drogs dock med en sjujäkla huvudvärk hela förmiddagen som vägrade ge med sig (det brukar försvinna när jag tränar annars) så jag skippade det eftersom huvudet bultade rätt bra bara genom pulshöjningen som kom av de andra övningarna.

Imorgon bitti vankas dressyrpass och jag planerar att rida en hel del utan stigbyglar eftersom min sits och stabilitet kan behöva sig en omgång. :up:
 
Måste förresten slå ett slag för den här träningsjackan jag fick i julklapp! Den är från H&M och är verkligen perfekt för transporten till & från gymmet såhär års. Sysslar man med löpning eller annan utomhusträning kan jag tänka mig att den vore bra till det också. Och så är den ruskigt snygg också, bara en sån sak!

20230113_130909.jpeg


(vet inte hur väl det syns, men den är alltså vadderad kring överkroppen och sedan är ärmarna i lite tjockare funktionstyg bara, med sådana där hål som man trär tummen igenom)
 
Måste förresten slå ett slag för den här träningsjackan jag fick i julklapp! Den är från H&M och är verkligen perfekt för transporten till & från gymmet såhär års. Sysslar man med löpning eller annan utomhusträning kan jag tänka mig att den vore bra till det också. Och så är den ruskigt snygg också, bara en sån sak!

Visa bifogad fil 110400

(vet inte hur väl det syns, men den är alltså vadderad kring överkroppen och sedan är ärmarna i lite tjockare funktionstyg bara, med sådana där hål som man trär tummen igenom)
Jag har tre eller fyra i olika färger 🤪
 
Måste förresten slå ett slag för den här träningsjackan jag fick i julklapp! Den är från H&M och är verkligen perfekt för transporten till & från gymmet såhär års. Sysslar man med löpning eller annan utomhusträning kan jag tänka mig att den vore bra till det också. Och så är den ruskigt snygg också, bara en sån sak!

Visa bifogad fil 110400

(vet inte hur väl det syns, men den är alltså vadderad kring överkroppen och sedan är ärmarna i lite tjockare funktionstyg bara, med sådana där hål som man trär tummen igenom)

Jag har några liknande från lager157, helt underbara :up:
 
Jag har tre eller fyra i olika färger 🤪
Haha, ännu ett fan alltså! Kul att det är en återkommande produkt (eller vad man ska säga), mamma sa att det fanns beige och svart när hon handlade men då kanske jag kan köpa en i nån annan kul färg att variera med senare i vår :)
 
Just nu funderar jag på om det är värt att ta hela friskvårdsbidraget för ett gym/bad-kort. Finns egentligen bara fördelar men en stor nackdel: det tar hela friskvårdsbidraget. Det jag precis fått påfyllt :cautious:
Jag tänker precis likadant. Tänk om jag skulle vilja använda dom för något annat senare 🙈

Så jag bokade en massage som jag betalade för kontant 🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
 
Idag ska jag göra årets första PT-pass och som vanligt efter ett uppehåll så är jag lite nervös... Uppehållet har blivit långt dessutom eftersom december kantades av både covid, magsjuka och influensa. Men jag vet ju att det kommer kännas såå bra efteråt.
Blä för december heja för PT-pass. Hur har det gått?
 
Körde ett pass i tisdags med mycket TTB som blev mest Knees to Elbow men gjorde iaf ett par set med 5 reps där fötterna touchade baren, har dock världens träningsvärk i övre delen av magen nu 😂 Så funderar på om jag ska köra det bokade passet ikväll eller inte. Men det får nog bli det, sen vila imorgon och pass på lördag.

Jag har precis börjat få kläm på TTB, tycker det är svårt. Är dock överrörlig i knäna och viker dom nästan för raka.
Det är nästan omöjligt att få upp fötterna om benen är lätt vikta åt fel håll 🙈 när jag kom underfund med att jag gör så. Släppte det.
 
Måste förresten slå ett slag för den här träningsjackan jag fick i julklapp! Den är från H&M och är verkligen perfekt för transporten till & från gymmet såhär års. Sysslar man med löpning eller annan utomhusträning kan jag tänka mig att den vore bra till det också. Och så är den ruskigt snygg också, bara en sån sak!

Visa bifogad fil 110400

(vet inte hur väl det syns, men den är alltså vadderad kring överkroppen och sedan är ärmarna i lite tjockare funktionstyg bara, med sådana där hål som man trär tummen igenom)

Jag har en där vaderingen är i Reflex. Köpt på Gekås, älskar den när jag är ute och springer 🏃🏻‍♀️
 
Min träningsvecka har vart 💩

Min axel har gett upp så har gjort årets 2 sämsta pass denna vecka. Förra veckan var jag på topp, men denna har vart blä.

Kul pass i måndags men repklättring gjorde att axlen klagade. Kan ha vart i kombo med burpee boxjump over. Samt sjukt mycket löpning. Avbokade passet i tisdags då jag visste att det var snatch på schemat. Kände att axeln behövde vila då det troligtvis var jerken förra veckan som är orsaken till problemen. Gick istället på morgonpasset i onsdags, rörlighet, grundstyrka och flås var upplägget. Ringrodd brukar vara bra vid axelproblem. Ringrodd var allt annat än bra 🤦🏻‍♀️


Sista delen var:
10 varv av.
450m rodd/löpning
Vila 45sek


Klarade 8 varv sedan sa axeln STOPP, AJ, NEJ. Inte ens ergo bike eller löpning funkade.
Var så sjukt arg för att kroppen sa nej. Idag har jag vilat men inser att kroppen måste få vila även i morgon, så avbokat det planerade METCON passet 😢
Bett ena coachen om hjälp att snickra ihop ett benpass istället. Men vi får se.
 
Jag har precis börjat få kläm på TTB, tycker det är svårt. Är dock överrörlig i knäna och viker dom nästan för raka.
Det är nästan omöjligt att få upp fötterna om benen är lätt vikta åt fel håll 🙈 när jag kom underfund med att jag gör så. Släppte det.
Min syster kan också överböja sina knän, jag förstår att det gör den övningen lite svårare. Jag saknar den skillen 😂
 
Haha, ännu ett fan alltså! Kul att det är en återkommande produkt (eller vad man ska säga), mamma sa att det fanns beige och svart när hon handlade men då kanske jag kan köpa en i nån annan kul färg att variera med senare i vår :)
Jag är inte helt säker, men jag tror att jag har brun och rosa i alla fall :)
 
Jag tänker precis likadant. Tänk om jag skulle vilja använda dom för något annat senare 🙈

Så jag bokade en massage som jag betalade för kontant 🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Precis, köpte ju bland annat upzone-biljetter, prenumeration på styrkelabbet, online-PT, medlemskap på runkeeper bland annat förra året med friskvärdsbidraget. Nej nu blev jag snål igen :o
 
Får jag skriva att jag avskyr när livet kommer emellan och hindrar mig från att träna? Nu var det drygt en vecka sen, eftersom jag ska träna idag och imorgon. Jag vet att det inte gör så mycket i längden men det börjar bli tråkigt med alla uppehåll :meh:
 
Wohoo, nytt PB i marklyft idag: 2x80 kg 🥳! Jag kände att jag kunde fått in några fler reps, men nöjde mig där då det var första gången jag körde på 80. Fy fan vad stark jag känner mig 💪!

Nytt PB i bänkpress också; 2 set med 4x40 kg. Jag har satt som mål att jag ska bänka minst 1x50 kg innan jag fyller 40 i april, så är en bit på väg iaf 😁! Men måste köpa några mindre vikter på typ 2 och 2,5 kg så jag inte måste höja med 10 kg hela tiden 🤪!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 927
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 268
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 442
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 217
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp