Träning och hälsa del 11

🙂👍
Ökade med en km idag, kändes bra. När jag sprungit några meter började det regna. Det var fortfarande varmt, linne o shorts, så regnet var skönt, gjorde att det kändes lättare än de senaste rundorna. Hoppas det känns fortsatt bra.
 

Bifogade filer

  • 20230515_161809.jpg
    20230515_161809.jpg
    143,8 KB · Visningar: 16
OCR med barnen. Klarade både ringtraversen och nästan hela ringsliden, men det är svårt när det börjar gå uppför mot slutet. Fick också försöka springa med 4åringen på ryggen och hålla jämna steg med sjuåringen som sprintar iväg som en gasell. Jag drog gränsen vid att springa ninjasteps med henne som ryggsäck 😂
 
Haft en dipp i motivation i träningen det sista. Kommer iväg och tränar dock så det är bra men ska försöka variera lite mer. Så nu är jag på väg till ett gympapass på gymmet som börjar 06.45. Annan anläggning än den jag brukar. Kommer nog inte kunna springa för foten men blir ändå lite annan träning än jag brukar. Hoppas det ska ge lite inspiration både med annan ledare och annat typ av pass på en annan anläggning.
 
Jympapass var en helt värdelös träning med tanke på foten. Fick anpassa övningarna i runt 50 procent av passet :( Är less på min fot, min rehab och att inte kunna träna kondition ordentligt. 🙁🙁 Det tar bort glädjen med träning just nu. Känner mig frustrerad r
och less.
 
IMG_4036.jpeg


Fick feeling igår och det blev ett rätt köttigt pass :p experimenterade mer med sumo men övergick till konventionella efter ett tag, avslutade det hela med att klämma fram en trea i elfte setet på 90% av 1RM 🥳 var rätt slut efter det så blev mest discogymmande resten av passet 💃🏼🕺🏼
 
Visa bifogad fil 119064

Fick feeling igår och det blev ett rätt köttigt pass :p experimenterade mer med sumo men övergick till konventionella efter ett tag, avslutade det hela med att klämma fram en trea i elfte setet på 90% av 1RM 🥳 var rätt slut efter det så blev mest discogymmande resten av passet 💃🏼🕺🏼
Discogymmande, aj löv it! (även om jag inte riiiktigt fattar vad du menar :D)
 
Jag är väldigt sugen på ett överkroppspass idag men har ett helt galet envist nackspärr som spridit sig till skulderbladet och axeln och vägrar ge med sig. Jag vet inte om det skulle bli bättre eller sämre av träning. Å ena sidan vet jag att det är viktigt att hålla igång cirkulationen, och jag stretchar och kör med massagepistol samt triggerboll flera gånger om dagen av den anledningen, men å andra sidan kan jag inte röra höger arm, eller huvudet, i vissa riktningar utan att det hugger till av smärta.

Lutar åt att det blir ett pass yoga med fokus på nacke och bröstrygg, och känns det okej efter det kör jag nog ett kort pass lätt styrketräning i hemmagymmet.
 
Runstreak dag 30 avklarad! 🏃‍♀️
Känns fortfarande mycket bra! Börjar bli lite sugen på att maxa en 20-min runda för att ha att jämföra med. Vad jag märker på tiderna är annars mest att de jag upplever som riktigt lugna rundor blir snabbare. Eller ja mindre långsamma är kanske en bättre beskrivning 😅
 
Runstreak dag 30 avklarad! 🏃‍♀️
Känns fortfarande mycket bra! Börjar bli lite sugen på att maxa en 20-min runda för att ha att jämföra med. Vad jag märker på tiderna är annars mest att de jag upplever som riktigt lugna rundor blir snabbare. Eller ja mindre långsamma är kanske en bättre beskrivning 😅
Vad spännande! Har varit lite sugen på att testa det för att se om det kunde få mig att komma över "jag hatar löpning"-tröskeln. Hur långt springer du? Hur känns kroppen? Jag har dragit mig lite för det eftersom det känns som att det finns en risk att man överanstränger sig, men det är förmodligen bara i mitt huvud.
 
Vad spännande! Har varit lite sugen på att testa det för att se om det kunde få mig att komma över "jag hatar löpning"-tröskeln. Hur långt springer du? Hur känns kroppen? Jag har dragit mig lite för det eftersom det känns som att det finns en risk att man överanstränger sig, men det är förmodligen bara i mitt huvud.

Jag springer 20 minuter per dag, vilket brukar bli ungefär 3-3,5 km beroende på tempo. En klassisk runstreak (vem som nu bestämt reglerna 😅 ) är en engelsk mil per dag men det är väldigt vanligt att springa 20 minuter istället. Jag har tänkt att mitt mål är 20 min per dag men om det skulle behövas någon dag så är en mile också ok utan att streaken bryts.

Kroppen känns bra! Men då har jag också vissa dagar då jag medvetet bara lunkar fram i ännu långsammare tempo för att ha det som lite "vilodagar". Någon dag i veckan springer jag längre och kommer också lägga in något intervallpass framöver. Tycker 20 minuter är ett ganska lagom på det sättet. Du kan få till ordentlig träning om du springer snabbt eller i intervaller. Samtidigt som du också kan lunka fram och knappt behöva duscha efteråt ifall du behöver en sådan dag.
 
IMG_4046.png


Dagens! Har flyttat ut händerna igen, till bredare än innan :laugh: det känns superstabilt och "rätt" formmässigt och viktmässigt flög allt upp utan problem. Det hjälper förmodligen till att jag har njutit järnet och legat på ett magnifikt överskott hela veckan :D Och inte minsta känning i axeln trots att den knorrat lite på jobbet. Även french press och hantelrodd kändes bra 🥳
 
Dagens träning blev en 15 minuters löprunda med 4åringen på cykel och 7åringen joggandes. 4åringen har blivit snabb som tusan med en lite större cykel men 7åringen höll inte riktigt samma tempo 😂 men vi hade ändå cyklat 7 km tidigare under dagen, jag och äldsta tjejen så jag förstår om hon var trött i benen. En mysig kvällstur hade vi i alla fall
PXL_20230518_164927924.jpg
 
OCR med barnen. Klarade både ringtraversen och nästan hela ringsliden, men det är svårt när det börjar gå uppför mot slutet. Fick också försöka springa med 4åringen på ryggen och hålla jämna steg med sjuåringen som sprintar iväg som en gasell. Jag drog gränsen vid att springa ninjasteps med henne som ryggsäck 😂

Det ska tjejerna och jag göra nästa vecka 🤩
Körde du tough viking i Stockholm?

Vi kommer köra Tylösand OCR, med en 5åring och en 8åring 🙈
 
Jag känner att jag inte är så aktiv i tråden, men jag tränar på. Är kvar i boxen ett tag till, MURPH om 2v och hade en förkänning av det idag. Jag är osäker på om jag kommer lösa en hel MURPH, men jag är anmäld.
En MURPH är
1.6km löpning
100 Pullups
200 Pushups
300 Airsquat
1.6km löpning

Dagens pass.
Jag älskar verken Cindy eller löpning.

IMG_20230519_130239.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 204
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 141
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 320
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 937
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp