Träning och hälsa del 11

Förresten, jag vet att jag sagt det förut, men jag är otroligt imponerad av dina cykeläventyr!
"Hemligheten" med att cykla långt är att man sänker tempot till en nivå där man inte blir trött, så större delen blir mer som avkoppling än ansträngning. Jag brukar använda mantrat: Spara, spara, spara! för att inte börja ligga och pressa för det håller inte om man skal cykla från morgon till kväll flera dagar i rad.. Och det är mycket riktigt äventyret och upplevelsen som ger drivet, inte träningen, den är mera av en bisak.
 
"Hemligheten" med att cykla långt är att man sänker tempot till en nivå där man inte blir trött, så större delen blir mer som avkoppling än ansträngning. Jag brukar använda mantrat: Spara, spara, spara! för att inte börja ligga och pressa för det håller inte om man skal cykla från morgon till kväll flera dagar i rad.. Och det är mycket riktigt äventyret och upplevelsen som ger drivet, inte träningen, den är mera av en bisak.
Det låter jättehärligt! Jag har tänkt flera gånger att jag skulle vilja testa någon slags cykelsemester nån gång, jag kanske får göra slag i den saken i sommar eller något.
Veckans tredje och sista pass på gymmet. Är mycket nöjd över att jag klarade en bänkpress på 50,5 kg 😁 för två månader sen klarade jag typ 35 så 50 kändes ouppnåeligt! 😁
Starkt!! 😍
 
Morgonens pass såg ut såhär:

20240406_110016.jpg


Uppvärmningen samt den första delen gjorde man ensam, sista delen gjorde vi i par och delade då upp repsen mellan oss. Jobbigt, jobbigt, jobbigt från början till slut. Men kroppen svarade rätt bra idag, inte riktigt som vanligt men jag tror att det sitter mycket i huvudet också. Jag var inte riktigt redo eller motiverad rent mentalt och märkte att det påverkade hur jag tänkte och kände under passets gång. Ett sådant där pass är verkligen lika mycket mentalt som fysiskt! Men men, jag tog mig igenom det i alla fall och jag och min partner lyckades faktiskt bli klara med alla momenten på del tre, det trodde jag aldrig i början med tanke på hur många reps det var!
 
Vid skilsmässan fick jag sälja mitt löpband pga platsbrist och jag var lite fundersam på om mitt gym skulle med till lägenheten. Första tiden samlade det damm och låg ute till försäljning. Nu däremot är jag så tacksam att alla ville köpa det till skambud och helst få det gratis för nu är det återigen flitigt använt. Min exman byggde för några år sen ut min squat-ställning så jag även kunde träna mer övningar med den.

Det göms bakom gardiner därav alla tyghängen 🤣 De färgglada band är chinsband i olika motstånd.

Screenshot_20240406-184143.png
 
Förra veckan tränade jag fem pass, denna vecka tre pass men tror det blir till att klämma in ett pass imorgon också..
Har haft sinnessjuk träningsvärk efter rygg och benpasset tidigare i veckan så försöka att ta det lite lugnare nästa pass 😅.
 
Morgonens pass såg ut såhär:

Visa bifogad fil 142784

Uppvärmningen samt den första delen gjorde man ensam, sista delen gjorde vi i par och delade då upp repsen mellan oss. Jobbigt, jobbigt, jobbigt från början till slut. Men kroppen svarade rätt bra idag, inte riktigt som vanligt men jag tror att det sitter mycket i huvudet också. Jag var inte riktigt redo eller motiverad rent mentalt och märkte att det påverkade hur jag tänkte och kände under passets gång. Ett sådant där pass är verkligen lika mycket mentalt som fysiskt! Men men, jag tog mig igenom det i alla fall och jag och min partner lyckades faktiskt bli klara med alla momenten på del tre, det trodde jag aldrig i början med tanke på hur många reps det var!
Min rumpa hälsar att det där inte var okej :wtf:
 
Jag är riktigt nöjd att jag lyckades trycka in ett snabbt och effektivt pass på gymet idag 💪
Bänkpress som huvudövning, hantel flyes i superset med skull crushers och fyra set hantelrodd som avslutning.

Kollade en teknikvideo gällande bänkpress i veckan och insåg att jag gör ungefär alla fel han nämner (😂) så testade lite nytt idag. Det kändes riktigt bra 👍
 
Blev ett styrkepass i grupp på fredag och spinning + core idag. Så.vecksn blev ändå komplett med 3 pass konditionsträning, 1core och 1 styrka helkropp 👌

Funderar på att ta en joggingrunda imorgon men samtidigt är det en helt fullknökad vecka med jobb, kurs och resa så jag funderar på om jag ska gå på body pump imorgon och spara joggingen till slutet av veckan då det är det enklaste att få gjort på bortaplan...
 
Var på gymmet igår och i förrgår. Cykling, styrka i form av latsdrag, rodd och hantlar. Gör triceps, biceps och axelpress sittande då jag inte direkt har någon core att tala om än och inte vill riskera att skada mig igen genom att det blir för hög belastning på ryggen. Har jag ingen core så är ju risken att det blir fel belastning. Sen gjorde jag såklart mina rehabövningar som jag gör varje dag. Ikväll ridning och imorgon varmvattenbassäng.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 611
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 402
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 873
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 574
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp