Bukefalos 28 år!

Träningshelgen i Tripphult

Sv: Träningshelgen i Tripphult

Boende finns alltid, antingen fixar vi nåt här i Umeå, annars är 20mil ingen väg att åka (Gnist).
Men ska vi styra upp nåt innan vintern måste vi skynda, här äre ju vinter typ snart :angel:
Vore iaf hur kul som helst!
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Ja, se nu till att komma upp istället, då kan vi hyra klubbstugan i Umeå, eller ännu bättre, här i Lycksele :idea:

Fast jag gilla ändå Tripphult ja ganska centralt för alla. I lappträsk lär det ju ganska folktomt.

Nu har ju skåningar ungefär lika långt som lappar.

Men deltagar antalet ska nog inte ökas på med jätte många då både tid o plats kändes alldeles lagomt.
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Boende finns alltid, antingen fixar vi nåt här i Umeå, annars är 20mil ingen väg att åka (Gnist).
Men ska vi styra upp nåt innan vintern måste vi skynda, här äre ju vinter typ snart :angel:
Vore iaf hur kul som helst!

I år lär jag inte ha tid om jag ska hinna med det som är planerat.
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Jaja, Tripphult hit, tripphult dit :mad:

Men jag får ta mig ner nästa år, antingen utan hund eller med något litet offer.
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Det tråkigaste är att min bror datorn palla inte med en helg i Tripphult o ölkastande så bildskärmen har gett sig. Är jätte mörk :confused:

Så man får väl bita sig i läppen o ringa broder o säga detta nu :crazy:
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Jag är också jättetaggad och har varit ute och spårat ikväll. Dammar nog av den gamla damen och försöker mig på en appell ändå.

Du lyckades pricka vinet perfekt också. Det är en av mina favoriter.

Men till Umeå åker jag inte. Pallar inte att köra 80 mil i ett sträck, om ingen annan ta kan över och köra ibland. Speciellt inte om jag måste stå ut med utedass.
 
Senast ändrad:
Sv: Träningshelgen i Tripphult

ja visst är det hennes fel det är ju sant som hon dök bland stolar o bord :rofl: o kasta öl över allt.:laugh:

Nej men jag borde vetat bättre o inte haft med den så är det bara.Så det är lugnt bara o lämna in den o se vad dom kan göra.
Sen Får vi se den kanske repar sig när den torkat men tror inte det.
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Äsch, jag kan köra! ;)

( Skitsur för att jag konkade på kartonger och möbler och rollade väggar hela helgen ist )

Vägrar missa fler tillfällen!
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Jag är lätt på en helg vart det än blir igen, men sen ska jag och fröknarna ju ändå komma och våldgästa dig några dagar i höst!:laugh:

Annars har vi ju El Stockhomo, vi är ju faktiskt några härifrån också och det är hyfsat centralt.
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Fast jag gilla ändå Tripphult ja ganska centralt för alla. I lappträsk lär det ju ganska folktomt.

Nu har ju skåningar ungefär lika långt som lappar.

Men deltagar antalet ska nog inte ökas på med jätte många då både tid o plats kändes alldeles lagomt.

Ja, Tripphult måste vi absolut köra på igen, supermysigt ställe och jag klagar inte på avståndet dit- alldeles lagom.
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Ja jag säger då bara de.. En Gång Till! En Gång Till! :bump:

Lite drygt att köra.. Jag skulle ju iofs kunna tvinga sambon att köra oss nästa år. :devil:

Jag får helt enkelt smöra ett helt år.. :D
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Jag är också jättetaggad och har varit ute och spårat ikväll. Dammar nog av den gamla damen och försöker mig på en appell ändå.

Du lyckades pricka vinet perfekt också. Det är en av mina favoriter.

Men till Umeå åker jag inte. Pallar inte att köra 80 mil i ett sträck, om ingen annan ta kan över och köra ibland. Speciellt inte om jag måste stå ut med utedass.

Så bra med vinet, vi läste bara nåt i tråden om att du skulle "dricka ett glas vin mellan träningarna", därav blev de vin, tur att de blev en av favoriterna :)

Jag är med på att köra på Tripphult nästa gång också, de går rätt bra att köra om man inte är ensam och stället var ju helt perfekt!!

Klart du ska köra en appell, jag tror att jag ska förvandla Midas till en IPOhund, vi har ju de där A-hindret och skallet iaf :angel: :D
 
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Tänkte sammanfatta lite för våran del.

Kom hem sent Onsdag efter jobbat massor hundarna överlyckliga över o vara hemma igen. Sen torsdag gick åt att vila o slöa för o vara pigg inför helgen. Fredagen kom massor o göra hämta nycklar börja sätta upp alla saker inför träningen. När jag kom var Johan på plats samt Liten82 och Thea. De såg något trötta ut men verka taggade. Strax därefter kom Heddavovven.
De börja sätta upp stora tältet Johan jag värn sen det berömda A-hindret o.s.v.

Sen rammla det in mer folk o det känndes kanon. Vi börja träna lite kände att Jääkäri bara var för mycket då blir det sällan bra på den hunden. Men vi körde på Skyddet ren o skär katastrof. Titta på flera andra ekipage som jag inponerades av bland annat vilken fin lydnad Liten82 hade på Midas. Sen de hundar jag hjälpt hade fått till det riktigt fint både Gabbi och Mrsscabtree har tagit åt sig det man sagt o det känns extra skoj.

Sen vart det det enda hushållssysslan jag o Johan hade o det var o tända grillen. Det gick smärtfritt :laugh: Sen satt vi alla runt o grilla o hade det allmänt trevligt. Jag kände hur trött i kroppen jag var efter allt jobb så bara några öl gjorde en fuller :D

Sen fortsatte festen för dom som bodde i ladan vare sig dom ville eller ej, Men det var städat o alla somna ganska tidigt. Nån fick dock offra sig o stänga av stereon mitt i natten för nån glömt den på :o

Lördag morgon börja kanon precis som alla morrnar ska vara vakna 10 gick ut direkt in i matsalen satte sig o åt en kanon go frukost. Fanns allt man ville ha typ.

Sen börja vi träna. En del gick i väg för o köra sök. En del stanna kvar för lydnad, Sen dax för skyddet nu hade han äntligen börjat komma ner på jorden.Sen var det dax för Sisu premiär i skyddet och det är jag så himla nöjd med långt mycket bättre än jag nånsin trott om henne i skyddet aldrig sett en trasa innan bet hårt o höll kvar den o värdera den direkt precis som man drömmer om. Den tjejen kommer o bli grym övertygad om.
Så några var intresserade o se hur skyddet gick till rent praktiskt hur hunden jobba så jag figga Jääkäri då han har ett breddare band hur han jobbar än Johans Akilles. Tror de flesta som såg på fick en bra in blick både se hur man kollar på Kamplust sen hur hunden ska driftväxla mellan lydnad, aggression och byte och det kanske föll ner nån krona om hur det funka hoppas man visa ordentligt så man förstod hur jag mena.

Det vart dax för lunch lika där hur mycket mat som helst.
Jag satt en stund efter lunch o bara kolla hur folks hundar bettede sig eller rättare sagt hela helgen satt jag o kolla på dom.
Sen fortsatte träningen med lydnad o skydd nu börja man få lite harmoni i hunden men ändå inte som han brukar vara.
Skyddet är det som gick bäst vilket jag iof är gladast för.

Fortsatte lydnadsträningen o hjälpte några med träningen.
Sen vart det dax o sluta träna och åka o bada kan ju bara garantera det var ingen dans på rosor o ta sigi den iskalla tjärnen sen tvätta sig o var skitigare när man kom upp :rofl: Sen var det mat och mat i överflöd Sen körde vi en kort stund till. Jääkäri var trött i huvudet, Jag bar mig så klantigt åt vart förbannad på han men efter jag andats ut o tänkte till fick jag iaf ett bra avslut på det hela. Sen körde Jag o Gabbi lite appotering o A-hinder, alltid lika rolig hund o jobba med så postivt i allt man gör.
Sen var det dax för Midas för lite A-hinder vilket den hunden också gjorde strålande. Sen var det dax för junior träning på A-hindret med lilla Glimma. Den lilla var speciell tro mig den kommer bli bra den. Den hunden jobba redan så liten målinriktat o tyckte allt från o bita folk till att kelas till att springa runt med apporter var det bästa som fanns.

Kvällens sista pass bjöd Piru och Liten82 på hur roligt som helst svårt o förklara hur det såg ut när han ruska runt med henne. :rofl:
men starten var nog roligast tänkte vad håller han på med kolla in på henne kolla sen på Johan sen gick han o pissa sen direkt på o tog ett bett sen kampa dom runt eller han kampa runt med henne.
Flykten vart lite tveksam men ganska bra.Samtliga fick ett gott skratt av det hela iaf. Modigt att våga testa skulle bli fler på söndagen som ville pröva...


SEN kvällen börja som det skulle vara en begravningfest folk var trötta, prata om allt möjligt som att städa upp efter döingar till Okapis. Orka inte höra gick in i ladan o satte på musik tog nån Mümmelman o sen kom en hel hög in en del gick o kvarta in (förståndiga människorna). Vart en riktigt rolig kväll till slut. en del drack friskt kan jag lova efter lite uppmuntran att mümmelman är det godaste som fanns dom drack en jag fick dricka 3 för det var rättvist då av nån anledning :laugh:
Kvällen sluta på topp alla hade skoj roligast hade nog Liten82 för hon ville inte att det skulle ta slut för när lampan slockna tog hon fram sin pannlampa o satt o drack med den på huvudet. Sen skulle jag gå ut på natten o pinka då ligger hon på golvet så man nästan snubbla över henne (bild kommer nedan) med ölflaskor ,snapsglas o pannlampa i kring sig.

Söndagen var Gabbi uppe o gjorde frukost som lördagen helt perfekt. Jag var pigg i huvudet men trött i kroppen. Gick o käka alla börja komma igång. det var lite avslaget men en del körde igång o träna efter en kort stund. Söndagen gick lydnaden riktigt bra på morgonen riktigt taggad var han men inte för mycket. Så äntligen fick jag ett pass lydnad som han brukar vara så det var skönt. Sen skulle vi spåra tänker inte berätta mer (ren o skär katastrof)
Hjälpte Liten82 på traven Midas var bra något ivrig men med en så lydig hund så är det absolut inga problem o få till. Sen Hade Krasux lite problem med Glimma. Så jag följde med o gav nåt råd sen rusa hon på riktigt fint inte för sakta o inte för fort såg fint ut.

Sen tillbax från spåret fråga Escodobe om jag kunde kolla på appoteringen. Mer än gärna tar jag en stridsgris o få buffla runt med, till en början spotta o levde rövarn sen fatta han galoppen.Sen tagga han upp lätt o ville ha den igen sluta med att på ca 10min att han tog den själv för den var ju rätt så rolig trots allt.

Avsluta min helg med ett sista skyddspass det solklart bästa kändes nästan klar för tävling då iaf i skyddsdelen.
Sen börja folk plocka o städa o alla hjälpte till att återställa stället.
Sen ville först Liten82 testa o figga en sista gång denna gång mer taggad var hon o han kom igång i en fin bevakning o flykten gjorde hon bra för det var ingen tvekan nu o inte heller på Piru för nu åkte hon i backen inte bara en gång utan två.
Sen Krasux tur samma där i backen med henne o kampa runt en stund o nåt släppande och ombett.
Sen kom Thea o fråga försynt om hon fick pröva o självklart men även hon stöp.:laugh:
Men måste säga att jag tyckte det var både modigt strongt gjort att vilja pröva iaf av tjejerna. Piru är ju en bra hund att testa på robust o tålig att göra fel på han bryr sig inte så mycket bara han får buffla runt med folk.

Så för min del har det varit riktigt skoj. anordnar det gärna igen när som helst.Sen måste jag tacka Jadzia som höll i maten sköttes helt perfekt. Sen Heddavovven som städa köket direkt hon kom sen alla andra som hjälpte till med städning o ner plockning blev helt perfekt. Sen måste jag säga att jag vart lite fårvånad hur fint alla hundar skötte sig inga som förde en massa väsen o ingen surna på nåt o.s.v. kul o se.

FOTON920.jpg


SÅ TACK FÖR ETT LYCKAT LÄGER!
 
Senast ändrad:
Sv: Träningshelgen i Tripphult

Mohahaha! Störtskön bild. Väntar dock på den du tog när vi var ute och rökte och fröken vinglade omkring och blev bländad av ficklampan. :D För visst tog du en bild då?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 546
Övr. Hund Vi satsar på 3:e helgen i Okt. men träning i tripphult fredag till söndag. Följande har visat intresse o vi tar med samtliga av dom som...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
15 109
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 907
Senast: wtf
·
Övr. Hund Hej! satt och tittade på ett tv program på en kanal som hette one (tror jag) om ngt som dom kallade det för kennel..Jag grät stundvis...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp