Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, det är så du gör :idea::up:
Jag har oftast mina favoriter som jag vill lyssna på igen, igen, igen, igen och ... igen :angel: minns mina tonår när jag spelade cds på min bärbara radio, min mamma hann bli rejält trött på vissa av mina låtar, gissar att hon fortfarande har trauma :angel::rofl:
Jag väljer mina favoriter också till en början också förstås men det ena leder till det andra som leder.. ja som man brukar säga, ungefär som när man googlar, man går sanslöst lätt vilse i djungeln :D

Max Richters "On the nature of daylight" kan jag ha råkat lyssna mycket på (du har säkert hört den, välkänd, youtuba upp den och lyssna på alla instrumenten, ofantligt VACKERT mästerverk!), väldigt väldigt mycket kanske.... :o Så ja, det finns ju liknande tendenser som hos dig är jag rädd....
 
Aha, det är så du gör :idea::up:
Jag har oftast mina favoriter som jag vill lyssna på igen, igen, igen, igen och ... igen :angel: minns mina tonår när jag spelade cds på min bärbara radio, min mamma hann bli rejält trött på vissa av mina låtar, gissar att hon fortfarande har trauma :angel::rofl:
CD är fortfarande ett överlägset sätt att lyssna på musik.

/Dinosaurie som är CDONs enda kund förmodligen som fortfarande beställer det som butiken skapades för
 
CD är fortfarande ett överlägset sätt att lyssna på musik.

/Dinosaurie som är CDONs enda kund förmodligen som fortfarande beställer det som butiken skapades för
Jag skrotade en hel del CDs för en massa år sedan men behöll alla Ted Gärdestads och några med lite klassisk musik på. Barnen undrar om jag är på riktigt... DVD filmer har vi fortfarande också.
/också dino-tendenser
 
Rensar lägenheten inför visning, och ja, typ hälften måste ut :angel:🤪

Hade så gärna velat se Pride-tåget i år som lägligt nog startar precis vid oss, men vi har så mycket just nu så jag köttar på här hemma när jag ändå har flow.

Kärlek på håll från oss :heart
 
Jag skrotade en hel del CDs för en massa år sedan men behöll alla Ted Gärdestads och några med lite klassisk musik på. Barnen undrar om jag är på riktigt... DVD filmer har vi fortfarande också.
/också dino-tendenser
Vi har också massa DVD-filmer. Dottern fick förklara för sin kompis för hen fattade verkligen inte när vi bad hen att välja en film som de ville titta på. ”Men ni har väl Netflix?” Nääää, vi har inte ens bredbandigt Internet… Det var med viss tveksam imponans som kompisen förstod att vi i praktiken hade vårt eget ”streaming”-bibliotek i hyllan i vardagsrummet .
 
Men duuuuu, det är ju för bekvämlighetens skull man har låtarna i en spellista istället som bokmärken på ett enda ställe :cautious::p skulle inte stå ut om jag inte kunde lyssna på samma musik på laptopen och mobilen :rofl:
Insåg i dag att jag faktiskt är inloggad på Youtube på datorn, fast med ett annat konto, gratisvarianten. Så många frågor dyker upp liksom.
Och med tanke på hur glömsk jag är har jag ingen aning om hur jag ska besvara dem! :o Men jag kanske ska viga lördagen åt att bygga mig en spellista på datorns Youtubekonto av alla mina flikar?!
 
Var och tränade imorse, min närmaste anläggning är stängd den här veckan. Efter dusch och bastu åt jag lunch på en pastabar i närheten och tog sen en promenad in till stan tog ca 40 minuter. Dricker te och tittar på dressyr nu. Hittade tränings-BH på rea och då den satt bra så köpte jag tre i olika färger, totalt 498 kronor :) riktigt bra fynd har verkligen behövt det länge men inte hittat något jag trivts med.
 
Vi har också massa DVD-filmer. Dottern fick förklara för sin kompis för hen fattade verkligen inte när vi bad hen att välja en film som de ville titta på. ”Men ni har väl Netflix?” Nääää, vi har inte ens bredbandigt Internet… Det var med viss tveksam imponans som kompisen förstod att vi i praktiken hade vårt eget ”streaming”-bibliotek i hyllan i vardagsrummet .
Samma reaktion har barnens kompisar här... men här verkar det ändå vara naturligt för mina barn att samla DVD, vi har Netflix och sånt men DVDfilmer är ju ändå det bästa! Många äldre filmer finns ju inte ens att streama! De är ju ofta de bästa....
Guldgruvan finns på samma ort. 10 kr per film, för två veckor sedan köpte jag 30. Behöver fler Ikea Billy CDhyllor (DVDhyllor) för samlandet känner jag, de jag har är fulla... ;)
 
Samma reaktion har barnens kompisar här... men här verkar det ändå vara naturligt för mina barn att samla DVD, vi har Netflix och sånt men DVDfilmer är ju ändå det bästa! Många äldre filmer finns ju inte ens att streama! De är ju ofta de bästa....
Guldgruvan finns på samma ort. 10 kr per film, för två veckor sedan köpte jag 30. Behöver fler Ikea Billy CDhyllor (DVDhyllor) för samlandet känner jag, de jag har är fulla... ;)
Mina Benno-hyllor från IKEA är också fulla med material. Näst äldste sonen är en samlare av rang och samlar dessutom VHS också.
 
Hemkommen från utekväll i London och möts av ett mail där det står att vårt tåg hem imorgon blivit inställt p.g.a. ännu en förbannad strejk :banghead: Vi som just ikväll pratade om hur skönt det ska bli att komma hem imorgon, hur trevligt vi än har det här. Ja ja, vi får ta tag i detta imorgon och hoppas att vi kan få åka med ett annat, icke-inställt tåg. Håll en tumme är ni snälla!
Wohoo, efter lite krigande fick vi plats på ett tidigare tåg och är på väg hem nu 🥳 Detta innebär dessutom att vi kommer hem två timmar tidigare och att jag får en lång skön lördagskväll hemma alldeles ensam (mannen är iväg och tältar med några vänner). Jag har väl aldrig varit gladare över att tvingas avbryta en resa för tidigt 😁
 
Mina Benno-hyllor från IKEA är också fulla med material. Näst äldste sonen är en samlare av rang och samlar dessutom VHS också.
VHS satte jag på loppis för 10 år sedan när jag flyttade från gård i Skåne till tvåa i Sörmland, men den nu 20 år gamla Philips DVD/VHSspelaren finns kvar och fungerar- dock med sliten DVDspelare!

Här samlar jag på böcker, DVD filmer och leksaksbilar (Mini Cooper och Ferrari främst). Det blir... en del! å andra sidan, begagnatmarknaden för allt är ju rätt trevlig, har en köpare jag köper bilar av, köper bara av honom, filmer här i byn eller där jag snubblar över samt ibland nytt till nedsatt pris om det är en samlarfilm och böcker blir inte lika ofta längre, svårt att motivera nya böcker när jag inte kan läsa dem, så blir begagnade böcker när jag snubblar över det med....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 276
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
13 609
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 690
Senast: Squie
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
282
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp