Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typ så här. Ska snart åka och jobba. Ska bli skitvarmt idag så kommer bli varmt som satan där men är det å andra sidan hemma med så spelar väl ingen stor roll kanske. .Fast ditt låter ju värre än värst. Typ

Jag är värmetålig men misstänker att det kommer att bli lite på gränsen även för mig (jag klarar värme helt ok, det är sol jag inte klarar pga eksem). Men det är som sagt AC i hytten och det finns Resorb.
 
Det finns ju annat som funkar rätt bra också. Mörkläggningsgardiner till exempel stänger ute rätt mycket värme. Vad har ni för något nu?
Ingenting just där, vi använder köket så lite som möjligen just nu och låter bara fönstren stå öppna dygnet runt där inne och håller oss på andra sidan lägenheten. Eller skiter i att vara hemma går också bra 😂 Vi borde sätta upp persienner eller liknande men vet inte om hyresvärden blir så jäkla glad då faktiskt. Min mamma har samma problem fast i hela huset, det byggde sitt hus för några år sedan och satte in stora glaspartier överallt. Det kom på efteråt att AC hade ju varit bra kanske.
 
Ingenting just där, vi använder köket så lite som möjligen just nu och låter bara fönstren stå öppna dygnet runt där inne och håller oss på andra sidan lägenheten. Eller skiter i att vara hemma går också bra 😂 Vi borde sätta upp persienner eller liknande men vet inte om hyresvärden blir så jäkla glad då faktiskt. Min mamma har samma problem fast i hela huset, det byggde sitt hus för några år sedan och satte in stora glaspartier överallt. Det kom på efteråt att AC hade ju varit bra kanske.
Om du har en helt vanlig gardinstång där går det bra att sätta upp mörkläggningsgardiner (finns i alla möjliga färger) som man kan dra för när det är soligt och hett ute. Säljs hos IKEA, Jotex, Ellos, mfl ställen. Det funkar, som sagt, riktigt bra för att hålla värme ute.... :)
 
Mitt jobb är också fruktansvärt varmt :cry: Mår jättedåligt av värme och har sagt till chefen att vi behöver fläktar och/eller AC. Men återstår att se när det kommer.

Samma här. Jag mår inte så dåligt av sommarvärme i sig, men på mitt jobb kör vi med kombinationen värme + syrebrist. Det blir fruktansvärt, det är liksom jobbigt att andas ordentligt på vintern och det blir ju inte bättre med värme.. Gammalt, stort hus som samlar på sig värme på nolltid. I princip obefintlig ventilation. Högt i tak, mycket luft som blir varm och kvav och stillastående. Vilket innebär att vettig ventilation och/eller AC kostar multum och lite till = näpp. Inte ovanligt med uppemot 28-29 grader inomhus.. Vi har ett gäng fläktar (såna runda på stativ), men de gör ju bara skillnad när en sitter/står intill den..

Vår lägenhet blir också varm (gammalt hus med självdrag). Men vi har ett par pelarfläktar, och så har vi persienner och/eller mörkläggningsgardiner. Och vi har fönster på båda sidor (morgon/kvällssol), så det går att vädra lite från ett håll utan att suga in het luft. Absolut, det blir varmt och stillastående ändå - vi är ju inte hemma jämt liksom - men det känns betydligt mer hanterbart än jobbet.. Hemma blir det lite jobbigt när det är jättevarmt ute. På jobbet lägger kroppen halvt av (jobbigt att andas, ont i huvudet, yrsel, synpåverkan, illamående etc etc..när det är som värst).
 
Släppt ut hästar, mockat hagar och stall, fyllt vatten överallt och hö innan det blev för varmt ute. Öppnat upp hela stallet så det ska blåsa rakt igenom 😅

Hästarna var nöjda med att kom ut strax efter sju, lagom varmt enligt dem. Sen håller det mest till i skogen framåt lunch. Nu kaffe åt mig, får se om jag orkar åka ned på travet är ju stekande sol så tycker lite synd om hästarna som ska tävla idag. Dåligt med skugga där nere.
 
Älskar att det varma vädret enligt nuvarande prognos ska hålla i sig ända till 3/7 🥰

Screenshot_20220625-101008_Chrome.jpg

Jag älskar sol och värme, frodas och trivs som bäst i sånt här väder och nu med inflammerade revbensmuskler i hela bröstkorgen och avslitet broskfäste och instabila revben, så är värmen än mer välgörande 🤗
 
Vädrade i morse men nu är fönstren bommade och gardinerna för.
Är för varmt inne ändå men det går.
Hade velat haft en ac men ekonomin tillåter inte det.
Så fläktarna går för fullt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
96 97 98
Svar
1 940
· Visningar
57 072
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 540
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 341
Svar
2 006
· Visningar
69 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp