Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute och skrubbat/polerat strålkastarna. Vill försöka - för typ tredje/fjärde året i rad - slippa den förmodligen rätt hiskeliga kostnaden att byta strålkastare.... :nailbiting: Imorgon tänkte jag tvätta hela bilen - och ge strålkastarna ytterligare en omgång :up: !

Nu dricker jag lite vin och kopplar av en stund igen.... Tvätten ser torr ut redan. Inte undra på - den hänger ju där ute som i en hårfön :D !
 
Men nej, lider med dig ❤️ Jag tycker som sommar men i lagom mängd det här är för varmt för min del. Man kan inte göra någonting för man orkar inte.

Vi får runt 35-40 grader i köket där solen ligger på hela eftermiddagen.
I mitt hus finns någon som har silverfärgade ”plattor” innanför fönstren när solen steker. De reflekterar säkert bort mycket av värmen. Kan det vara nåt för er?
Vet tyvärr inte vad de kallas.
 
Idag var det en sorglig dag att vakna upp till i Oslo. Mina/våra tankar går till de omkomna, skade och deras anhöriga och vänner.

Pride skulle ha firat att i år är det 50 år sedan manlig homosexualitet blev avkriminaliserad i Norge. Paraden i Oslo centrum är avlyst. Synd, jag kunde ha tänkt mig att delta.

Jag lyser fred över de döda och sänder varma tankar till alla som var i närheten.

💜💘💖
 
Har varit ute och skrubbat/polerat strålkastarna. Vill försöka - för typ tredje/fjärde året i rad - slippa den förmodligen rätt hiskeliga kostnaden att byta strålkastare.... :nailbiting: Imorgon tänkte jag tvätta hela bilen - och ge strålkastarna ytterligare en omgång :up: !

Nu dricker jag lite vin och kopplar av en stund igen.... Tvätten ser torr ut redan. Inte undra på - den hänger ju där ute som i en hårfön :D !
Det fungerar jättebra att gnugga med tandkräm! Fick mig igenom några besiktningar med gamla bilen med den metoden :laugh:
 
På väg till landet. Lagom mycket packning osv. Lagom pigg efter att typ flytta i 30 grader. Men! Nu är det semester!

8E4FF2EB-4C74-4663-BAB9-7F29E0F55187.jpeg
 
Chefen sa att jag inte "får" stå och kyla mig med isflaskan och dyl. Det ser inte bra ut inför kunderna men alltså jag måste ju få svalka mig i den olidliga värmen i huset! Flera kollegor och kunder klagade på att vi har fruktansvärt varmt! Två min senare kom ett par kollegor: "vi har en present till dig" åhhhh ac underlättade helt klart!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
95 96 97
Svar
1 931
· Visningar
56 745
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 537
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 341
Svar
2 006
· Visningar
69 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp