Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på vad jag ska köpa för något att bjuda mamma på när jag kommer och hälsar på katten. Sist fixade jag en pizza till när hon kom hem :D Hon vill alltid hålla på och betala tillbaka hälften och ha sig men hon hjälper mig ju för sjutton med katten och skjutsar mig hem en gång i veckan. :heart Vägrar ta emot pengar då.
 
I bland tror jag katter förstår bättre än man tror. Mamma hade flaggat om att katten haft något som irriterat örat sedan söndags. Jag kom hem till katten och tittade och luktade i öronen och sa "är det kli i örat?" Varpå katten travar iväg och sätter en tass på högen med microfibertrasor (som vi brukar använda för att torka ur öronen)

När öronkliet var fixat travar katten vidare in till köket. Får mat. Hoppar sedan upp på köksbordet och sätter tassen på astmamedicin.

Bra att hon kommunicerar så bra men jag blir ju nervös att jag missat någon gång när hon försökt säga något 😅 :love:
 
I bland tror jag katter förstår bättre än man tror. Mamma hade flaggat om att katten haft något som irriterat örat sedan söndags. Jag kom hem till katten och tittade och luktade i öronen och sa "är det kli i örat?" Varpå katten travar iväg och sätter en tass på högen med microfibertrasor (som vi brukar använda för att torka ur öronen)

När öronkliet var fixat travar katten vidare in till köket. Får mat. Hoppar sedan upp på köksbordet och sätter tassen på astmamedicin.

Bra att hon kommunicerar så bra men jag blir ju nervös att jag missat någon gång när hon försökt säga något 😅 :love:
Älskar kommunicerande djur! :heart

De är bättre än så många människor på det...... *absolut ingen alls speciell person i mitt liv borde känna sig träffad* /s :banghead::rolleyes:
 
Är helt slut, tåget hem från jobbet var inställt från jobbet och vidare söderut. Bussersättning som fick vänta in ankommande tåg som var försenat. Skulle varit hemma 17:00 isch. Hemma nu och går hemifrån 05:00 på morgonen :meh:
Totalt gått 1,12mil enbart på jobbet man blir rätt mör på kvällen haha
 
I bland tror jag katter förstår bättre än man tror. Mamma hade flaggat om att katten haft något som irriterat örat sedan söndags. Jag kom hem till katten och tittade och luktade i öronen och sa "är det kli i örat?" Varpå katten travar iväg och sätter en tass på högen med microfibertrasor (som vi brukar använda för att torka ur öronen)

När öronkliet var fixat travar katten vidare in till köket. Får mat. Hoppar sedan upp på köksbordet och sätter tassen på astmamedicin.

Bra att hon kommunicerar så bra men jag blir ju nervös att jag missat någon gång när hon försökt säga något 😅 :love:

Megara kommunicerar extremt väl. Särskilt när det gäller mat :meh:

Fö känner jag mig bättre så ska stoppa in fläskkarrén i ugnen. Försökte förklara på ett annat forum att jo, pork tenderloin med prunes är faktiskt mycket gott :rofl:
 
Topp trearna verkar mest skriva ut hela böcker. Jag antar att det används för undervisningen men det känns lite underligt att man ska behöva skriva ut hela böcker på det sättet när man lätt kan scanna in dem och dela ut på det viset. Eller att man plockar ut de delar ur boken man behöver för undervisningen, tvivlar på att en hel bok används särskilt ofta.
Kan det vara så att personen inte har förstått det här med scanner? 😇 En otroligt förvirrad lärare på universitetet trodde att hen först var tvungen att kopiera sidorna för att sen skicka in de kopierade sidorna och scanna in. 😂🙈
 
Sitter på tåget ut ur GBG och det är då tydligt hur mycket bättre infrastrukturen och den allmänna kommunikationerna är här!

Påminns också om.hur fint Göteborg är - bodde här som litet barn och flyttar jag tillbaka till Sverige blir det nog här jag landar!
 
Jag lyckades övertala barnet att rida i ridhuset :D
Nu ska jag duscha och sen ska vi äta kvällsmat: köttbullar med lingonsås och kokt potatis :d

20220927_174208.jpg
 
Oh dear. Pappa fick ju åka in till sjukhuset vid tolv idag och klockan är snart åtta på kvällen, de är fortfarande där.
Han behövde inte sys utan kollades över strax före fyra, men läkaren tyckte att han skulle röntgas för säkerhets skull.
Vilket skulle ske klockan fem.
Sedan halv sju.
Har inte hört något sen dess :nailbiting::cautious:

Bäst att inte bli skadad eller sjuk, man hinner ju bli frisk under väntetiden 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 925
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 560
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 305
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp