Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började dagen i gymmet. Förutom det har jag matat djur, startat dammsugaren och fått iväg ungar till bussen. Nu har jag snart jobbat i en timme. Behöver fylla på kaffe och sen ta tag i nästa arbetsuppgift :)
Riktigt gråväder med lite regn idag. Blir inte riktigt ljust känns det som.
 
Behöver man mössa/halsduk i Göteborg/trestadsområdet i nuläget?
Ser att väderrapporten säger kring 12 grader, men varit länge den jag var i den delen av världen, vet inte om havsklimatet gör det rått?

Flyger med väldigt lite bagage, så vill inte släpa med mig om det ej behövs, men likväl vill inte frysa!
 
Behöver man mössa/halsduk i Göteborg/trestadsområdet i nuläget?
Ser att väderrapporten säger kring 12 grader, men varit länge den jag var i den delen av världen, vet inte om havsklimatet gör det rått?

Flyger med väldigt lite bagage, så vill inte släpa med mig om det ej behövs, men likväl vill inte frysa!
Jag har inte mössa än, har knappt använt jacka heller än.
 
Behöver man mössa/halsduk i Göteborg/trestadsområdet i nuläget?
Ser att väderrapporten säger kring 12 grader, men varit länge den jag var i den delen av världen, vet inte om havsklimatet gör det rått?

Flyger med väldigt lite bagage, så vill inte släpa med mig om det ej behövs, men likväl vill inte frysa!
Tydligen behöver man det i vissa hem i Skåne så då kan du ju tänka dig ute...
 
Vad star UNT for?



Om sovrumsdorren ar stangd sa blir det inte sa farligt. Vi har oppet fonster i sovrummet och kor varme i hela huset da vi inte kan stanga av ett rum. Den varme som kommer ut i sovrummet slapps till viss del ut, men lite stannar kvar sa det ar aldrig for kallt utan precis lagom att ligga ihopkrupen under ett fluffigt duntacke.
Uppsala Nya Tidning
 
Behöver man mössa/halsduk i Göteborg/trestadsområdet i nuläget?
Ser att väderrapporten säger kring 12 grader, men varit länge den jag var i den delen av världen, vet inte om havsklimatet gör det rått?

Flyger med väldigt lite bagage, så vill inte släpa med mig om det ej behövs, men likväl vill inte frysa!
Du klarar dig lätt utan mössa. Men det regnar!
 
Hade en skum dröm. Jag blev sjuk i något, med snuvliknande symptom (plus en märklig icke möjlig kroppslig symptom) och föll tydligt ut och ur medvetslöshet. Först var jag hemma (med saker som hände i familjen som iofs gjorde mig rätt säker på att det bara var en dröm) men ju mer jag föll ut och in i medvetslöshet med allvarlig febrig yrsel så blev ju familjen orolig och jag missade saker som hade hänt då tiden hade passerat. Men jag var alldeles för upptagen av att typ ... överleva?
Sedan så hamnade jag på något ställe som uppenbarligen var för långtidsbehandling för sjuka, hade ögonblick då jag var mera medveten och de försökte kommunicera till mig vad som pågick (med hjälp av tolk). Fick även massage för att hjälpa hålla igång kroppen och luska ut vad som var fel typ.

Erm. Ja. Lite märklig dröm. Men samtidigt var jag rätt lugn ändå, jag var alldeles för upptagen för att hinna bli orolig eller få ångest. Låg på mage i drömmen och vaknade liggandes på rygg med armarna över huvudet. Kroppen kändes rätt tung, men samtidigt så uppskattade jag att jag kunde röra på kroppen utan att bli utmattad som i drömmen.


Nej, jag har inte haft covid :cautious: men nu när jag tänker på det så är det väl något som min hjärna kom upp med.
Märkligt dock.
 
Äsch den kostar ändå typ 300 öre per kWh denna månad (om man har volymvägt rörligt pris). Men kör på, just nu skapar man inga effektbrister som driver upp priset genom att gno lite extra i bastun!
Exakt, lite så jag tänker. Försöker hålla nere förbrukningen när det är dyrt trots att vi inte har timpris. Om man använder mer när det är billigt så köps det in mer när det är billigt, enkelt förklarat. Sen inser jag såklart att min förbrukning är en droppe i havet, men då känns det iaf som att man gör något för att förbättra situationen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
71 725
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 997
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 888
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 833
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp