Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo precis sådana, men roa ungarna kan de säkert göra också tänker jag. Det finns ju inte så många getter att klappa eller manar att fläta nuförtiden, och den kände sig kanske lite ensam ute på parkeringen. :D
Nu tänker jag mig såna där små gårdstomtar som förr i tiden bodde på gårdarna som låg i Stockholm. De var väl för vresiga för att flytta och har istället adopterat höghusen som sina gårdar istället :idea: Ibland har en tomte hand om ett helt kvarter, då det är samma mark som en gård låg på för länge sedan.
Det finns fortfarande djur, både husdjur och vilda djur som lever i skuggan i staden. Särskilt råttor, tomten ser till att mata dem så att de inte rör sig djupare in i husen och förstör egendomen :up:
@tornblomma och hennes grannar måste ha glömt att mata sin tomte, eller ha en extra vresig sådan :cautious: det finns ju personligheter även bland tomtarna...
Tomten håller även hundar som är ensamma hemma sällskap och får katterna att busa lite, särskilt på nätterna. (På dagen är de ju upptagna med hundarna!)
Eller hjälper/stjälper (:angel:) stressade småbarnsföräldrar med deras småbarn, uppenbarligen :D
Det finns mycket jobb kvar att göra! :up:
 
Har kuskat hit och dit hela veckan och hållit utbildningar lite här och där i landet. Hemma kl. 22.30 från en del av landet och upp nästa dag kl. 5 för att åka till en annan del, och sedan hemma igen vid 22.30. Har även kuskat två gånger till föräldrarna 20 mil bort. Min pappa är äntligen hemma från sjukhuset nu. Helt slut som artist. Jag fick till och med köra av vägen igår mitt på dagen för en kort tupplur innan jag kunde köra vidare.

Hela veckan har lördagen legat som en hägring framför ögonen: Långpromenad i skogen med hundarna, träna, dricka rökigt lapsang souchong till scones med fikonmarmelad och läsa en bok framför brasan.
 
Försöker väcka livsandarna. Huvudet är liksom fullt med snor och så har jag träningsvärk efter gårdagens lugna (men effektiva) pass med PT 😅

Plan idag är att snygga till huset, barnets rum är lite prio och sen hämta in en julgran (har egna). Ev besök på julmarknad i krokarna. Skulle behöva köra till Granngården och köpa hönsmat, strö och en till vattenautomat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
621
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 800
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 864
Senast: Glimra
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 365
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp