Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag promenerade jag in till stan för att köpa fler stickmarkörer och sedan gå på lite julmarknad på Gustav Adolfs torg. Svängde även förbi Triangeln för att köpa lite komplettering till virkning samt någon julklapp. Det blev mycket gång idag, gissar att det blev upp till någon mil innan jag tog hjälp av lokaltrafiken för att komma hem igen. Nu har jag landat i soffan med elfilten igång och en stor kopp te.
 
Ska snart sätta på TVn. En lättsam romantisk julkomedi kan väl passa. Samtidigt tänkte jag försöka fortsätta min research kring hur det kunde tänkas se ut och gå till på en biograf år 1914. Mitt bokpar ska gå och se en journalfilm (om kriget).

Såg nu att du bestämt dig för Zita.
Finns många vackra gamla biografer i Sthlm.
Kolla lokalen som nu är restaurang L’Avventura! Vackra originalmålningar! Dock 20-tal.

7DE322FB-9590-4374-9653-E0B6F4ACB289.jpeg


Bio Capitol är en annan lokal som forfarande är biograf! Också den från 20-talet.
 
Såg nu att du bestämt dig för Zita.
Finns många vackra gamla biografer i Sthlm.
Kolla lokalen som nu är restaurang L’Avventura! Vackra originalmålningar! Dock 20-tal.

Visa bifogad fil 107002

Bio Capitol är en annan lokal som forfarande är biograf! Också den från 20-talet.
Så vackert :) ! Ja, nej, 20-tal får det ju inte vara för då påpekar säkert någon historienörd att detaljerna i boken är fel.... Men det är tur att jag inte skriver deckare. Herregud som deckarförfattare våndas över att få alla detaljer rätt kring polismetoder, osv..... :nailbiting: Personligen är jag nog en rätt okritisk läsare. Så länge handlingen är intressant och känns trovärdig hänger jag inte upp mig på att faktakolla minsta detalj :) !

Kan lägga till att jag av någon anledning tyckte att 1890-talet var lättare att hantera. 1914 känns mycket besvärligare att hitta "ordentlig" info om hur saker och ting såg ut och uppförde sig....
 
Nu har jag atit frukost, fixat med hundar, och ar redo att kla klart granen och gora klar ovrig julpynt inne medan Maken gor klart ute.

Jag kan forresten meddela att "Tater Tot" nu har visat sig vara en ordentlig avfalling fran alla Mallar. Jag hade en bit oxfile och en "anda", den harda delen, av asparagus, och gissa vilken han valde? Asparagus! :confused: Jag visste ju att han gillade asparagus, men det har ar ju lite lojligt😂

A andra sidan valjer Princess Diva alltid en servett, eller hushallspapper fore ett kyckling ben eller liknande. Och i gar valde hon att benhart halla kvar i det sista paronet som foll ner fran toppen av tradet och absolut inte vilja byta det mot en "bully stick". 🧐

Jag undrar vart varlden ar pa vag ... men kanske jag bara har erbjudit dem allt for manga gronsaker? Dock inte papper. Aldrig papper.😂
 
Nu har jag atit frukost, fixat med hundar, och ar redo att kla klart granen och gora klar ovrig julpynt inne medan Maken gor klart ute.

Jag kan forresten meddela att "Tater Tot" nu har visat sig vara en ordentlig avfalling fran alla Mallar. Jag hade en bit oxfile och en "anda", den harda delen, av asparagus, och gissa vilken han valde? Asparagus! :confused: Jag visste ju att han gillade asparagus, men det har ar ju lite lojligt😂

A andra sidan valjer Princess Diva alltid en servett, eller hushallspapper fore ett kyckling ben eller liknande. Och i gar valde hon att benhart halla kvar i det sista paronet som foll ner fran toppen av tradet och absolut inte vilja byta det mot en "bully stick". 🧐

Jag undrar vart varlden ar pa vag ... men kanske jag bara har erbjudit dem allt for manga gronsaker? Dock inte papper. Aldrig papper.😂
Om min hund hade fått välja mellan kaka/våffla och en köttbit är jag inte helt säker på vilket han skulle ta först faktiskt. Han är en riktig sockergris... :D
 
Precis när vi skulle åka till ridskolan för andra gången idag ringde syster, hennes häst kom in från hagen med väldigt svullet framben. Så jag lämnade A på ridskolan och körde vidare på en gång. Tack och lov så var senorna torra och oömma, bara senskidorna fyllda så hon har nog slagit på sig själv helt enkelt. Blev bättre att kyla.
 
Snart dags för födelsedagsmiddag på restaurang! 🤩 Betydligt mindre än förra året men då fyllde jag jämnt, så nu önskade jag mig "bara" middag på en annan restaurang och gästerna slipper köpa presenter - "bara" betala åt sig själva och ta med en tom mage :D mamma erbjöd sig dock att betala åt mig ändå 🥰
(Det är imorgon som är min riktiga födelsedag men då en lördag passade bättre så körde vi på det :up:)
Har jag missat din födelsedag kanske? Grattis i så fall! 🥳🎈🎁🎂
 
Så vackert :) ! Ja, nej, 20-tal får det ju inte vara för då påpekar säkert någon historienörd att detaljerna i boken är fel.... Men det är tur att jag inte skriver deckare. Herregud som deckarförfattare våndas över att få alla detaljer rätt kring polismetoder, osv..... :nailbiting: Personligen är jag nog en rätt okritisk läsare. Så länge handlingen är intressant och känns trovärdig hänger jag inte upp mig på att faktakolla minsta detalj :) !

Kan lägga till att jag av någon anledning tyckte att 1890-talet var lättare att hantera. 1914 känns mycket besvärligare att hitta "ordentlig" info om hur saker och ting såg ut och uppförde sig....

Antar att du kollar Stockholmskällan? Finns mkt där
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
624
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 037
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 978
Senast: Glimra
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 385
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp