Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är jag trött. Vilket är som vanligt. Det ska bli skönt med en hel veckas ledigt. Ska försöka att bara göra ”nödvändiga” saker på jobbet idag, inte så mycket extra. Har en huvudvärk som inte är jättefestlig. Och så jobbar min mentor sin sista dag hos oss idag. Jag orkar egentligen inte riktigt tänka på det.
Det är ett allmäntillstånd här med just nu, denna trötthet. Men så jobbar/har jag jobbat mycket v. 51-2. sedan blir det lite lugnare veckor samt en ledig tack och lov.

Hoppas du blir piggare av ledigheten.
 
Är sjukt frustrerad å en väns vägnar och önskar jag bara kunde ta hit hennes ponny och ta hand om den för en billg penning.
Men lite ung för min lilla flock och jag har inte grovfoder hemma till mer än så.

Jobbigt för henne när den lösningen som hon trodde fanns ändras fram och tillbaka efter dagsform på den i andra änden 🙈.
 
Jag har hittat en bra städfirma till mamma (dvs en som hon är nöjd med) och hon har efter övervägande och velande äntligen okejat att de ska städa var tredje vecka (nåväl, det kanske blir varannan vad det lider). Så glad över det! Städning är numer lite övermäktigt för henne och hon har mått så dåligt av att inte orka hålla städat hemma, anklagat sig själv, dragit sig från att ta hem folk osv. Lilla mamman. :heart

I övrigt får jag besök av en vän snart. Vi har inte setts på 1,5 år tror jag. Längtar! God mat planerad.
 
Tänkte jag skulle ta min häst själv idag. Plockade upp honom och hans polare i hagen innan jag gick in i stallet. Så hade övriga på gården redan mockat och fixat mat till min pys. Gulliga! ❤️
Så han fick lite morötter och jag gick hem och fortsatte vila.
 
Den här dagen gick också fort. Eller, ja, den är ju inte slut ännu... Hittade lutfisk till bra pris igår, så idag har jag varit hos föräldrarna och ätit lutfisk, kokt potatis, vit sås, senap och brysselkål (gröna ärtor var slut, men den här varianten gick precis lika bra :) ) :d . Sedan kom jag hem, matade hästar och gick en lite längre promenad med hunden (den i morse blev kort pga ösregn). Och nu sitter jag här med min släktforskning... :)
 
Dimsynen har lagt sig och jag ska inom kort gå på bio!
Bokat på bion runt hörnet (20-tals gammalt biopalats) där man kan dricka bubbel och chilla i lite bekvämare stolar osv.
Tyvärr pissväder ute så inte så taggad på promenaden dit även om den är kort.
 
Kravlade mig iväg hyfsat tidigt i morse och shoppade mat och godsaker inför nyår, systemet klarades av igår efter jobbet, riktigt nice att bara glida in med en kundvagn, plocka det jag vill ha och sedan rulla igenom utan kö på systemet och självscanningen på CG. Ett kort pitstop på Lidl för att köpa grönsaker och ett kort stopp på ICA på vägen hem.

Nyss hemkommen från hästarna. Ska röja stall och boxar i morgon så de får komma in sedan både i morgon och torka upp lite men framförallt i god tid innan nyår. Hoppas det blir dåligt fyrverkeriväder nyårskvällen. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
34 850
Senast: Squie
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 491
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 333
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp