Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snön och ovädret i torsdags har helt förändrat landskapet här, massor av träd har knäckts och det är rena äventyret att röra sig utomhus.

Man vet att man bor längst ut på fraktalen när äldsta dottern kom igår för julfirande och var tvungen att röja undan och kryssa fram med sin lilla bil på vägen genom bergspasset, hon sade att det hade format sig vackra ”portaler” över vägen på flera ställen där man knappt kom under. Välkommen till Narnia!

Ingen annan har sett det (vi har inte rört på oss alls utanför sen i torsdags) men för att sopbilen ska komma imorgon lär jag behöva röja - de är nog inte lika positiva till den smått fantastiska och unika upplevelsen. Kanske mest för att en sopbil inte kan komma igenom alls.
Men rätt vackert ändå. Tyvärr måste naturens konstinstallation tas ned.

IMG_6227.jpeg
 
Se där
Mulet och oplogat.
Efter att ha tittat till tre svårflörtade katter skulle jag åka hemåt.

Såg inte gatan men siktade på leden utanför. Siktade snett så nu står pegutten med två hjul i tjock snö mellan gata och cykelbana. Körde väl runt 15 km i timmen men lössnö suger fast bra. Bara att knata tillbaka till huset.

Bärgare beräknas om tre timmar ungefär... Så här siter jag i tomt hus och ska fördriva tiden. :up:
 
Se där
Mulet och oplogat.
Efter att ha tittat till tre svårflörtade katter skulle jag åka hemåt.

Såg inte gatan men siktade på leden utanför. Siktade snett så nu står pegutten med två hjul i tjock snö mellan gata och cykelbana. Körde väl runt 15 km i timmen men lössnö suger fast bra. Bara att knata tillbaka till huset.

Bärgare beräknas om tre timmar ungefär... Så här siter jag i tomt hus och ska fördriva tiden. :up:
Du har ingen granne med bil och en bogserlina? En liten pegutt brukar vara en piece of cake att få upp på banan igen.
 
Har gjort mig i ordning och väntar på att det ska bli dags att göra det sista (ta fram Janssons som vi ska ha med och ge katten mat). Tittar på schabrak och längtar efter att ha häst igen.
 
Du har ingen granne med bil och en bogserlina? En liten pegutt brukar vara en piece of cake att få upp på banan igen.
Tyvärr inte hemma I byn utan i en näraliggande stad, strax utanför ett litet villaområde. De enda "riktiga" fordon jag vet om befinner sig för långt bort.

Jag är från landet. Bogserlina, startkablar spade och varselväst är standardutrustning ju.

Hemma hade det inte varit några bekymmer alls :) Uppe på ett kick.
Alla dessa stadens nackdelar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
989
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 493
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 810
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 206
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp