Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr inte hemma I byn utan i en näraliggande stad, strax utanför ett litet villaområde. De enda "riktiga" fordon jag vet om befinner sig för långt bort.

Jag är från landet. Bogserlina, startkablar spade och varselväst är standardutrustning ju.

Hemma hade det inte varit några bekymmer alls :) Uppe på ett kick.
Alla dessa stadens nackdelar...
ring på ett hus och fråga om hjälp?
 
Funderar om jag ska köpa den här? 🤔

1703509552910.png
 
Visa bifogad fil 135318

Båda björkarna har vikt sig som två perfekta bågar över vägen och frusit fast med topparna på precis andra sidan vägen och bildat en perfekt portal för personbilar (mindre perfekt för sopbilar). Magi.

Vägen till stallet och nu har vi igen strömlöst hemma men ström i stallet; ofta betydligt stabilare....
 

Bifogade filer

  • 20231225_125807.jpg
    20231225_125807.jpg
    431,6 KB · Visningar: 28
Sååå skönt med lång sovmorgon och sova ut 🥰. Sen mysigt med juldagsfrukost med morgonkaffet i de nya fina julmuggarna vi fick igår (har inga sen innan) och se bakom kulisserna till årets Trolltider och originalet 😊. Sen till stallet vilket ju visade sig vara lite lätt hinder på vägen 😄. Juldagsvila åt pållan och både hon och kompisen fick varsin julmorot 🥰.
 
Sitter här och försöker förmå mig att äta lite gröt. Mår inte bra alls. Vet inte vad som är fel, men det svider och irriterar i huden och i kroppen, huvudet värker och jag fryser som tusan. Har suttit i sedan i natt, omväxlande svettig och frusen, stickande känsla i kroppen, illamående, huvudvärk och viss yrsel. Tur att det kommer när jag ändå är ledig i och för sig, men behöver få återhämtning istället för att vara sjuk.

Har varit ute med hunden och visst tycker vi båda två att det är kul i snön, men just i dag är det jobbigt, men han älskar det och har rullat sig flera gånger i dag. Glad hund!

Känns ovant att inte jobba en måndag!
 
Sitter här och försöker förmå mig att äta lite gröt. Mår inte bra alls. Vet inte vad som är fel, men det svider och irriterar i huden och i kroppen, huvudet värker och jag fryser som tusan. Har suttit i sedan i natt, omväxlande svettig och frusen, stickande känsla i kroppen, illamående, huvudvärk och viss yrsel. Tur att det kommer när jag ändå är ledig i och för sig, men behöver få återhämtning istället för att vara sjuk.

Har varit ute med hunden och visst tycker vi båda två att det är kul i snön, men just i dag är det jobbigt, men han älskar det och har rullat sig flera gånger i dag. Glad hund!

Känns ovant att inte jobba en måndag!
snön? Här är det gröna gräsmattor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
989
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 493
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 810
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 206
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp