Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambons scrollande ledde till att han såg den här bilden. Och sa att det är lite som när jag har PMS. Kan faktiskt hålla med. Har varit lite väl mycket vithaj när jag nu också har mancold.. 😅🦈
IMG_7776.jpeg
 
Brorsdottern önskar sig följande i julklapp:

1. "Ett kort som vuxna har" (okej min bror finansmannen bör nog ta ett snack med henne 😅 )
2. Gucci (hoppas att hon ej menar hela företaget 😅 är nog illa om hon menar en produkt från sagda märke. MEN denna kanske löser sig om hon får nummer 1 på önskelistan :p )
3. Rosa hår (well.welll..... ;) )
4. Ett likadant skåp som i Narnia (skåpet är kanske minsta problemet, funktionen lite mer knepigt)
5. Ett trollspö (samma problem som ovan antar jag)
 
Känner mig sjukt nöjd över att 3 av mina 4 amaryllisar har knoppar i olika stadier.
En slår nog ut inom kort (dubbelstänglar, stängel 2 ligger lite efter), nr 2 (också dubbelstänglar) ligger nån vecka efter, den tredje kikar en knopp fram på och den fjärde är än så länge knopplös, men vid liv :up:

20231218_195710.jpg
 
Brorsdottern önskar sig följande i julklapp:

1. "Ett kort som vuxna har" (okej min bror finansmannen bör nog ta ett snack med henne 😅 )
2. Gucci (hoppas att hon ej menar hela företaget 😅 är nog illa om hon menar en produkt från sagda märke. MEN denna kanske löser sig om hon får nummer 1 på önskelistan :p )
3. Rosa hår (well.welll..... ;) )
4. Ett likadant skåp som i Narnia (skåpet är kanske minsta problemet, funktionen lite mer knepigt)
5. Ett trollspö (samma problem som ovan antar jag)
När vi var på familjeresa tyckte ena ungen i familjen att ”men vaddå?! Det är ju bara att använda kortet!” När ngt var skiiitdyrt. Hon hade inte insett att pappa betalar iaf. Det var liksom kort-feerna från Narnia som stod för kalaset. 😅🪄🧚
 
Brorsdottern önskar sig följande i julklapp:

1. "Ett kort som vuxna har" (okej min bror finansmannen bör nog ta ett snack med henne 😅 )
2. Gucci (hoppas att hon ej menar hela företaget 😅 är nog illa om hon menar en produkt från sagda märke. MEN denna kanske löser sig om hon får nummer 1 på önskelistan :p )
3. Rosa hår (well.welll..... ;) )
4. Ett likadant skåp som i Narnia (skåpet är kanske minsta problemet, funktionen lite mer knepigt)
5. Ett trollspö (samma problem som ovan antar jag)
tycker Gucci verkar vara en ytters rimlig present! Du får prata med Kering för att få ett rimligt pris.
 
Brorsdottern önskar sig följande i julklapp:

1. "Ett kort som vuxna har" (okej min bror finansmannen bör nog ta ett snack med henne 😅 )
2. Gucci (hoppas att hon ej menar hela företaget 😅 är nog illa om hon menar en produkt från sagda märke. MEN denna kanske löser sig om hon får nummer 1 på önskelistan :p )
3. Rosa hår (well.welll..... ;) )
4. Ett likadant skåp som i Narnia (skåpet är kanske minsta problemet, funktionen lite mer knepigt)
5. Ett trollspö (samma problem som ovan antar jag)
Hon har uppenbart hittat denna meme-mall och räknar kallt med antingen ett ”vuxenkort” eller en Gucciväska (du kan hjälpa @MJLee att bli av med sin kopia?).

IMG_1300.jpeg
 
Halsfluss?

Den varianten hade jag för ngn vecka sedan. Virus-varianten.

Just det, det hade jag faktiskt inte tänkt på eftersom sista gången jag hade det var när jag var tonåring. Har något svagt minne att jag kunde äta penicillin mot det, men det var kanske när den var bakteriell?

Edit: När jag tänker efter så snörvlar jag och hostar och det kliar i öronen - vilket det alltid gör när jag är förkyld. Så kanske inte halsfluss.
 
När vi var på familjeresa tyckte ena ungen i familjen att ”men vaddå?! Det är ju bara att använda kortet!” När ngt var skiiitdyrt. Hon hade inte insett att pappa betalar iaf. Det var liksom kort-feerna från Narnia som stod för kalaset. 😅🪄🧚

Min tantpolare var likadan, hon var dock 90 plus ;)
Minns när jag skulle köpa en morgonrock till henne och hon gav mig sitt kort för att utföra inköpet. Hon hade en rad krav och jag hamnade på NK. Hittade en morgonrock som fyllde alla kraven. Den kostade dock typ 4 papp, så jag ringde henne och bara "ska jag köpa den, har du cash på kontot"? Hon bara "vad menar du"?
Jag upprepade "ja alltså finns det pengar på kortet?"
Hon bara "det är väl därför man har ett kort, det finns alltid pengar på kortet"!!!

Oh lord :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
939
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 033
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 324
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp