Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har idag reflekterat över hur mycket jag kommer sakna vissa elever när de går vidare till gymnasiet. Fin känsla ändå, om än bitterljuv.
Också spontant fått höra från rektor att jag är väldigt uppskattad av eleverna på skolan, känns orimligt fint faktiskt. 🥹❤️

I övrigt svinont i tummen på höger hand, misstänker något slags inflammerat fäste. Hoppas på det iaf.
För min karastrofhjärna har redan fastslagit en skelettcancerdiagnos med tillhörande amputering. Samt börjat fundera kring hur jag ska få olika vardagliga situationer att fungera utan högerhand.
Ja herregud ja, sa jag att jag lider av blixtsnabb, men uppenbarligen lösningsfokuserad, kastrofhjärna? 🙈

Oh jösses nu är du ju nästan värre än mig 😅😁🤪. Ta det lugnt du, vet du med dig att du gjort nått med den, överansträngning? Hoppas det går över snart 🥰
 
Maken och Jag har just kommit hem fran en mycket god och trevlig middag pa "The Gain Station", en av stan's breweries. De gor de absolut basta Frensh Fries, Pommes, Whatever. Jag bestaller, "Burnt to a crisp, when you think they're done, run them as long again". Det fungerar sallan, men pa The Grain Station gor de faktiskt det Jag ber om och varje liten "frie" ar crispy pa utsidan och soft och "creamy" pa insidan. SA HIMLA GOTT!

Jag behover leta efter en ny bok innan jag lagger mig. I kvall behover Jag nagot bra som kan stoppa hjarnan fran att alta det som hande i morse. Snart ar det laggdags, tva glas vin (dar ett glas ar 25% av en flaska :grin:) bor gora att Jag kan sova.
 
Kikar på om jag ska boka en bussresa i maj redan nu eller avvakta till slutet av februari. Finns fördelar och nackdelar med båda besluten men främst bilens kommande utgifter som står i fokus
 
Kämpar av och till med att försöka få bort gallret ovanför - och ev ramen runt - min Keddy för att kunna komma till utrymmet ovanför den. Hur jag än googlar hittar jag inga monteringsanvisningar... Jag har lossat och plockat bort muttrar i ovankant och nu är gallret lösare, men går inte att plocka bort. Jag har också lossat muttrar i nederkant, men pga dåligt utrymme tror jag inte att jag kan ta bort dem. Notera att det här är ett galler som enligt hemsidan ska vara enkelt att montera. Mja....kanske om man vet hur man gör.... :meh:
 
Dricker kaffe och känner hur jag trivs i min lägenhet. Det är inte på nedervåning med uteplats, det är inget hus på landet men det fungerar där jag är just nu i livet. Så idag blir det att greja hemma för att se hur jag kan 'twista' till känslan mer med lite mer färg :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
18 19 20
Svar
380
· Visningar
10 139
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 294
Senast: Glimra
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 687
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp