Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma. Fick en liten chock eftersom det låg ett kravbrev från Bonprix. Fattade inte vad det handlade om, men tydligen har jag inte betalat returerna, vilket jag inte har fått någon information om.

Pratade med kundtjänst, la in betalning och slapp ränta och påminnelseavgift. Gör mig inte direkt peppad på att handla från dem fler gånger. Absolut att de har rätt att ta ut returavgift, inget snack om saken och bra eftersom det gör att folk inte sätter det i system att köpa och returnera av ren okynne, men bra om man får information.
 
Såg en häftig billack idag när jag körde hem från mitt läkarbesök, helt klart väldigt annorlunda. Hade gärna fått kolla på den på en parkering och inte när jag sitter och kör på en fyrfilig motorväg. 😅 Det liknade den här bilen, fast den här bilden kommer från nätet.

1713368258435.png
 
Helt slut. Intensiv dag på jobbet där jag inte har suttit många minuter. Rast var det inte tal om. Men det är ju inte så särskilt ofta och jag gillar att hjälpa till när jag kan.

Däremot fick jag en rejäl ”käftsmäll” när en kompis (som jobbar i en annan del av skolan)var i ”min” del och hen berättade om ett trist sjukdomsbesked. FUCK cancer….😢
 
Hemma. Fick en liten chock eftersom det låg ett kravbrev från Bonprix. Fattade inte vad det handlade om, men tydligen har jag inte betalat returerna, vilket jag inte har fått någon information om.

Pratade med kundtjänst, la in betalning och slapp ränta och påminnelseavgift. Gör mig inte direkt peppad på att handla från dem fler gånger. Absolut att de har rätt att ta ut returavgift, inget snack om saken och bra eftersom det gör att folk inte sätter det i system att köpa och returnera av ren okynne, men bra om man får information.
Jag har haft exakt samma problem med dem. De informerar inte om avgifter och fakturor i tid.
 
Pratat i 3 timmar med kompisen varav halva tiden om en gravsten. Väldigt annorlunda gravsten och hon ville veta min åsikt.

Nyss kommit hem från gymmet. Idag gick träningen ok.
 
Jag unnade mig sovmorgon och fick tårtfrukost IOM att jag fyller år och ÄLSKAR tårta. Känns lite tungt att ge sig ut och jobba hästar nu med den har tårt-paltkoman som fortfarande sitter i. 😅
Sambon är och köper havskräftor som jag ville ha ikväll. 😍
Ett stort Grattis
 
Var precis ute på en kort promenad med sambon, vi behövde panikhandla lite i närmsta mataffären och det passade bra att rasta hundarna samtidigt. Men alltså, så kallt det var! Solen sken och jag tänkte att det skulle vara skönt ute, men icke! Nu är jag hemma och känner mig som en isbit. Det är säkert normalt för den här tiden på året, men jag vill ha värme nu!
jag vill ha värme nu!
- Red_Chili
- tanten
 
Har ätit middag, känner mig desperat efter godis och har nu kollat igenom varenda liten godisgömma hemma. Två små bortglömda godisbitar från ett påskägg och en liten(!) polkagrispinne hittades. Insåg nyligen att mitt godisätande gått helt över styr när jag tvingades sluta med en medicin pga för mycket negativa biverkningar, sååå för min egna hälsas skull handlar sambon nu. Jag går inte in i en mataffär, för då kommer jag ut med enorma mängder godsaker som äts upp i ett rasande tempo. Imorgon får jag ny medicin. Förhoppningsvis blir det lite lättare med allt då. Framförallt hoppas jag på att kunna sova hela nätter och må lite bättre både fysiskt och psykiskt.
 
Jag är piggare! Varit på kontoret idag och det var trevligt. Förutom då att mitt bord fortfarande inte kommit.
Har fått låna ett tillfälligt bord nu och alla som har passerat mitt rum bara "oj Törnis, vilket fint rokokobord du har!!!!"
Kämpa Törnis 😅

Blev vansinnigt sugen på råbiff på vägen hem från jobbet så jag hämtade en på en restaurang i närheten. Har tydligen järnbrist enligt läkaren så tänker att det är typ en medicinsk behandling jag utför nu 😅
 
Och nu upptäckte jag att det är soligt i en liten del av soffan! Jag har trott att vi aldrig ska få direkt solsken in i vardagsrummet, men nu blev det visst så :D Har känts lite deppigt med hela lägenheten i fel vädersträck, men det är nog bra det här ändå (och det kommer vara skönt i sommar att inte ha solen direkt på hela tiden).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 070
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 060
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp