Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är piggare! Varit på kontoret idag och det var trevligt. Förutom då att mitt bord fortfarande inte kommit.
Har fått låna ett tillfälligt bord nu och alla som har passerat mitt rum bara "oj Törnis, vilket fint rokokobord du har!!!!"
Kämpa Törnis 😅

Blev vansinnigt sugen på råbiff på vägen hem från jobbet så jag hämtade en på en restaurang i närheten. Har tydligen järnbrist enligt läkaren så tänker att det är typ en medicinsk behandling jag utför nu 😅

Rokoko är alltid rätt :up: :laugh: Själv kör jag på Swedish Grace till skrivbord :D
 
Hemma. Fick en liten chock eftersom det låg ett kravbrev från Bonprix. Fattade inte vad det handlade om, men tydligen har jag inte betalat returerna, vilket jag inte har fått någon information om.

Pratade med kundtjänst, la in betalning och slapp ränta och påminnelseavgift. Gör mig inte direkt peppad på att handla från dem fler gånger. Absolut att de har rätt att ta ut returavgift, inget snack om saken och bra eftersom det gör att folk inte sätter det i system att köpa och returnera av ren okynne, men bra om man får information.
Det står på följesedeln man får med paketet. Men håller med om att de kunde varav tydligare
 
Bra dag på jobbet trots APT🙄😇 i morgon blir det en lång dag, möte hela förmiddagen, lektion efter lunch och sen buss mot Stockholm och Dramaten med våra treor 🥰 Hem sent och på fredag blir det sent också eftersom vi ska ha avtackning för vår chef som slutar.
 
Försöker innehålla dottern på läktaren medan sonen spelar innebandy.
Alltså, jag vill ju ha aktiva barn men fasiken vad inrutad man blir av alla aktiviteter 🙄
Igår = dans
I morgon = simning
 
Känner mig hängig och less på allt. Behöver gå och handla men kommer säkert få skitont i rygg och ben så segar på det. Kanske går till närmaste affären (dyraste) bara.
Behöver hämta paket på apoteket också så måste ändå gå längre nån dag denna v helst.
Orkade inte träna idag pga sov för länge och hängig.
Håhåjaja. :(
 
Den här har tre vattenstationer som man skruvar in flaskor i istället för att man häller vattnet direkt i maskinen. Gängorna passar generella halvlitersflaskor.
Den har inte heller någon fuktmätare så jag får använda den jag har till spindlarna. Very basic, men den vänder i alla fall på äggen, tack och lov! :D
Jag vet inget om äggkläckningsmaskiner, men såg jurassic Park filmerna typ förra veckan och tänker ju därmed på de som finns i de filmerna. antar att den inte är lika stor kanske.... :D
 
Jag blev tokig på alla "evenemang" som appens admin arrangerade och skickade tiotusen mail och notiser om att jag avinstallerade ganska snabbt. Är inte ett smack intresserad att åka på dyr träningsresa med flera okända människor..
Jag gav det väl ett halvår, noll napp. Jag är väl för osocial. Hittade den av samma anledning som du sa, alla vänner har gått upp i barnbubblan och jag ville umgås utan barn.
Jag har appen sen flera år men har aldrig använt den. :laugh:
Alla där verkar vilja gå på tjejmiddagar i grupp, festa, dricka vin och en massa konstigt, så jag har inte ens skapat nån profil. Tror jag. Har inte orkat avregistrera mig och ta bort appen.
 
Hemma. Fick en liten chock eftersom det låg ett kravbrev från Bonprix. Fattade inte vad det handlade om, men tydligen har jag inte betalat returerna, vilket jag inte har fått någon information om.

Pratade med kundtjänst, la in betalning och slapp ränta och påminnelseavgift. Gör mig inte direkt peppad på att handla från dem fler gånger. Absolut att de har rätt att ta ut returavgift, inget snack om saken och bra eftersom det gör att folk inte sätter det i system att köpa och returnera av ren okynne, men bra om man får information.
En gång när jag beställde därifrån så var det för hög summa på fakturan. De påstod att jag hade en gammal skuld men vad det var för skuld visste de inte. Så jag betalade bara det jag köpt och undviker dem i fortsättningen.
 
Laddade ner en app för att kunna hitta nya tjejkompisar eftersom alla mina skaffar barn och slutar att leva för något annat än sitt barn. Har aldrig känt mig mer som en alien än jag läste andras presentationer. Folk vill träna, handarbeta, gå på loppis osv. Själv vill jag bara äta på restaurang typ. Gå på konsert. Gå på utställningar/museum. Vill sitta med en vän och gnälla och snacka skit över ett glas vin.
Jag kan så oerhört varmt rekommendera Ladies Circle isf. Det är det bästa jag någonsin har gjort. 😍
Opolitiskt, icke-religiöst och bara en massa tjejer som vill lära känna andra.
Finns över hela Sverige, eller ja stora delar av världen, så det bör finnas en klubb i närheten.
 
Ja du MÅSTE! Alltså, det här måste följas ju :D

Raptor är min favvodinos så sådana hade du ju fått kläcka :D
1713375146005.png


:angel::angel::angel:
 
Träffade transplantationsteamet idag. Jag är godkänd för transplantation av insulinproducerande öar!
:banana::banana:
Nu är det bara att vänta på samtalet som kallar mig till stora sjukhuset. Det kommer att ta några månader men jag har haft diabetes sen 1972 så några månader hit eller dit spelar liten roll.
Jag blir inte "botad" men kommer att få en väldigt mycket mer lättskött diabetes.

Själva sjukhusvistelsen blir lite jobbig dock. Kommer att behöva fasta helt ett antal dygn, bara dricka vatten.

Men den mest fantastiska delen är att jag slipper kortisonet!! Bort med tjocka kinderna och bort med hjärtklappningen.:love:
 
Träffade transplantationsteamet idag. Jag är godkänd för transplantation av insulinproducerande öar!
:banana::banana:
Nu är det bara att vänta på samtalet som kallar mig till stora sjukhuset. Det kommer att ta några månader men jag har haft diabetes sen 1972 så några månader hit eller dit spelar liten roll.
Jag blir inte "botad" men kommer att få en väldigt mycket mer lättskött diabetes.

Själva sjukhusvistelsen blir lite jobbig dock. Kommer att behöva fasta helt ett antal dygn, bara dricka vatten.

Men den mest fantastiska delen är att jag slipper kortisonet!! Bort med tjocka kinderna och bort med hjärtklappningen.:love:
Grattis! :)
... eller vad man nu säger? 😅
 
Lagar mat som snart är färdig. Är hungrig. Är förhållandevis rätt pigg ändå. Sov lite tidigare då jag i natt sov dåligt även om jag trots allt sov bättre än inget alls som natten före. Jobbade mina två timmar i dag, men hann inte med mer än skriva två diktat, hämta vatten, prata med en kollega och så ett aslångt APT som dessutom drog över en kvart på tiden. :) insåg att det är på måndag jag har lönesamtal. Och ska förklara för min chef varför jag ska ha högre lön. Svårt att motivera när jag varit sjuk så mycket, har fått för lite utbildning så jag släpar efter i vad jag anser mig borde kunna vid det här laget och att jag och kollegan inte är bästa vänner läggs på mig som mitt fel, för att jag dels inte pratar mer än nödvändigt med henne och ber andra om hjälp istället för henne=jag surar. Nej, skulle inte tro det (hon pratar ju inte med mig... men det är säkert mitt fel det med).

Spionen har fått sina promenader också och min syster har ringt och beklagat sig över att min son inte bidrar i hushållet (han är inneboende, de tyckte båda det var en bra idé). Är inte förvånad alls. Men rycker lite grann på axlarna för det är inte mitt problem.

Spionen ligger på sin "ö" (en rund matta han lägger sig perfekt på) och har koll på vad jag springer omkring och gör, och jag pysslar omkring med lite allt möjligt sådär försiktigt för att faktiskt inte ta ut mig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 065
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 060
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp