Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
<snip>
Alla som känner mig och spionen himlar med ögonen när jag säger att han fått en leksak och standardfrasen är "Har inte han alldeles för många leksaker REDAN?! Behöver han fler?!". Jag och spionen ställer oss frågan-kan man få för många lekisar??!! :eek: Och ändå har jag sorterat ut en hel sådan där stor ICA platskasse, sådan återanvändbar stor en, med lekisar till grannvovven :D :angel:

Tate har halva tomten fylld med leksaker ... Jag snubblar standigt pa "extra starka gummi leksaker" som ligger strodda overallt bade ute och inne. Men vad gor man? Han har alltid en i munnen, favoriten kan bytas beroende pa hur han kanner sig den dagen.
Allra, allra bast ar om mamma kastar den, sa nar man gar utomhus sa lagger han den en decimeter framfor fotterna ... och flyttar med vartefter man ignorerar. Lyckas man av misstag sparka till den sa den flyttar sig, 2 cm eller sa, ar lyckan fullstandig och han springer ett par arevarv med leksaken innan han lagger den framfor fotterna igen. :angel:
 
Tate har halva tomten fylld med leksaker ... Jag snubblar standigt pa "extra starka gummi leksaker" som ligger strodda overallt bade ute och inne. Men vad gor man? Han har alltid en i munnen, favoriten kan bytas beroende pa hur han kanner sig den dagen.
Allra, allra bast ar om mamma kastar den, sa nar man gar utomhus sa lagger han den en decimeter framfor fotterna ... och flyttar med vartefter man ignorerar. Lyckas man av misstag sparka till den sa den flyttar sig, 2 cm eller sa, ar lyckan fullstandig och han springer ett par arevarv med leksaken innan han lagger den framfor fotterna igen. :angel:
Lite som här, här ligger lekisar på balkongen också, men icke sådana extra gummi, stenhård, det ska vara mjukislekisar :D Han byter dem mot godis eller mot att gå ut på balkongen! Plötsligt när jag sitter här och skriver och tittar ner på golvet bredvid mig kan han ligga där med ett gäng leksaker bredvid sig! "Lyssnar" jag inte när han kommer med nr 1 så kanske det fungerar vart efter han hämtar nya ju :D

Mitt knäppa älskade spiondjur!! :heart :heart :heart I går var det fyra år sedan jag köpte honom. Att fyra år har gått så fort!

Vi har varit ute en sväng och jag äter en smörgås med leverpastej och har en med ost kvar att äta. Det är något ungerskt bröd, som jag köpte i affären. Och Jämtgårdsost tror den heter som jag köpte. Leverpastejen är snart slut, borde köpa det oftare för så gott det har varit på smörgåsar och knäckemackor faktiskt. Leverpastej med gurka på också. Saknar dock sky som danskarna har. Tänker på det varje gång jag tar leverpastej...

Ska fortsätta titta på döingserien, vet inget annat bra att se på, är lite uttråkad tyvärr.
 
Lite som här, här ligger lekisar på balkongen också, men icke sådana extra gummi, stenhård, det ska vara mjukislekisar :D Han byter dem mot godis eller mot att gå ut på balkongen! Plötsligt när jag sitter här och skriver och tittar ner på golvet bredvid mig kan han ligga där med ett gäng leksaker bredvid sig! "Lyssnar" jag inte när han kommer med nr 1 så kanske det fungerar vart efter han hämtar nya ju :D

Mitt knäppa älskade spiondjur!! :heart :heart :heart I går var det fyra år sedan jag köpte honom. Att fyra år har gått så fort!

Vi har varit ute en sväng och jag äter en smörgås med leverpastej och har en med ost kvar att äta. Det är något ungerskt bröd, som jag köpte i affären. Och Jämtgårdsost tror den heter som jag köpte. Leverpastejen är snart slut, borde köpa det oftare för så gott det har varit på smörgåsar och knäckemackor faktiskt. Leverpastej med gurka på också. Saknar dock sky som danskarna har. Tänker på det varje gång jag tar leverpastej...

Ska fortsätta titta på döingserien, vet inget annat bra att se på, är lite uttråkad tyvärr.
Jag orkade aldrig se hela serien, tycker den blev så tråkig på slutet när de började slåss inbördes mellan lägren. :o
 
Nej säger Pucken här hemma, för de gamla bits ju sönder, det behövs alltid flera leksaker :angel:
/Vovven med en korg överfull med leksaker. Några extremt, hrm, älskade. :angel:
Man behöver många leksaker, en för varje dag, tillfälle och väder och känsla och behov och form av mutning när man mutar matte!
/Spionen med överfull hundkorg med lekisar, som biter i sönder och matte syr ihop.... det verkar vara lite sticksigt med nålen för hon svär en del har jag hört, jag stänger dock av öronen så jag inte hör...
 
Ännu en som tar en tidig kväll idag! Har legat i sängen en dryg timme och ska strax stänga ner och sova tänker jag.

Trevlig men intensiv vecka på jobbet. Dumt att ligga precis på bristningsgränsen till för mycket stress så länge bara. Synd att min chef inte riktigt tar det på allvar bara. Hade ett rehab-samtal i onsdag pga upprepad kortfrånvaro och hon hade inställningen att vi nog skulle kunna rassla igenom det 🤨 Men jag körde ärliga vägen och beskrev hur jobbet påverkar mitt mående och hur illa det är med arbetsbördan nu, så hon blev nog lite ställd. Har inga höga förhoppningar dock, även om hon bokade en uppföljning. Har gett henne så många chanser de senaste åren att fånga saker och vara en riktig chef, men hon gör mig mest besviken..

Tur att jag har fantastiska kollegor som väger upp så det räcker och blir över ❤️
 
Jag orkade aldrig se hela serien, tycker den blev så tråkig på slutet när de började slåss inbördes mellan lägren. :o
Det håller jag med om, var bäst innan Negan kom in i bilden faktiskt. Har svårt för honom, inte i slutet, men där i början, en rälig person. Med honom och när de slogs så blev serien en helt annan, den tappade själva det som fångade mig och tydligen många med mig också. Vi som egentligen inte gillar zombisar, men som gillar serien ändå pga överlevnad och allt det.
 
Ännu en som tar en tidig kväll idag! Har legat i sängen en dryg timme och ska strax stänga ner och sova tänker jag.

Trevlig men intensiv vecka på jobbet. Dumt att ligga precis på bristningsgränsen till för mycket stress så länge bara. Synd att min chef inte riktigt tar det på allvar bara. Hade ett rehab-samtal i onsdag pga upprepad kortfrånvaro och hon hade inställningen att vi nog skulle kunna rassla igenom det 🤨 Men jag körde ärliga vägen och beskrev hur jobbet påverkar mitt mående och hur illa det är med arbetsbördan nu, så hon blev nog lite ställd. Har inga höga förhoppningar dock, även om hon bokade en uppföljning. Har gett henne så många chanser de senaste åren att fånga saker och vara en riktig chef, men hon gör mig mest besviken..

Tur att jag har fantastiska kollegor som väger upp så det räcker och blir över ❤️
Tillägg bara, då det såg väldigt dystert ut, är att jag ändå mår skapligt! Särkilt jämfört med förra vintern då jag vet att många här reagerade på vad jag skrev ❤️
Det är orken och energin som tryter lite emellanåt, men är inte alls lika låg som jag varit i vissa perioder tidigare, och det är jätteskönt!

Ser fram emot att komma hem från morgondagens 40årskalas för kusin och kolla VC-hoppningen 😁
 
Varför måste man ha stor bil? Mvh skönt med liten bil som går att parkera.
Man har stora hundar, kör mycket med släp, fraktar utrymmeskrävande saker som fodersäckar, växter och vill ha en trygg bil om det händer något i trafiken eller när man kör där det är mycket vilt?

När jag skulle hämta ut en hyrbil tidigare i veckan fick jag frågan om jag ville köra en Morris minor, en Volvo XC eller en Ford Kuga. Det skulle inte bli så mycket kvar av mig om jag råkade ut för en trafik- eller viltolycka i en Morris. :down:

Jag har inga svårigheter med att parkera en stor bil, övning ger färdighet. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 158
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 724
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 919
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 078
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp