Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust. Äntligen är instruktionerna klara.

I korthet, om du inte är sjuk (vab och liknande) får du inte vara frånvarande. Ansök aldrig om semester. Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan har olika regler och arbetar efter olika lagrum. Vad som är ogiltig frånvaro kan betyda en varning från Arbetsförmedlingen och upp till 45 dagars sanktioner hos Försäkringskassan. Ergo du får inga pengar.

Detta har tagit mig fyra dagar, 13 sidor (iofs modell större textstorlek) och idogt terroriserande av AF och FK.

Jag kan iofs tycka att om du varit inskriven i JOB under flera år, vilket vissa är. borde de få några dagars 'semester'. De har skärpt och ändrat reglerna så nu får du bara vara borta om du ska till en familjemedlems begravning och liknade.
 
Pust. Äntligen är instruktionerna klara.

I korthet, om du inte är sjuk (vab och liknande) får du inte vara frånvarande. Ansök aldrig om semester. Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan har olika regler och arbetar efter olika lagrum. Vad som är ogiltig frånvaro kan betyda en varning från Arbetsförmedlingen och upp till 45 dagars sanktioner hos Försäkringskassan. Ergo du får inga pengar.

Detta har tagit mig fyra dagar, 13 sidor (iofs modell större textstorlek) och idogt terroriserande av AF och FK.

Jag kan iofs tycka att om du varit inskriven i JOB under flera år, vilket vissa är. borde de få några dagars 'semester'. De har skärpt och ändrat reglerna så nu får du bara vara borta om du ska till en familjemedlems begravning och liknade.
Det är därför jag inte skriver in mig på AF. Det är inte värt allt strul.
 
IMG_3531.jpeg


Sitter hos frissan. Lite nervös!
 
Hur kommer det sig att du är så stressad nu? Kan du göra någon förändring som hjälper dig? ❤️
Har min uppsats som ska in.
Måste få den till handledare senast imorgon
Jag är inte klar.
Som vanligt när jag är stressad låser jag mig.
Stress över att inte veta hur hösten ser ut med jobb, tjänstefördelningen är inte klar.
Flytten, vill packa klart, men sonen är inte motiverad.
Måste fixa ett par saker i gamla lägenheten med.
Mycket stress... jag hatar att bo i kartonger
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 313
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 923
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 084
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp