Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger och myser med Ville. Sånt närhetsbehov ❤ God vän kom över med deras stora bilbur som vi får låna så länge vi behöver. Vi hade ändå bestämt att de skulle låna vår enkel bur nästa vecka när de ska till fjällen. Så nu får ville och hans tratt plats. ❤ De hade även med sig en supergod tårta! :)
 
Är så uppgiven... Kanske förlorar lägenheten i Visby då han jag skulle hyra av sa att det var en dealbreaker om jag arbetar sena kvällar "jag väcks lätt, max 2 nätter per vecka efter 00 kan jag stå ut med". Nu kommer jag arbeta dagtid, men kommer känna mig sjukt låst om jag inte får typ umgås med vänner för sent för att jag måste.. Jag vet inte. Vara i säng tidigt? Frågade honom hur han såg på typ om man bara var liksom vaken hemma sent, har inte fått något svar ännu.
Hatar hyresvärdar med orimliga krav!!
 
Vi har gett oss på att testa lite olika "tilltugg" - förutom potatis, pasta och ris - här hemma. Nu har vi testat couscous, bulgur och mathavre. Måste säga att mathavre var en lite oväntad favorit. Mycket gott till en kryddig chili :) ! Bulgur också gott, men couscous är nog det vi har tyckt varit tråkigast hittills.
Det är tyvärr ovanligare nu, men jag gillar matkorn! Ffa att göra "kornotto", dvs risotto på matkorn.
 
Vi har gett oss på att testa lite olika "tilltugg" - förutom potatis, pasta och ris - här hemma. Nu har vi testat couscous, bulgur och mathavre. Måste säga att mathavre var en lite oväntad favorit. Mycket gott till en kryddig chili :) ! Bulgur också gott, men couscous är nog det vi har tyckt varit tråkigast hittills.

Libanesiskt ris som man fräser i lite smör och sen kokar i buljong är gaaalet gott till mycket.
Vi brukar köpa Sevan's libanesiska ris då vi hittar i de hyllor med lite utländskt i. En favorit här hos oss!
 
Råkade beställa några barnböcker på rea när jag ändå beställde kurslitteratur.
Skulle lyssna på några föreläsningar hade jag tänkt, men orkade inte. Ska strax göra mig i ordning för sängen.
 
Har varit ut sista svängen med hundar, har hällt upp en martini och nätat räkor. Sitter nu och stirrar på dem medan de acklimatiseras till nya karet, och har något obskyrt House-klipp spelande i bakgrunden.
Kunde vara värre Måndag.
 
Ska gå upp, vill inte. Drömde om en vän jag inte träffat på jättemånga år och det var så himla trevligt!
Idag är det ngn form av övning på schemat och sedan liten föreläsning/kursintro.
 
Glömde ju efter-bilden igår:
6DFB9B40-48A0-4151-98FE-9497991F8E9A.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
790
· Visningar
41 644
Senast: Rosett
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 963
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 292
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 669
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp