Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pjaa... skulle ta ut en matlåda ur Kylen o värma I mikron... hux flux lågt lådan vid Altandörren o jag simmade runt på golvet. Ambulans, röntgen natt på vårdavdelning, operation... luxerad höft, brutrt lårben, får endast "punktmarkera" ej stödja på onda Benet på 6 veckor, man kan hålla sig för skratt...
:eek: Men stackare!! Var försiktig, har du någon som kan hjälpa dig under dessa sex veckor?
 
Vad gulliga ni är! Jag misstänker mer och mer att det är stress. Först fick jag ju diagnosen blodbrist för kanske två år sen, nu är det ordnat. Sedan var jag inne hos läkaren för kanske ett halvår sedan och de hävdade spänningshuvudvärk. Men ingen av läkarna har reagerat med att tro att det är stress, så det kanske inte är det?
Sover gör jag 8-9h om dagen, jag är ju så himla trött hela tiden så noll problem att gå och lägga mig på nätterna :D

Känns som att spänningshuvudvärk inte ska gå över så fort du är ledig 🙈 Men jag är ingen expert 😅
 
Kan inte spänningshuvudvärk orsakas av stress då? Jag menar, det ena utesluter väl inte det andra? Man kan ju spänna sig av stress tänker jag.
Jo visst kan det vara så. Kanske är värt det att ta kontakt med vården igen. Är bara så trött på att höra att jag ska äta huvudvärkstabletter och sen är det bra.
 
Äckelvarning magsjuka-
Tror jag slutat få upp nu.
Har inte ätit sen lunch vid elva igår.
Druckit några klunkar resorb och ett glas vatten.
Är sjukt törstig och svag. Men inte hungrig.
Skulle vilja ha något friskt att dricka.
Men ska jag fortsätta lite lugnt med några klunkar resorb och vatten? Eller dricka några klunkar med nåhot annat?
Har för mig att jag förut druckit te och lagt i några korn socker.
 
Äckelvarning magsjuka-
Tror jag slutat få upp nu.
Har inte ätit sen lunch vid elva igår.
Druckit några klunkar resorb och ett glas vatten.
Är sjukt törstig och svag. Men inte hungrig.
Skulle vilja ha något friskt att dricka.
Men ska jag fortsätta lite lugnt med några klunkar resorb och vatten? Eller dricka några klunkar med nåhot annat?
Har för mig att jag förut druckit te och lagt i några korn socker.
Pröva dig fram,all vätska är bra.
 
Jag tänker samma sak! Ska ta tag i huvudvärksdagboken igen och kontakta läkare igen och se vad de säger den här gången. Huvudvärken kan liksom försvinna så snart jag stigit av tunnelbanan på väg hem, det känns lite för magiskt.
Låter definitivt något som är kopplat till jobbet! Ibland är det rent magiskt (på ett dåligt sätt :cautious:) hur mycket den psykiska hälsan kan påverka kroppen (min mage påverkas enormt lätt av min hjärna), låter inte alls otroligt att det är så i ditt fall. Tråkigt nog så tror jag att du skulle behöva göra något åt din arbetssituation om du vill bättra på huvudvärken :( det håller nog inte i längden att knapra huvudvärkstabletter heller.
 
:eek: Men stackare!! Var försiktig, har du någon som kan hjälpa dig under dessa sex veckor?

Jag försöker få dem att förstå att jag behöver korttidboende. 5 olika personer har sedan i.lördags eftermiddag när jag vaknade ur narkosen frågat hur jag bor och diskuterat utskrivningssamtal. Jag är inte med dum I huvudet än vanligt, så jag förstår att de inte tänker kasta ut mig. Men jag hade önskat att de talat med varandra så att en ställde frågorna och sammanställde svaren än att det är flera...

Just nu är jag glad att jag "sprang in I väggen" oktober 2018 och fick "humörhöjande" tabletter - escitalopram, som jag fortfarande äter. Annars skulle jag böla konstant... :(
 
Lagar mat:
83626955_472200023735175_2306492928726573096_n.jpg
 
Härligt med sol på min lediga dag 🥰.Gjort en del nytta; tvättat (fast det syns ju redan inte jättemycket längre men det är gjort i alla fall) och tankat bilen samt storhandlat; proppat skåpen fulla här hemma och "bunkrat" upp med tändkuber till braskamin som var extra billiga, sen var det himla skönt att lämna stan och åka hem! 🙂. Sen fixat lite hemma; såsom panerat rödspättorna innan kattaskrället hann vara på dem igen.....Nu tänker jag sticka till stallet och ta vara på de sista solstrålarna idag 🙂.
 
Maken vabbar idag och när jag gick ner för att hämta kaffe nu håller han och dottern på att baka sockerkaka. Jag frågade dottern om det går bra.
"Pappa gör bare fel hele tia". (på bred värmländska) Då hade han tagit formen vi brukar göra kladdkaka i istället för sockerkaksformen :rofl: Det går såklart bra ändå men det är så komiskt för han får höra från sina kära döttrar rätt ofta att han gör fel när han inte gör som jag brukar göra 😂
 
Maken vabbar idag och när jag gick ner för att hämta kaffe nu håller han och dottern på att baka sockerkaka. Jag frågade dottern om det går bra.
"Pappa gör bare fel hele tia". (på bred värmländska) Då hade han tagit formen vi brukar göra kladdkaka i istället för sockerkaksformen :rofl: Det går såklart bra ändå men det är så komiskt för han får höra från sina kära döttrar rätt ofta att han gör fel när han inte gör som jag brukar göra 😂
Mamma har ju alltid rätt :angel::D
 
Bara för att jag skrev om psykisk hälsa och min mage tidigare i tråden så slog det tillbaka på mig :crazy: jag kollade upp min medicin (tok försent) och såg att jag behövde förnya receptet, och hörde av mig till min läkare.
Bara det ... hon har gått i pension :eek::banghead:

(Jag vidhåller starkt att alla system med kunder/patienter skulle behöva något automatsystem som informerar alla kunder/patienter när deras läkare/etc har slutat eller gått i pension. Så att folk inte fan blir helt ställda när de behöver kontakta personen :banghead::banghead::rage: Det har hänt samma grej med AF för min del :meh:)

Så nu har jag medicin för typ två dagar och än ingen ny tid med ny läkare. På råga så är det tekniskt fel på appen jag använder så att folk kan ringa upp mig på :banghead:
Som tur är så har jag mamma till hjälp så att de kan ringa upp henne istället, väntar nu bara på någon sjuksköterska ska höra av sig... Jag hoppas på att få medicin fram till det nya mötet åtminstone.

Tur att jag är en sådan person som blir frustrerad och envisare när det dyker upp såna här saker som jag vill fixa med telefonsamtal och sånt :devil:
 
Jag försöker få dem att förstå att jag behöver korttidboende. 5 olika personer har sedan i.lördags eftermiddag när jag vaknade ur narkosen frågat hur jag bor och diskuterat utskrivningssamtal. Jag är inte med dum I huvudet än vanligt, så jag förstår att de inte tänker kasta ut mig. Men jag hade önskat att de talat med varandra så att en ställde frågorna och sammanställde svaren än att det är flera...

Just nu är jag glad att jag "sprang in I väggen" oktober 2018 och fick "humörhöjande" tabletter - escitalopram, som jag fortfarande äter. Annars skulle jag böla konstant... :(
Förstår att det är svårt men STÅ på dig :banana: du behöver/vill ha det och så det så :mad::love: Heja heja :bow:
Säg till om du behöver någon surtant som tjatar på dem, det finns nog en hel del såna här som kan ställa upp ;):heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 168
· Visningar
63 349
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 784
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 054
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 823
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp