Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså. Det är lördag. Vad gör folk en kväll som denna??

Själv ska jag kolla på Muren (svt frågesport) och annars inte mycket.
Var det så här jag tänkte mig livet? Sitta framför tv:n en lördag kväll O_o
 
Känner att det inte är jättesynd om mannen som bor i det huset, även om han varken har bil eller cykel 😅

05B6BF20-61B1-4B8C-960E-2CA6D921771C.jpeg
 
Men alltså. Det är lördag. Vad gör folk en kväll som denna??

Själv ska jag kolla på Muren (svt frågesport) och annars inte mycket.
Var det så här jag tänkte mig livet? Sitta framför tv:n en lördag kväll O_o
Precis slagit mig ner framför Tv:n efter att ha hållt igång hela dagen, inte så mycket att titta på men jag stickar på en tröja till systerdottern så det spelar inte så stor roll. :) mätt och nöjd efter middag på pasta med trattkantareller och lite bacon. 🥰
 
När jag kom till stallet vid 10 rådde det full aktivitet och när jag åkte hem strax före 14 var jag ensam kvar; älskar dessa kontraster 😍. Vädret var verkligen som gjort för en ridtur; först red jag en sväng ute I alla gångarter och öste på lite i galopp ett par varv på ridbanan innan mamma fick äran att skritta i skogen medan jag plockade trattisar åt mej och älskling som blev svampmackor senare 😋. Var ute lite drygt timmen och det var helt underbart 😍.
 
Jag har varit på live-konsert idag :banana: Som jag längtat!

Lilla fantstiska kulturhuset i grannbyn bjöd på Bach på - håll i er - blockflöjt och nyckelharpa.
Två förtklassiga musiker spelade och vi i salen njöt. Jag satt alldeles framför stora kaminen så jag hörde en extrastämma i brasans sprakande. :love:

Livet är plötsligt lite ljusare.
 
En ledig dag: stallet vid 8, PW vid 10.30, shopping av ridhandskar och vinterkängor vid 12, dusch, fransfix vid 14, inköp av födelsedagspresent och julklapp till mamma, mathandling, en omgång tvätt.
Nu ligger jag i soffan tillsammans med katten och kollar på dagens storslalom :)

Om en timme bör dottern komma hem och då ska vi packa till morgondagens P&J.
 
Men alltså. Det är lördag. Vad gör folk en kväll som denna??

Själv ska jag kolla på Muren (svt frågesport) och annars inte mycket.
Var det så här jag tänkte mig livet? Sitta framför tv:n en lördag kväll O_o

Vi äter middag (grillat i ugn och friterade sötpotstisklyftor med bea och sweet baby rays) och ser på Klassfesten, en lugn lördag här med 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
763
· Visningar
39 645
Senast: Enya
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 808
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 891
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp