Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte frågan om arbetsträning i det här fallet pga utbrändhet? Då skulle jag vara försiktig med att påstå att stress inte är en faktor att räkna med och jag fick inte uppfattningen att arbetsgivaren bad @Fjordfrälst lösa problemet utan beordrade henne.

Det är iaf inte vår sak att lösa och ursäkta @Fjordfrälst att jag lägger mig i och inte är helt insatt.

I inlägget står det att samordnaren bad @Fjordfrälst att lösa det.
Jag har tolkat det som jobb på deltid men inte arbetsträning eller gå vid sidan eller liknande.
 
Alldeles oavsett så är det ju inte din arbetsgivares ansvar att du tar dig till jobbet. Såklart supertråkigt att bilen strular men det är ju inte samordnarens fel att du är stressad. Jag tycker att det blir fel att skylla det på denne.

Absolut är det min skyldighet att ta mig till jobbet och nej inte hennes fel, dock är hon rätt bra på att få en stressad :(.
 
Jag tycker nog att vuxna människor ska kunna hantera att andra människor uttrycker sig på ett annat sätt än man själv önskar. Oavsett sjukskrivning eller ej.
Olämpligt hade i mitt tycke varit om samordnaren uttryckte något som kan ses som kritik mot @Fjordfrälst och dennes sjukskrivning men så uppfattade jag det inte utan mer att samordnaren ser problem med att få ihop dagen och behöver få in alla som kan jobba. Helt enkelt ett krasst konstaterande.

Sant och som sagt vet ju inte jag; kanske var det ett par sjuka och min frånvaro blev en för mycket.
 
Och jag anser fortfarande att man får se upp lite med hur man uttrycker sig när det gäller någon som är på väg tillbaka från en sjukskrivning pga stress.

Plus att det är samordnarens jobb att fixa sådant här. Det suger men ingår i jobbet. Jobbar jag som arbetsledare är det jag som får lösa problemen om de uppstår, inte skyffla över det på kollegorna.

Ni skulle bara veta vilka suckar hon drar när folk sjukskriver sig och hon borde minsann göra det med för alltid ska nån vara värst...Ja vi har hög sjukfrånvaro på jobbet....
 
Ni skulle bara veta vilka suckar hon drar när folk sjukskriver sig och hon borde minsann göra det med för alltid ska nån vara värst...Ja vi har hög sjukfrånvaro på jobbet....

Låter som en väldigt olämplig person på sin post. Jag har absolut svurit inombords över kollegor som inte gör det de ska men det är bara att bita ihop och fixa det... det är mitt jobb som arbetsledare/chef.

Tycker man det mest är jobbigt ska man inte ha den positionen.
 
Men i det här fallet är det ju arbetstagaren som inte skött sin del av dealen, alltså ta sig till jobbet. Är det någon som är sjuk så anser jag att det är en helt annan sak och definitivt är en fråga för samordnaren att lösa.

Kan ärligt säga såhär. Det hade vart enklare att fejka en sjukskrivning än säga som det verkligen var. Men jag föredrar att vara ärlig. Och ibland rår man inte för saker och ting. För ett par år sedan blev jag insnöad. Mina kollegor trodde jag kunde komma till jobbet på stört. Öhh. När jag väl kom fram och visade bilderna på hur det såg ut skämdes de kan jag säga..
 
Låter som en väldigt olämplig person på sin post. Jag har absolut svurit inombords över kollegor som inte gör det de ska men det är bara att bita ihop och fixa det... det är mitt jobb som arbetsledare/chef.

Tycker man det mest är jobbigt ska man inte ha den positionen.

Ärligt. Hon tyckte det var lätt när det bara var att köra över mig. Ju mer jag blitt äldre och satt ner foten blir hon bara otrevligare istället...
 
Är det inte frågan om arbetsträning i det här fallet pga utbrändhet? Då skulle jag vara försiktig med att påstå att stress inte är en faktor att räkna med och jag fick inte uppfattningen att arbetsgivaren bad @Fjordfrälst lösa problemet utan beordrade henne.

Det är iaf inte vår sak att lösa och ursäkta @Fjordfrälst att jag lägger mig i och inte är helt insatt.

Nej @LadyCovergirl har rätt i att det räknas som olovlig frånvaro, jag jobbar halvtid pga stress.
 
Har frågat två gånger innan om det finns någon annan lösning än att jag hjälper till med mammas hund då jag tagit hand om honom sen i Maj.. det går ut över min sömn, ork och jobb tyvärr.
Jag har fått till mig från min läkare att jag inte ska göra saker som går ut över mitt eget mående och förra veckan krasha magen igen totalt.
Bad nu för 3dje gången min mor om det fanns någon annan lösning eller om nån annan kunde ha honom och berättade varför jag känner att jag inte kan. Fick då ett "Okej...." till svar och jag vet att hon är arg just nu.
Vågade inte ta detta med henne facetoface igår för jag vet att hon blir arg. Hon har redan skrikit saker till mig innan.
Jag har hjälpt min mor i 20år då hon är sjuk och nu4 dagar i veckan minst pga min far blev sjuk med.
 
Vissa människor har verkligen talang för att nästan helt utan ansträngning få en att förstå att man är ivägen, störig, oönskad och att världen skulle bli en mycket bättre plats utan en :cautious:

Oh well. Synd för hen att jag existerar då O_o

Nu ska jag fixa stallet, kanske rida, och fortsätta existera asmycket nästan bara för att jävlas med hen :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
952
· Visningar
50 973
Senast: Enya
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 969
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 394
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp