Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick ut och satte mig med kaffekoppen och nu undrar jag vart solen tog vägen. Himlen ser jämntjock ut med moln.
 
Har precis ringt IT för att komma åt min arbetsmail så jag får lite uppdaterad info om vad som hänt sedan sommaren 2015 (då jag jobbade sist på mitt jobb).
Min chef jublade i telefon när jag undrade om jag fick arbeta på inringning så jag är bokad på intro på 2 ställen redan med frågan om jag vill ha mer platser. Tror att jag var saknad :rofl: :angel:
 
Morr, spott och fräs....

Varit på läkarkontroll nu måste jag hem och skriva intyg, skicka till läkaren för att sedan skicka till transportverket. 3 jäkla besök kommer det ta för att få iordning på skiten.

Önskar jag vore miljardär med privatchaufför...
Finns en anledning till varför jag inte vill ta BE-kort. Dessa j-v läkarbesöken för att få behålla körkortet. Jag är glad att jag nu slipper skicka in läkarintyg varje år, som ingen vet hur de ska skrivas. :mad:
 
Har varit på sjukhuset 8 mil bort och fått dropp (MS-medicin) så nu klarar jag mig i 4 månader till nästa gång :).
Mycket smidigare än både sprutor och tabletter som jag haft innan.

Nu ska jag slappa i soffan och äta chips med dipp!
 
Alla sover på gården utom jag. Utanför köksfönstret såg jag en hög kalvar och kor som låg och snusade. Så söta!
Och här bredvid ligger sambo och hund sked och snarkar ikapp. Känns så fint att sambo älskar den lille parveln lika mycket som jag gör. Och att hon knutit an till honom med. ❤
 
Har varit på sjukhuset 8 mil bort och fått dropp (MS-medicin) så nu klarar jag mig i 4 månader till nästa gång :).
Mycket smidigare än både sprutor och tabletter som jag haft innan.

Nu ska jag slappa i soffan och äta chips med dipp!
Vad får du för medicin? Mamma har MS men jag tror inte hon får något utan bara medicinerar för värk och hjärtat. Svårt att prata med läkare när jag är 50 mil bort och hon inte kan prata om det utan att gråta. :(
 
Jag smög ner till sambons kontor för att skriva ut lite saker utan att väcka honom.
Efter ca 1 minut hör jag "bump!" och sen "tasstasstasstass" och sen "bumpbumpbumpbump" när vovvi dunsar ur sängen, tassar över golvet och ner för trappen. Jag älskar det ljudet!
När jag smyger ner på natten och går på toa eller dricker etc så är det samma varje natt.
Tänk att vissa ljud kan göra en så glad/varm om hjärtat! ❤ :love:
 
Vad får du för medicin? Mamma har MS men jag tror inte hon får något utan bara medicinerar för värk och hjärtat. Svårt att prata med läkare när jag är 50 mil bort och hon inte kan prata om det utan att gråta. :(
Jag får en medicin som heter Mabthera. Vad man får för medicin beror på hur aktiv sjukdomen är så det är något som man måste diskutera med sin läkare. Sen fungerar de olika medicinerna olika bra för olika människor.
 
Jag får en medicin som heter Mabthera. Vad man får för medicin beror på hur aktiv sjukdomen är så det är något som man måste diskutera med sin läkare. Sen fungerar de olika medicinerna olika bra för olika människor.
Jag måste försöka åka ner vid tillfälle och följa med på ett läkarbesök så det är intressant att veta vad det finns.
 
Jag smög ner till sambons kontor för att skriva ut lite saker utan att väcka honom.
Efter ca 1 minut hör jag "bump!" och sen "tasstasstasstass" och sen "bumpbumpbumpbump" när vovvi dunsar ur sängen, tassar över golvet och ner för trappen. Jag älskar det ljudet!
När jag smyger ner på natten och går på toa eller dricker etc så är det samma varje natt.
Tänk att vissa ljud kan göra en så glad/varm om hjärtat! ❤ :love:

Varje gang jag vaknar pa natterna, hor jag hur Tate staller sig upp pa sin sang och tittar pa mig. Gar jag upp pa toa, sa lagger han sig igen, gor jag inte det star han lange och bara stirrar pa mig. ❤ (Hundarna ar for stora att vara i sangen och jag kan inte ha dem komma nara da jag skulle ha nosar i ansiktet flera ganger per natt, sa de far stanna pa sina sangar fran dag ett i vart sovrum)
Jag inser att min andning andras och vacker honom varje gang sa han maste kolla att jag ar okay.❤ Tar jag en tupplur pa soffan sa har jag nosen i ansiktet varje gang jag vander mig eller andningen andras. Himla gulligt, men :cautious:
 
När jag kom till Citygross insåg jag att jag hade glömt notan hemma. Storhandling. Äsch! Eftersom jag hade skrivit en kladd och så rent och i butikens ordning så fanns ändå det allra mesta med i huvudet! EN vara av 45 glömde jag bort 👌. Minnestest; check ! 😅.
 
Börjar känna mig klar med arbetsdagen även fast jag har att göra :p Maken ska hämta upp Ica onlineordern på väg hem så jag ska hämta barnen på dagis och fritids om drygt en halvtimme. Måste tanka bilen också...kan vara något av det tråkigaste man gör 😅

Ica online är nog världens bästa grej :D
 
När en drabbas av plötslig beslutsångest och bara ”jag tar lite av allt tack” 😅

35311
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 705
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 286
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 305
Senast: Halcyon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 536
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp