Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får en medicin som heter Mabthera. Vad man får för medicin beror på hur aktiv sjukdomen är så det är något som man måste diskutera med sin läkare. Sen fungerar de olika medicinerna olika bra för olika människor.

4 månader? Brukar vara kutym med 6 månaders mellanrum?

Och efter ett tag glesar dom oftast ut det till 1 gpng/år beroende på hur aktiv sjukdom man har.

Jag har efter 5 eller 6 år ( kommer inte riktigt ihåg ) fått sluta helt ett tag eller resten av livet.

Dom har inte gett riktigt klara besked ännu men nu är det 2.5 år sedan jag fick sista dosen.
 
Jag höll nyss på att koka över av ilska och frustration :arghh:

Tittar på SOS Sverige där någon ringt 112 och säger att det ligger en man på en bänk och att han troligen inte andas. När personen på SOS ber honom att dra ner mannen på marken då de behöver påbörja HLR om han inte andas säger han att han har saker att göra och är upptagen och inte hinner. Varför ens ringa och informera SOS om denna medvetslösa man om man ändå inte tänker försöka hjälpa till? Personen på SOS kan ju inte direkt trolla sig till platsen :meh:
 
När jag kom till Citygross insåg jag att jag hade glömt notan hemma. Storhandling. Äsch! Eftersom jag hade skrivit en kladd och så rent och i butikens ordning så fanns ändå det allra mesta med i huvudet! EN vara av 45 glömde jag bort 👌. Minnestest; check ! 😅.
Citygross app kan du lägga in alla varor från annonsbladet i en egen lista samt komplettera med egna varor. Även om jag inte handlar allt på Citygross så skriver jag alltid listor i mobilen och den har jag alltid med mig när jag kör bil. :up:
 
Har precis stängt ned arbetsmejlen för idag, ska vila några minuter innan det är dags att börja packa ned lägenheten. Målet idag är minst tre lådor!
 
4 månader? Brukar vara kutym med 6 månaders mellanrum?

Och efter ett tag glesar dom oftast ut det till 1 gpng/år beroende på hur aktiv sjukdom man har.

Jag har efter 5 eller 6 år ( kommer inte riktigt ihåg ) fått sluta helt ett tag eller resten av livet.

Dom har inte gett riktigt klara besked ännu men nu är det 2.5 år sedan jag fick sista dosen.
Jo det vanligaste verkar vara med 6 månaders mellanrum. Jag hade 6 månader mellan första och andra gången men b-cellerna som tydligen ska minska i antal av behandlingen kom tillbaka för fort på mig. Därav var fjärde månad. Har inte hört något än om att glesa ut min behandling men det kanske kommer. Har fått den i knappt 2 år.
 
Jo det vanligaste verkar vara med 6 månaders mellanrum. Jag hade 6 månader mellan första och andra gången men b-cellerna som tydligen ska minska i antal av behandlingen kom tillbaka för fort på mig. Därav var fjärde månad. Har inte hört något än om att glesa ut min behandling men det kanske kommer. Har fått den i knappt 2 år.

Hoppas du blir hjälpt av den och får goda resultat.

För mig var det tvärtom, mina B-celler återhämtade sig inte som dom skulle.
 
Skulle titta på virkmönster till min fönsterskärm som syrran ska virka åt mig och googlade på "fräcka virkmönster", glömde av att fräck kunde ha en annan betydelse också ... :angel:
35313

:rofl::rofl::rofl:
Föreslog dem som julklappar åt brorsan och hans fru, de gillar ju öl :cool::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 650
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 262
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 572
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 290
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp