Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev ett beslut på att en intagen skulle få besöka tandläkaren. (Kolla kontoställning, boka resa, meddela tandläkare, meddela mottagande anstalt, meddela transportenheten, meddela transportplaneraren, skriva beslut, få kvinspen att signera beslutet.) Sen säger den intagne att han har ångrat sig och inte alls vill åka till tandläkaren längre :banghead::arghh::confused:
 
Jag skrev ett beslut på att en intagen skulle få besöka tandläkaren. (Kolla kontoställning, boka resa, meddela tandläkare, meddela mottagande anstalt, meddela transportenheten, meddela transportplaneraren, skriva beslut, få kvinspen att signera beslutet.) Sen säger den intagne att han har ångrat sig och inte alls vill åka till tandläkaren längre :banghead::arghh::confused:
Förstår frustrationen. Låter som en del av våra patienter/anhöriga.
 
Vårt hus blir förmodligen sålt inom 2 veckor men nya ägarna flyttar inte in förrän i maj nästa år och verkar gladai att vi stannar tills dess!

Perfekt. För er som läst min dagbokstråd och vet att sambon sagt upp från sitt jobb, har nu hittat nytt tillfälligt jobb och detta passar oss perfekt.
Att bli utkickade ur vårt hus är just "den spark i röva vi behöva!"

Nya utmaningar nästa år med andra ord!

Fastlandet, here we come (nästaår alltså ;) )
 
Vårt hus blir förmodligen sålt inom 2 veckor men nya ägarna flyttar inte in förrän i maj nästa år och verkar gladai att vi stannar tills dess!

Perfekt. För er som läst min dagbokstråd och vet att sambon sagt upp från sitt jobb, har nu hittat nytt tillfälligt jobb och detta passar oss perfekt.
Att bli utkickade ur vårt hus är just "den spark i röva vi behöva!"

Nya utmaningar nästa år med andra ord!

Fastlandet, here we come (nästaår alltså ;) )
Lycka till! Hoppas allt går bra med era nya äventyr :)
 
Blir arg när jag läser detta :rage: Jag som trodde att vi var förbi all såna där förbannade grejer :banghead: Jag är döv så jag hade/har inte hört sånt ute på stan så jag kommer ihåg första gången jag läste att sådant fortfarande pågick och hur förvånad jag blev, att vi inte hade lärt oss av historien, och undrade (och undrar!) hur folk kan se såna skillnader på människor.
 
Ska in på Plantagen. Vi får se hur det går :angel:

“The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself, with desire for what its monstrous laws have made monstrous and unlawful.”

Oscar Wilde sa många bra saker. :D

Även: "Livets mening är helt enkelt att ständigt vara på utkik efter frestelser. Det finns långt ifrån tillräckligt i den vägen."
 
“The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself, with desire for what its monstrous laws have made monstrous and unlawful.”

Oscar Wilde sa många bra saker. :D

Även: "Livets mening är helt enkelt att ständigt vara på utkik efter frestelser. Det finns långt ifrån tillräckligt i den vägen."

Bara strax över 400 kr :cool:
 
Jag skulle rådfråga min kollega om en grej men så hade han gått på lunch :( Nåja, får hoppas att det blev tillräckligt rätt ändå :nailbiting:
 
Morr, spott och fräs....

Varit på läkarkontroll nu måste jag hem och skriva intyg, skicka till läkaren för att sedan skicka till transportverket. 3 jäkla besök kommer det ta för att få iordning på skiten.

Önskar jag vore miljardär med privatchaufför...
 
Morr, spott och fräs....

Varit på läkarkontroll nu måste jag hem och skriva intyg, skicka till läkaren för att sedan skicka till transportverket. 3 jäkla besök kommer det ta för att få iordning på skiten.

Önskar jag vore miljardär med privatchaufför...
Jag har en mycket bättre läkare. :love: Jag meddelade att jag behövde intyg och hon svarar att hon fixat det.

Värre med ögonmottagningen. DE krånglar. Men det är ändå milt i jämförelse med ditt trasslande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 699
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 280
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 230
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 516
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp