Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och lyssnar på regnet och försöker knåpa ihop arbetsschema till nästa helg. Det ska bli så skönt när SM är över, det håller på och driver mig till vansinne. Varför i helvetet kan inte folk svara, ja jag kan jobba ett par timmar, lördag/söndag? Eller nej tyvärr jag har ingen möjlighet. Det kan inte vara så svårt skulle man kunna tycka, men tydligen. 🙄
 
Njuter av den spanska moscatelen ur min nyinförskaffade karaff och loppisglas :love:

35208
 
Säng och skrivbord är viktigt att det är bra grejer. Men klädförvaringen kanske kan vänta någon månad till om det är knapert ekonomiskt?
Säng har jag men en ny behöver införskaffas och ön så länge kan jag sitta vid köksbord och sekretär, men alla kläder jag äger ryms inte i den lilla garderob jag har så det är mer prio, även om det låter lite som något som kanske bör vara lägre prio ^^
 
Ligger och surfar i sängen mot bättre vetande. Katterna i knähöjd och hundarna på golvet. Ösregn utanför det öppna fönstret och släkt utebelysning. Hundarna och jag lyssnade till på något ljud utanför, låter som någon välte omkull något men sen lade sig igen.

Tur, har ingen lust att släppa ut dem i regnet för att jaga bort några skummisar. Snart rullar höstens stöldvågor igång och då gäller det att se till att det är låst överallt och att inget ligger kvar ute. :cautious:
 
Ligger och surfar i sängen mot bättre vetande. Katterna i knähöjd och hundarna på golvet. Ösregn utanför det öppna fönstret och släkt utebelysning. Hundarna och jag lyssnade till på något ljud utanför, låter som någon välte omkull något men sen lade sig igen.

Tur, har ingen lust att släppa ut dem i regnet för att jaga bort några skummisar. Snart rullar höstens stöldvågor igång och då gäller det att se till att det är låst överallt och att inget ligger kvar ute. :cautious:
Jösses! Var bor du om du är så brottsutsatt?
 
Tittar på Mary Poppins 2 och har en otrolig längtan tillbaka till London :love: Gillar i vanliga fall inte alls storstäder, trängsel och folkmassor, men London älskar jag trots att jag bara varit där en gång. Än så länge ;)
 
Jösses! Var bor du om du är så brottsutsatt?
Norra Sthlmsområdet på landet, nära både flyg och färja. Att det är mycket stöldligor från utlandet kan du ju knappast undgått att läsa om? Att snabbt ta sig in och ut är det som gäller, kartor, någon som tar hand om stöldgodset och ser till att det kommer iväg med långtradare för vidare transport ut ur landet.
Sadlar, diesel, utombordare, verktyg, maskiner, fyrhjulingar, lättmetallfälgar om sommardäcken ligger kvar ute över natten när folk byter däck på hösten, mm, mm.
 
Jag har precis vaknat av brandvarnaren som började pipa om att den vill ha nya batterier. :meh: Förundras över att man tvingas koppla ur hela skiten och vara utan brandvarnare istället för att bara trycka på en ”noterat-påminn-mig-igen-om-24-timmar”.
 
Norra Sthlmsområdet på landet, nära både flyg och färja. Att det är mycket stöldligor från utlandet kan du ju knappast undgått att läsa om? Att snabbt ta sig in och ut är det som gäller, kartor, någon som tar hand om stöldgodset och ser till att det kommer iväg med långtradare för vidare transport ut ur landet.
Sadlar, diesel, utombordare, verktyg, maskiner, fyrhjulingar, lättmetallfälgar om sommardäcken ligger kvar ute över natten när folk byter däck på hösten, mm, mm.
Usch, ja. Samma problem på vissa håll i Skåne. Jag har vänner som har haft inbrott gång på gång på gång.... :mad:
 
Äter frukost och skrattar lite åt att jag är nästan tröttare efter helgen än innan. Det var lättare förut när jag var osocial och bara traskade ensam i skogarna på helgerna :p
 
Usch, ja. Samma problem på vissa håll i Skåne. Jag har vänner som har haft inbrott gång på gång på gång.... :mad:
Ja, det är ett jäkla skit och inte ens tullen kan kontrollera allt som skeppas iväg, det är ren slump om något fastnar där. Enda gången jag sett varulven riktigt förbannad var när en bil med utländska hantverkare stannade för att fråga efter vägen, jag har ingen aning om vad som triggade honom då han träffat många med olika nationaliteter och utseenden, men den här mannen retade upp honom till ett monster.
 
Säng har jag men en ny behöver införskaffas och ön så länge kan jag sitta vid köksbord och sekretär, men alla kläder jag äger ryms inte i den lilla garderob jag har så det är mer prio, även om det låter lite som något som kanske bör vara lägre prio ^^
Skrivbord och klädförvaring kanske går att hitta begagnade?
 
Klockan är bara 6.47 och hela familjen inkl djuren är redan klara inför denna dagen :p Jag gick otroligt upp när jag tänkt utan problem, maken brukar ha lättare för att gå upp och han börjar nytt jobb idag så är nog lite spänd och ungarna gör första dagen på dagis och fritids efter sommarlovet så dom är nog också spända😅 Lovade igår att väcka dom 6.45 för att dom skulle hinna ut till kaninerna innan vi åkte men dom var vakna vid 6 när vi vuxna gick upp haha.
 
På jobb men jag har verkligen ingen lust känner mig överkörd av tåget typ.

Så trött. Hunden är iallafall ruggigt glad och jag räddade en snigel på morgondagens promenad. Alltid något.

Kom igen nu Diabetikern! You can do this! *pepp,pepp*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 647
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 262
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 570
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 266
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp