Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite pepp och inspiration från Olof Röhlanders veckobrev så här i början på arbetsveckan:

"Oro kommer alltid att finnas där. Det ingår i att vara människa. Men det kan vara bra att påminna dig själv om att det mesta faktiskt ordnar sig. Jag säger inte det som en naiv optimist, utan för att du brukar fixa det mesta. Det är sån du är.

Om du tänker efter så har du oroat dig för en massa saker i ditt liv helt i onödan, eller hur? Antingen hände det aldrig, eller så fanns det en lösning. Tänk så här: Jag har klarat tuffa tider förut. Jag kommer att fixa det här också. Det ordnar sig."
 
Så, ponnyspekulant inbokad till helgen, röjt i trädgården, gett djuren mat och snart är det väl min tur att äta något. Har även kontaktat vad jag tror är min ponnys fd ägare på fb, som jag köpte honom av. Dock nytt efternamn. Hoppas hon ser meddelandet trots att vi inte är vänner :)
 
Är rätt nöjd so far... nu ska det bara stå och torka

35260
 
Har @Lillgrådis rödbets- och cevrèpaj ugnen.

Fick akut längtan efter den så jag blev tvungen att åka till stan och köpa chèvre
Rödbetor, morötter och lök har jag i överflöd. :)

( https://www.coop.se/recept/rodbets-och-chevrepaj-med-quinoabotten )

Du borde döpa om den till @tantens rödbets- och chèvrepaj nu, tror att du har lagat den många gånger mer än jag. :D Dock blev jag grymt sugen på den nu men inte lika sugen på att laga mat, och saknar dessutom några av ingredienserna.

I stället festar jag på nyskördade bondbönor med olivolja, salt och ett glas rött och njuter av livet i allmänhet och den här lilla bonussemesterveckan i synnerhet.

Den kraschade bilrutan är lagad, alla mina riktigt stora delar av gårdsrenoveringen är avklarade med (om jag får säga det själv) ypperligt resultat, djuren är friska :heartlove: jag har sökt en tillfällig tjänst som jag känner mig riktigt pepp på och har goda chanser på, trädgården är fin, odlingarna frodas, växthuset är underbart, snart väntar en inspirerande liten roadtrip, i morgon blir det en lyxig lång frukost i växthuset och ett par ridturer. Och nyskördade bondbönor är bara för djävla gott.

Sammantaget får livet i en ögonblicksbild den 19 augusti 2019: :up::up::up::up::up: av fem möjliga.
 
Jag körde med grästrimmern en stund efter att jag kommit hem från stallet. Jag har blivit klen. Armarna blev helt slut. Nu orkar jag knappt hålla i broderiet jag håller på med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 699
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 280
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 230
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 516
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp