Bukefalos 28 år!

Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle fikat med en vän snart, men fick avboka pga. intensiv huvudvärk. Han har dock inte svarat på mitt mess, så lite orolig över att han ska missa det och fara in till stan ändå..
 
Nu sitter jag på bussen till Uppsala igen
Är ff proppmätt efter lunchen
IMG_20190819_131951_430.jpg
 
Storstädat här hemma idag, röjt som tusan och plockat i ordning, börjar se riktigt bra ut igen.
Sen fick jag för mig att rengöra tangentbordet.... rätt skrämmande va skit det var under tangenterna, fick mig en tankeställare att kanske försöka undvika att äta vid datorn...

tangentbord rengörning.jpg
 
Och jag har nyss stigit upp. I dag har jag mycket att gora och dagen ar upp hackad i sa konstiga delar. Jag ska traffa ett par nya klienter i dag med, som det later, oerhort ouppfostrade hundar men ganska snalla och inte utatagerande, och emellan dem ar det mote pa bussbologet. I dag ar dagen jag ska bestamma mig om jag ska kora hostterminen eller inte ... och jag har inte bestamt mig annu. :cautious:

Jag har ocksa mer zucchini att ta hand om till frysen och maste bestamma med kompisarna nar vi ska ivag och plocka mer bjornbar. Det ar aldeles forskrackligt sa huslig jag ar :angel: och att det faktiskt ar riktigt kul att fixa med att fylla frysen. :p

I gar lagade jag en sorts "Turkiska Zucchini pankakor" jatte gott, men jag hade aldeles for lite salsa till. Jag har mer smet, sa jag gor lite salsa till i dag och ett par kottbitar till.
 
Och jag har nyss stigit upp. I dag har jag mycket att gora och dagen ar upp hackad i sa konstiga delar. Jag ska traffa ett par nya klienter i dag med, som det later, oerhort ouppfostrade hundar men ganska snalla och inte utatagerande, och emellan dem ar det mote pa bussbologet. I dag ar dagen jag ska bestamma mig om jag ska kora hostterminen eller inte ... och jag har inte bestamt mig annu. :cautious:

Jag har ocksa mer zucchini att ta hand om till frysen och maste bestamma med kompisarna nar vi ska ivag och plocka mer bjornbar. Det ar aldeles forskrackligt sa huslig jag ar :angel: och att det faktiskt ar riktigt kul att fixa med att fylla frysen. :p

I gar lagade jag en sorts "Turkiska Zucchini pankakor" jatte gott, men jag hade aldeles for lite salsa till. Jag har mer smet, sa jag gor lite salsa till i dag och ett par kottbitar till.
Recept! :d
 
Trött i huvudet efter den här arbetsdagen, tur att den snart är slut :p Hoppas att umgänge med familjen sen (både två- och fyrbenta) och ett träningspass gör mig piggare :)
 

En modell storre zucchini (ca 500 gr) riven och "urvattnad" (jag lagger "rivet" i en gammal handduk och vrider ur vatskan nar det legat med lite salt nagon halvtimma i ett durkslag)
en halv lok som fick ga med och bli riven och en "bunt" "spring onion" som jag hackade
Tre agg
en deciliter, ungefar, mandelmjol (jag forsoker vara snall mot magen och halla mig fran sad)
en rejal nave farsk persija
inte fullt lika mycket farsk dill
Jag hade i lite for lite chili flakes, nagon matsked eller sa, men jag gillar chilli
en deciliter, kanske, get ost (crumbled)
och ungefar en deciliter grovhackad mandel
Ha i lite oliv olja i en "non stick" panna och platta ut en stor matsked "batter" (vad HETER det?) och stek pa medel varme i ett par minuter per sida. Mycket mumsigt, men jag har nog i lite smoked paprika och nagon matsked chili i peppers i adobe sauce (Jag kor en burk i food processor och lagger matskedsvis vad som blir kvar i frysen, sa nagon matsked ... eller tva ... aker nog i nasta omgang)
 
En modell storre zucchini (ca 500 gr) riven och "urvattnad" (jag lagger "rivet" i en gammal handduk och vrider ur vatskan nar det legat med lite salt nagon halvtimma i ett durkslag)
en halv lok som fick ga med och bli riven och en "bunt" "spring onion" som jag hackade
Tre agg
en deciliter, ungefar, mandelmjol (jag forsoker vara snall mot magen och halla mig fran sad)
en rejal nave farsk persija
inte fullt lika mycket farsk dill
Jag hade i lite for lite chili flakes, nagon matsked eller sa, men jag gillar chilli
en deciliter, kanske, get ost (crumbled)
och ungefar en deciliter grovhackad mandel
Ha i lite oliv olja i en "non stick" panna och platta ut en stor matsked "batter" (vad HETER det?) och stek pa medel varme i ett par minuter per sida. Mycket mumsigt, men jag har nog i lite smoked paprika och nagon matsked chili i peppers i adobe sauce (Jag kor en burk i food processor och lagger matskedsvis vad som blir kvar i frysen, sa nagon matsked ... eller tva ... aker nog i nasta omgang)

Tack, det låter gott :up: Batter är smet :)
 
Vaknade till härlig sol imorse och åkte till stallet på fm ☺. Blev pyssel och en härlig skrittur på halvtimmen :). Fick räcka med 12 dagars sommarvila kände jag då min unga dam fläskat till sig tillräckligt på typ nerbetad hage 🙄. Testa min balans med när hon kastade sig runt och nästan for på knä, knasiga pålla.
 
Varmt och härligt väder och knappt något städat. Åkte till en granne och hämtade silage i tre IKEA-kassar, upptäckte att mobilen var försvunnen! :eek: Letade i foderladan, knackade på hos stallägaren som inte var hemma, funderade på att vända upp och ner på kassarna och strö ut innehållet i hagen, åkte hem till grannen och knackade på och som tur var så var han hemma från svampskogen så han fick ringa medan jag stod som ett fån och lyssnade på kassarna om det ringde.

Inte ett ljud, fick låna mobilen och åkte tillbaka till foderladan, ringde och hittade den liggandes på golvet med lite silage över. Himla tur jag inte råkat kliva på den när jag letade tidigare. Nu har hästarna fått smaskens, mobilen är återlämnad och jag fick en påse att plocka färska plommon i. :d
 
Inget (eller ja, mycket lite) matsvinn här inte :) ! Idag gjorde jag pastagratäng på resterna av en gryta med bland annat fläskfilé och jordnötssmör i- blev GOTT med en grönsallad till :up: ! Tror att maken har varit ute och tagit om 3 gånger...... :D Men det gör inget. Jag kan ändå inte ta med den som matlåda imorgon pga att jordnötter inte får förekomma på arbetsplatsen.....
 
Nyhemkommen från sjukhuset. Så trevligt att träffa vännen igen men blir, som vanligt, så arg på hen sjukdom! Den är så korkad!
Henoms hjärna trooor att den har hjärntumör. Men den har ingen tumör! Så den beter sig som om den har en tumör ändå.
Och det är inte min vän som är galen eller så utan det är en fysisk sjukdom - men det är så dumt! Och såklart kronisk iom att det inte finns någon tumör.

Såklart så har den ju drabbat en av de klokaste och mest godhjärtade människorna i världen dessutom. För så funkar ju världen :arghh: :rage:
 
Vi har hittat ett radhus vi är intresserade av. Rätt billig men vi har varken handpenning eller fast jobb så något lån lär det inte bli. Inte för att det är nåt fel på nuvarande boende i och för sig.
 
Storstädat här hemma idag, röjt som tusan och plockat i ordning, börjar se riktigt bra ut igen.
Sen fick jag för mig att rengöra tangentbordet.... rätt skrämmande va skit det var under tangenterna, fick mig en tankeställare att kanske försöka undvika att äta vid datorn...

Visa bifogad fil 35240
Kanske borde nämnt att jag aldrig städat tangentbordet sen jag köpte det för bra många år sedan. :o

Nu har jag varit en sväng på jobbet och hämtat en kollegas saker och kört hem. Nu kokar jag lite te och ska chilla lite inför morgondagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 099
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 910
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 380
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 599
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp