Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har eventuellt slagit rekord i prydhet... det sitter en snigel på badrumsfönstret (utsidan) och jag kände mig något besvärad av detta när jag duschade, 'hen kanske ser mig' :nailbiting: och blängde misstänksamt på snigelgluttaren, den verkade dock sova inkrupen i sitt lilla skal och genast kände jag mig lättad över att slippa beskådas i min nakenhet :p
Sen när jag torkade mig fick jag en spindeltråd i ögat, så kanske var min dusch inte så privat ändå trots allt...
 
Dammsuger Hemnet. Kommer antagligen plugga inom några år och vill gärna bo billigare än nu. Eller snarare, här har jag inte råd att bo kvar i så fall :p Tänker att det vore skönt att vara flyttad och klar innan svångremmen dras åt. 🤔
Har blivit märkligt förtjust i en som inte blivit renoverad på säkert 30 år. Tapeter med bård 🤯 vägs upp av originalkök med alla Reda-lådor kvar :love:
 
Har eventuellt slagit rekord i prydhet... det sitter en snigel på badrumsfönstret (utsidan) och jag kände mig något besvärad av detta när jag duschade, 'hen kanske ser mig' :nailbiting: och blängde misstänksamt på snigelgluttaren, den verkade dock sova inkrupen i sitt lilla skal och genast kände jag mig lättad över att slippa beskådas i min nakenhet :p
Sen när jag torkade mig fick jag en spindeltråd i ögat, så kanske var min dusch inte så privat ändå trots allt...

Du skulle avlida av att leva med min hund. Att sitta och råstirra på den som duschar/går på toa etc är standard. 🐶
Fint när grannen smäller upp ett jakttorn med insyn på vår toa/dusch med! 👍
 
Älskar både färgen och tapeten! 😍
Visade sambon som fick ngt ängsligt i blicken. Det kan vara starten till en möbel-massaker här hemma. Och han är inte dummare än att han inser det. 😂

Visst är färgen najs?? Det mesta går i ”dusty pink” eller så denna ”teal-färg” hos mig. Har även sammetgardiner och en sammetfåtölj i samma färg.

Min ömma moder reagerade också med oro när hon såg tapeten och insåg att jag var igång med ngt ”projekt” 😂😂 Iofs reagerar hon ofta med viss oro, tex när jag köpte en massa vinthundar i porslin och franslampor på loppis nu senast 😏
 
Försöker att gå tyst och försiktigt för att inte väcka någon och tänder därför inte och vad sker?
Ska stänga fönstret i hallen på övervåningen där jag vid något tillfälle under dagen ställt en blomma som givetvis far i golvet med ett BRAK :arghh:
(Det brukar aldrig stå blommor där annars.)

Intensiv eftermiddag och kväll. Kul men ska bli så skönt att få gå och lägga sig faktiskt.
 
Visst är färgen najs?? Det mesta går i ”dusty pink” eller så denna ”teal-färg” hos mig. Har även sammetgardiner och en sammetfåtölj i samma färg.

Min ömma moder reagerade också med oro när hon såg tapeten och insåg att jag var igång med ngt ”projekt” 😂😂 Iofs reagerar hon ofta med viss oro, tex när jag köpte en massa vinthundar i porslin och franslampor på loppis nu senast 😏

Jag har dille på teal-isch just nu. Och ev dusty pink.. 😂
Och tapeter/tyg etc likt det där..

Jag fick för mig att jag skulle sy kuddar och letade efter liknande tyg.
Jag har haft lite mer ledigt nu och då drabbats av någon form av nesting.
Så nu är det tusen projekt inne, i trädgård etc.
Ändå skönt att jag har en sambo som varken är snål eller ogillar estetiska projekt. 👍

Kanske borde skaffa en etta för att styra upp projektandet lite.
Fast jag skulle nog bara fortsätta och regelbundet göra om allt.
Min far är lite som din mor. Men de kan ju inte bli förvånade efter +35 års kreerande. 😂
 
Du skulle avlida av att leva med min hund. Att sitta och råstirra på den som duschar/går på toa etc är standard. 🐶
Fint när grannen smäller upp ett jakttorn med insyn på vår toa/dusch med! 👍
Haha, mitt barn kan ibland bara kliva in på toa (låset är trasigt) och ställa sig och stirra på mig när jag sitter där. "Vill du något?" frågar man såklart då, "nej" svarar barnet, "behöver du också gå på toa?" undrar man, men återigen nekande svar, "nähä, kan jag kanske få vara ifred på toa då?" och barnet lommar till slut besviket iväg, ibland först efter en radda milda protester. Kul hobby ungar och husdjur har :rofl:

Det där med jakttornet hade jag INTE varit bekväm med, gubbar mycket värre än sniglar och spindlar...
 
Haha, mitt barn kan ibland bara kliva in på toa (låset är trasigt) och ställa sig och stirra på mig när jag sitter där. "Vill du något?" frågar man såklart då, "nej" svarar barnet, "behöver du också gå på toa?" undrar man, men återigen nekande svar, "nähä, kan jag kanske få vara ifred på toa då?" och barnet lommar till slut besviket iväg, ibland först efter en radda milda protester. Kul hobby ungar och husdjur har :rofl:

Det där med jakttornet hade jag INTE varit bekväm med, gubbar mycket värre än sniglar och spindlar...

😂 Ja, det slipper vi här i huset. Jag får bara stå ut med att Vovvi rusar in i duschen varje dag då jag duschat och öppnar duschväggarna. En mm öppet och hon trycker sig in mellan väggarna. Hon ska torka mig och livrädda mig från dusch-döden. Duscha är ju hell on earth för en luddboll.

Fast... nu har det ju fötts ett litet barnbarn(sambons dotter, ej av mitt blod). Uh-oh! 😳
 
😂 Ja, det slipper vi här i huset. Jag får bara stå ut med att Vovvi rusar in i duschen varje dag då jag duschat och öppnar duschväggarna. En mm öppet och hon trycker sig in mellan väggarna. Hon ska torka mig och livrädda mig från dusch-döden. Duscha är ju hell on earth för en luddboll.

Fast... nu har det ju fötts ett litet barnbarn(sambons dotter, ej av mitt blod). Uh-oh! 😳
:rofl: Min katt brukade alltid stå otåligt och vänta på att jag skulle bli klar när jag duschade, hon älskade att dricka mitt gamla duschvatten :crazy:

Ni får se till att ha ordentligt lås på badrumsdörren eller bereda er på eventuellt barngranskning på dass :p
 
Hoppade bokstavligt talat till nyss när jag skulle lägga mig för kvällen när något mer hoppade till och jag och ena katten insåg att vi inte var ensamma i sängen. I lite halvpanik tände jag lampan och hittade en vårtbitare! :eek: Pip var nog lika förvånad för även om han högg av reflexen så släppte han lika kvickt och blödig som jag är fångade jag den innan han hann göra ett nytt försök.

Inte så lätt att ta sig på fötter då det krävdes bägge händerna för att hålla vårtbitaren, två katter i sängen som undrade vad jag sysslade med och en hund nedanför som inte heller fattade vad jag sysslade med men som efter tillsägelse flyttade på sig så jag fick ner fötterna på golvet.

Lyckades kupa ena handen mot kroppen så jag kunde dra upp rullgardinen med den andra och slänga ut den innan jag drog ner gardinen och efter lite ommöblering av katterna lägga mig igen. Hoppar till igen när jag plötsligt hittar ett ben från vårtbitaren bredvid kudden, men den här gången nöjde jag mig att bara slänga det på golvet, den lär ändå inte ha någon användning för det mer och jag orkade inte kliva upp igen. Måste ändå städa vidare i morgon.

Det händer saker på landet! 😅
 
Bland det första jag satte upp här hemma var en gardin på toaletten. Det fanns ingen där förut och egentligen behövs det inte. Noll insyn och fönstret är ganska litet och dessutom inte i ögonhöjd. Men känslan av att det eventuellt skulle stå nån där och vrålstirra gjorde det fullständigt omöjligt att duscha :crazy:.

Jag är nog för mycket hippie. Var så goda liksom.. 🛀
Kunde jag glida runt utan kläder i lägenhet i stan kan jag göra det här utan grannar med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 700
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 284
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 260
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 521
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp