Varför existerar ens WoW - Störiga saker vi stör oss på, del 15

Vanligtvis har man nog inga andra planer när man spelar ett sådant spel heller? Jag har flera gånger haft saker att göra efter stallet, typ hinna till en lektion. Tror inte att det är jättestor skillnad.

Tja, då har du förmodligen kunnat hålla din deadline eller hur? Det som stör mig är just det där att det tycks fjong omöjligt att stänga av
 
Nej, han är inte dålig på att kommunicera, har inte dålig tidsuppfattning eller något sånt. Det är bara det att spelet (kan) tar sån oerhörd tid och är tydligen väldigt svårt att förutse.

Och igen, jag har ingenting emot folk som spelar.
Men det är det jag menar: Om han vet om att det tar lång tid och inte går att avbryta så bör han ju inte planera annat efteråt.
 
Ja, och jag tror inte att det är svårare att hinna med bara för att det är ett spel. Låter mer som att det är den enskilde personen som har svårt för det.

Fast spelet går tydligen inte avbryta. Och ofta startar spelandet spontant. Det kan ta en timme bara att få ihop en grupp, sen ytterligare några timmar att spela själva spelet.

Men det är det jag menar: Om han vet om att det tar lång tid och inte går att avbryta så bör han ju inte planera annat efteråt.

Han vet ju inte hur lång tid det tar från gång till gång
 
Fast spelet går tydligen inte avbryta. Och ofta startar spelandet spontant. Det kan ta en timme bara att få ihop en grupp, sen ytterligare några timmar att spela själva spelet.



Han vet ju inte hur lång tid det tar från gång till gång
Då är det kanske bara fel spel att spela när man har andra saker inplanerade? Betyder ju inte att det är fel på spelet, men kanske mer lämpligt på en ledig dag utan tider att passa.
 
Fast spelet går tydligen inte avbryta. Och ofta startar spelandet spontant. Det kan ta en timme bara att få ihop en grupp, sen ytterligare några timmar att spela själva spelet.



Han vet ju inte hur lång tid det tar från gång till gång
Fast det måste det ju göra? Annars blir det ju stört omöjligt att ha några andra planer, som t.ex. ett jobb, studier, eller vad som helst. Då kan man ju bara våga spela när man vet att man har en helt ledig dag framför sig, utan några som helst andra planer.
 
Fast spelet går tydligen inte avbryta. Och ofta startar spelandet spontant. Det kan ta en timme bara att få ihop en grupp, sen ytterligare några timmar att spela själva spelet.



Han vet ju inte hur lång tid det tar från gång till gång
Jag spelar samma spel, det går hur bra som helst att säga "nu behöver jag en paus på en timme/en dag/tills ikväll, måste göra *insert random thing*", vi ses imorn/eftermiddag/nästa gång. De flesta jag personligen spelar med har både heltidsjobb och familjer med barn, det går hur bra som helst att spela på bestämda tider, bestämt lång tid. Det går inte att pausa spelet nej, men det går ofta att en springer iväg ett par minuter för att söva om ett barn/torka kräks efter hundvalp osv. Behöver man längre pauser så säger man bara det? Visst, en viss spontanitet är roligt nu när expansionen fortfarande är rätt ny, men jag har samma raid-tider sen 8 år när jag lägger all annan aktivitet runtom dessa tider, för att saker ska funka i vardagen.
 
Jag spelar samma spel, det går hur bra som helst att säga "nu behöver jag en paus på en timme/en dag/tills ikväll, måste göra *insert random thing*", vi ses imorn/eftermiddag/nästa gång. De flesta jag personligen spelar med har både heltidsjobb och familjer med barn, det går hur bra som helst att spela på bestämda tider, bestämt lång tid. Det går inte att pausa spelet nej, men det går ofta att en springer iväg ett par minuter för att söva om ett barn/torka kräks efter hundvalp osv. Behöver man längre pauser så säger man bara det? Visst, en viss spontanitet är roligt nu när expansionen fortfarande är rätt ny, men jag har samma raid-tider sen 8 år när jag lägger all annan aktivitet runtom dessa tider, för att saker ska funka i vardagen.

Fast han spelar med random människor som han inte pratar med. De planerar inte innan.

Då kanske han ska skita i att spela när ni har planerat saker?

Det kan jag med tycka, men det funkar tydligen inte.


Men nu släpper jag det. Jag stör mig på att spelet inkräktar så i vardagen. Och tyvärr, jag kommer inte störa mig på något annat än spelet.
 
Fast han spelar med random människor som han inte pratar med. De planerar inte innan.
Du kanske borde ta ett litet snack med honom om det är så att ni har planerat något och han säger att han inte kan? Jag som spelar det dagligen vet precis hur det funkar, även om man som han spelar med random folk.

Oavsett vad det är han startar som han inte kan avbryta så är det ändå rätt lätt att räkna ut på ett ungefär hur mycket tid som måste avsättas till det. Eftersom han spelar det så antar jag att han vet detta så såvidare han inte har fruktansvärt dålig tidsuppfattning så låter det som ursäkter, det är inte okej!

Om ni har bestämt en tid då ni ska göra annat så borde det inte vara några problem att se till att vara ledig tills dess, då får man helt enkelt låta bli att dra igång nån grej som kommer ta minst 45 minuter när man ska iväg om en halvtimme..

Men ja jag fattar varför folk reagerar. Eftersom jag själv har intresset så kan jag meddela att det är ytterst vanligt, normen skulle jag säga, att det anses att det här är något man ska kunna släppa när och hur som helst för att exakt vad annat som helst är viktigare. Det är en hobby precis som vilken annan, och beroende på hur dedikerad man är så tar det olika mycket tid.
Jämför det med de som har hund. Vissa går en promenad om dagen och kanske något lite mer avancerat på lördagen, andra är på träningar flera dagar i veckan och har fullspäckade helger. Båda har hund som intresse, men på olika nivåer :)
 
Fast nu bygger spelet på att man spelar i lag och det anses fult att lämna. Alltså går det inte lämna hursomhelst.

Att säga att det är fel på personen som spelar tycker jag är ett bra mycket större övertramp än att inte gilla spelet.

Jag spelar ett liknande spel. Om jag har bestämt med någon att vi ska umgås så ger jag mig inte in i ett lag och ett uppdrag som jag inte kan lämna i tid. Svårare än så är det inte. Har jag en tid att passa så går jag möjligtvis med i ett lag som spelar med casual kortare uppdrag som jag vet hinner ta slut i god tid eller så spelar jag solo. Det är inte spelets fel att det finns folk som skiter i de överenskommelser de gjort.
 
Nänä, jag har förstått att det är känsligt med spel och spelande. Min åsikt kvarstår, det större mig med spel som kräver så mycket tid och inte går att avbryta.
 
Nej, han är inte dålig på att kommunicera, har inte dålig tidsuppfattning eller något sånt. Det är bara det att spelet (kan) tar sån oerhörd tid och är tydligen väldigt svårt att förutse.

Och igen, jag har ingenting emot folk som spelar.

Fast då vet han ju om att spelet är sånt och då borde han kunna planera lite bättre. Kom inte med en massa ursäkter för honom! Vi är många här som spelat eller spelar MMO och som vet vad det handlar om. Har man begränsat med tid så ger man sig inte i nåt som man inte vet hur lång tid det kan ta. Det är inte svårare än så! Och ger han sig ändå in i det med vetskapen om att det kan ta längre tid än man har så är det ju en kalkylerad risk han tar och då verkar det ju inte som att han brydde sig om er överenskommelse speciellt mycket. Jag skulle aldrig göra så. Jag anpassar mitt spelade så att det funkar med familjen och resten av mitt liv. Ibland spelar jag bara solo så jag kan lämna när som helst. IBland spelar jag i lag som gör korta uppdrag (10-15 min/uppdrag) där det går utmärkt att lämna när som helst för de kan bara ta in nån annan när som helst. Och när jag har gott om tid går jag med i lag där man inte kan ersättas och där man ska göra uppdrag som tar lång tid. Men såna gör jag ju inte om jag inte vet säkert att jag hinner med det även om det skulle dra ut på tiden.

Jo, allt du skriver tyder på en av två saker (eller båda):
-Dålig tidsuppfattning
-Eller så är er överenskommelse inte så viktig för honom
 
Fast då vet han ju om att spelet är sånt och då borde han kunna planera lite bättre. Kom inte med en massa ursäkter för honom! Vi är många här som spelat eller spelar MMO och som vet vad det handlar om. Har man begränsat med tid så ger man sig inte i nåt som man inte vet hur lång tid det kan ta. Det är inte svårare än så! Och ger han sig ändå in i det med vetskapen om att det kan ta längre tid än man har så är det ju en kalkylerad risk han tar och då verkar det ju inte som att han brydde sig om er överenskommelse speciellt mycket. Jag skulle aldrig göra så. Jag anpassar mitt spelade så att det funkar med familjen och resten av mitt liv. Ibland spelar jag bara solo så jag kan lämna när som helst. IBland spelar jag i lag som gör korta uppdrag (10-15 min/uppdrag) där det går utmärkt att lämna när som helst för de kan bara ta in nån annan när som helst. Och när jag har gott om tid går jag med i lag där man inte kan ersättas och där man ska göra uppdrag som tar lång tid. Men såna gör jag ju inte om jag inte vet säkert att jag hinner med det även om det skulle dra ut på tiden.

Jo, allt du skriver tyder på en av två saker (eller båda):
-Dålig tidsuppfattning
-Eller så är er överenskommelse inte så viktig för honom

Fast det som stör mig är just att det inte går att gå ifrån. Han får gärna spela, det skiter jag i. Men om jag tex behöver hjälp med något kan han inte lämna.

Men som sagt, vi släpper det nu. Jag kommer inte ändra åsikt och nej, det är inga fel på min man.
 
Fast det som stör mig är just att det inte går att gå ifrån. Han får gärna spela, det skiter jag i. Men om jag tex behöver hjälp med något kan han inte lämna.

Men som sagt, vi släpper det nu. Jag kommer inte ändra åsikt och nej, det är inga fel på min man.

Du får tänka på att det är hans intresse. Om jag är i stallet kan jag inte heller lämna när som helst för att åka hem och hjälpa min man med nåt. Bara för att din sambo/man är hemma så betyder det ju inte att han inte ska få ägna sig åt sitt intresse. Sen tycker jag att det är fel av honom om hans intresse inkräktar på era överenskommelser eller det går helt till överdrivt. Men nån gång måste han ju få ägna sig åt sitt intresse utan att behöva avbryta och hjälpa dig.
 
Du får tänka på att det är hans intresse. Om jag är i stallet kan jag inte heller lämna när som helst för att åka hem och hjälpa min man med nåt. Bara för att din sambo/man är hemma så betyder det ju inte att han inte ska få ägna sig åt sitt intresse. Sen tycker jag att det är fel av honom om hans intresse inkräktar på era överenskommelser eller det går helt till överdrivt. Men nån gång måste han ju få ägna sig åt sitt intresse utan att behöva avbryta och hjälpa dig.

Som sagt, jag släpper det. Jag tycker det är ett värdelöst spel som tar alldeles för mycket tid i anspråk.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 323
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 412
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 870
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp