Varför krympte buke?

Om en tycker att någon får för mycket medhåll så går det ju bra att engagera sig i den andra sidan i diskussionen.

Fast det jag skrev handlade inte om olika åsiktssidor i en diskussion, utan när en användare "trycker till någon" t ex genom vantolkningar, att älta ordval, raljerande eller hån, i gillandet av det finns ju inget att diskutera. Att ge en extra känga till någon som redan sparkats av många andra, vad finns att diskutera?
 
Fast det jag skrev handlade inte om olika åsiktssidor i en diskussion, utan när en användare "trycker till någon" t ex genom vantolkningar, att älta ordval, raljerande eller hån, i gillandet av det finns ju inget att diskutera. Att ge en extra känga till någon som redan sparkats av många andra, vad finns att diskutera?
Tycker en att någon har en tveksam diskussionsteknik så går det ju att rapportera till moderator.
 
Vad gäller "Gilla"-kanppen... jag rapporterade nyligen en ful användning av den och det hände inte ett skit. Dvs jag ids inte rapportera tveksam användning av den längre, endast tveksamma inlägg.

Sedan orkar jag inte hålla koll på vem som reagerat hur på diverse inlägg. Inläggen som sådana är intressantast, "Gilla"-knappen ser jag mest som att slippa en massa "tiotiotio"-inlägg vilket är toppen (jag är alltså positiv till knappen).
 
Själv blir jag oerhört provocerad av när andra gillar inlägg som medvetet spinner vidare på ett missförstånd av mina inlägg, eller raljerar över det jag har skrivit och brukar (i någon grad av affekt :D) tagga vilt alla jag ser har gillat, när jag svarar. Dock förblir det nästan alltid en skara av tysta påhejare, det är ytterst sällan att någon vill förklara varför de gillade det som jag sett som ett hån.


[/

Problemet är också att det trycks gilla för en åsikt i ett inlägg men inlägget kan i innehålla ytterligare diskussion/ påståenden som gillaknapptryckaren egentligen inte håller med om men det tolkas så såklart.
 
Fast det jag skrev handlade inte om olika åsiktssidor i en diskussion, utan när en användare "trycker till någon" t ex genom vantolkningar, att älta ordval, raljerande eller hån, i gillandet av det finns ju inget att diskutera. Att ge en extra känga till någon som redan sparkats av många andra, vad finns att diskutera?
Är det det som kallas bukemaffian. Man stöter på det begreppet i en del inlägg
 
Vad gäller "Gilla"-kanppen... jag rapporterade nyligen en ful användning av den och det hände inte ett skit. Dvs jag ids inte rapportera tveksam användning av den längre, endast tveksamma inlägg.

Sedan orkar jag inte hålla koll på vem som reagerat hur på diverse inlägg. Inläggen som sådana är intressantast, "Gilla"-knappen ser jag mest som att slippa en massa "tiotiotio"-inlägg vilket är toppen (jag är alltså positiv till knappen).
Fast huruvida det hände något eller inte vet man ju inte alltid, allting vi gör i moderering syns inte offentligt.

Sen är det inte alltid vi agerar i gränsfallssituationer, men om det sker återkommande från samma användare kan en andra eller tredje liknande grej leda till åtgärder - så att sluta rapportera för att man upplever att det inte hände något vid ett tillfälle tycker jag inte man ska göra. Vi behöver era rapporter för att kunna moderera forumet ordentligt. 🙂
 
Är det det som kallas bukemaffian. Man stöter på det begreppet i en del inlägg

Bukemaffian som fenomen har funnits sen forumet startade typ. Medlemmarna har däremot ändrats med tiden. Jag tycker de ofta "baksätesmodererade", höll de inte med så kunde de i grupp mer eller mindre trycka ner den de inte höll med så den slutade skriva mer om det. Vissa var duktiga på att dra upp gamla "synder" som kunde vara flera år gamla. Men som sagt, medlemmarna har ändrats och deras individuella taktik likaså.
 
Bukemaffian som fenomen har funnits sen forumet startade typ. Medlemmarna har däremot ändrats med tiden. Jag tycker de ofta "baksätesmodererade", höll de inte med så kunde de i grupp mer eller mindre trycka ner den de inte höll med så den slutade skriva mer om det. Vissa var duktiga på att dra upp gamla "synder" som kunde vara flera år gamla. Men som sagt, medlemmarna har ändrats och deras individuella taktik likaså.
Så hur gör bukemaffian idag då?
 
Jag tror att det var fyra som försvann vid samma tillfälle.
Jag saknar särskilt en av dem väldigt mycket. Hen har en slagfärdig humor och skapade många roliga trådar. Hen räddade en jul- och nyårshelg åt mig en gång för länge sen med en väldigt speciell tråd.
Jag är också nyfiken på vilka nickname dom hade. Vad gjorde dom då och hur var stämningen och hur såg humorn ut
 
Klart det spelar roll annars skulle ju inte trådar ligga kvar så länge som det gör
Men mycket är raderat så du får ändå inte hela bilden och nej det spelar ingen roll
Det ligger trådar kvar från 19 år tillbaka skulle jag tro mycket utav informationen i dessa trådar är inte alls relevant längre
Varför är du så nyfiken på detta?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 119
Senast: Otherside
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 664
Senast: LovingLife
·
Tjatter Covid-19 vaccin.... Sambo och jag hade en diskussion ikväll om vi ska vaccinera oss eller ej.... Skillnad på oss är Jag har Facebook...
87 88 89
Svar
1 766
· Visningar
76 146
Senast: honung
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Vinterbad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp